پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 Viz.ai ؛ دقت و سرعت هوش مصنوعی در خدمت فرایند درمان

Viz.ai ؛ دقت و سرعت هوش مصنوعی در خدمت فرایند درمان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت viz.ai از پیشگامان کاربرد هوش مصنوعی در حوزه سلامت است. هدف viz.ai این است که با استفاده از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی فرایندهای درمانی را تسریع کند و دسترسی به این فرایندها را آسان‌تر سازد. مهم‌ترین محصول این شرکت در حوزه سلامت Viz LVO است. این محصول از یادگیری عمیق پیشرفته استفاده می‌کند تا اطلاعات حیاتی بیماران سکته مغزی را مستقیماً در اختیار متخصصانی قرار دهد که می‌توانند در فرایند درمان مداخله کنند.

نیازی که به ایده ساخت محصول بدل می‌شود

Viz.ai در سال 2016 تاسیس شد. در سایت این شرکت درباره نحوه شروع به کار این شرکت توضیح کوتاه و جالبی آمده است: «Viz.ai از اتفاقی که برای یکی از بیماران افتاد الهام گرفته است؛ بیماری که جراحی مغز موفقیت‌آمیزی داشت، اما به‌خاطر دیر جراحی شدن درگذشت. تاخیر‌های سیستمی- که قابل‌پیشگیری هم بودند- روند کار تیم درمان او را تضعیف کردند».
دکتر کریس مانسی، جراح مغز و اعصابی که در این ماجرا بیمارش به‌خاطر تاخیرهای غیرضروری جانش را از دست داده بود، تصمیم گرفت که برای حل این مشکل راهی بهتر و اساسی‌تر پیدا کند.

Viz.ai
بنابر آمارها کاهش زمان درمان عاملی ضروری در پیشگیری از مرگ یا معلولیت ناشی از سکته‌های مغزی است. بیش از 90 درصد بیمارانی که به‌موقع شناسایی و درمان نشوند در نهایت دچار معلولیت‌های شدید می‌شوند.
سکته مغزی یا حوادث مغزی-عروقی نوعی اختلال نورولوژیک ناگهانی است که در اثر اختلال خون‌‎رسانی به ناحیه‌ای از مغز رخ می‌دهد. پیش از وقوع سکته مغزی علائم هشداردهنده بسیار کم و جزئی پدید می‌آید. به همین خاطر هم تشخیص سریع آن بسیار دشوار است. این عارضه سومین عامل مرگ‌ومیر در جهان است. با این تفاسیر سرعت عمل در تشخیص و درمان این بیماری می‌تواند بسیار حیاتی باشد و viz.ai مشکل بسیار بزرگی را شناسایی کرده و کوشیده است با استفاده از هوش مصنوعی برای این مشکل راه‌حلی بیابد.

Viz.ai

دکتر مانسی دوره پسا دکتری یادگیری ماشین را در مدرسه تجارت استنفورد گذراند. او در این دوره با دکتر دیوید گولن آشنا شد. مدتی بعد این دو با همکاری هم و با هدف سریع‌تر و هوشمندتر کردن بهداشت و درمان viza.ai را تاسیس کردند.
مرکز این شرکت در سانفرانسیسکو قرار دارد. و مورد حمایت سرمایه‌گذاران برجسته سیلیکون ولی مانند kleiner Perkins قرار دارد.

موفقیت‌ها از راه می‌رسند

در فوریه 2018، اداره غذا و داروی ایالت متحده آمریکا مجوز De Novo را برای Viz LVO صادر کرد تا به نخستین پلتفرم تریاژ و توصیه کامپیوتری تبدیل شود که توانسته است این مجوز را بگیرد. در سال 2020،Viz LVO به نخستین نرم‌افزار هوش مصنوعی تبدیل شد که توانست از CMS تاییدیه بگیرد.
چند روز پیش Viz.ai اعلام کرد که در دورهC سرمایه‌گذاری‌اش توانسته است 71 میلیون دلار سرمایه جذب کند. این سرمایه از شرکت‌هایی مثل Scale Venture Partners و Insight Partner و چند شرکت دیگر جذب شده است. با این سرمایه‌گذاری‌ها، سرمایه‌ کل شرکت Viz.ai به بیش از 150 میلیون دلار رسید.
این سرمایه‌گذاری‌ها نشان می‌دهد که Viz.ai در مسیر درستی قرار دارد و به‌زودی به موفقیت‌های بیشتری خواهد رسید.
یکی از سرمایه‌گذارانی که به‌تازگی وارد پروژه این شرکت شده است می‌گوید: «Viz.ai توانایی‌های خود را با تحولی که در مراقبت از بیماران سکته مغزی با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته موبایل پدید آورده ثابت کرده است»
برای درک موفقیت اخیر شرکت viz.ai در جذب چنین سرمایه‌ای باید اندکی با مفهوم سری C آشنا شویم. بسیاری از استارتاپ‌ها با کمک مالی سرمایه‌گذاران یا همان شتاب‌دهنده‌ها توسعه می‌یابند. روند جذب سرمایه در استارتاپ‌ها معمولاً سه مرحله دارد: Series-A، Series-B و Series-c.

عکس Viz.ai
استارتاپ‌ها در سری A جذب سرمایه به‌دنبال سرمایه‌گذاری می‌گردند که بتواند بخش‌هایی از هزینه‌های عملی کردن ایده و شروع کار را پوشش دهد. در سری B استارتاپ مرحله اول را پشت سر گذاشته و محصولی را تولید کرده است و برای اینکه بتواند جای پایش را در بازار محکم کند به‌دنبال سرمایه‌گذارانی می‌گردد. در سری C سرمایه‌گذاری، محصول در بازار جایش را باز کرده و موفقیت‌هایی به دست آورده است و برای اهداف بلندپروازنه‌تری اقدام به جذب سرمایه می‌کند.
همان‌طور که گفتیم viz.ai در مرحله C جذب سرمایه قرار دارد. این یعنی viz.ai از دشواری‌ها و تنگناهای مراحل اول آغاز به کار استاتاپ‌ها به سلامت عبور کرده است و بازار اقبال خوبی به محصول این شرکت نشان داده است. موفقیت شرکتی مانند viz.ai که خدمات درمانی و مراقبتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی ارائه می‌کند بیش از هر چیزی نشان‌دهنده قابلیت‌های بالای حوزه هوش مصنوعی برای کاربردی‌سازی و سرمایه‌گذاری است.

انواع کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف را در هوشیو بخوانید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]