پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله

موتور جستجوی دیتاست گوگل، ابزاری کارآمد برای دانشمندان و علاقه‌مندان به داده‌ها

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

جستجوی دیتاست گوگل موتور جستجوی متعلق به شرکت گوگل است که به جستجوکننده‌ها کمک می‌کند تا داده‌هایی را که دسترسی به آن‌ها برای عموم آزاد شده، به صورت آنلاین پیدا کنند. شرکت گوگل در سپتامبر سال 2018 از سرویس جستجوی ‌‌‌‌‌‌‌دیتاست گوگل رونمایی و اعلام کرد که این محصول بیش از همه برای دانشمندان و خبرنگاران حوزه داده مناسب است.

موتور جستجوی دیتاست گوگل

 

جستجوی‌‌‌‌‌‌‌‌ دیتاست‌‌‌‌‌ گوگل می‌تواند جستجوی افراد را بر اساس متن، تصویر و غیره فیلتر کند و امکان استفاده از آن در نسخه موبایل هم میسر است.

گوگل برای ارائه این سرویس شدیدا به توسعه‌دهندگان دیتاست وابسته است و از متادیتاها استفاده می‌کند. وقتی موتور جستجوی گوگل یک وب پیج را بررسی می‌کند، در صورت وجود دیتاست در آن صفحه متوجه می‌شود و آنرا ذخیره می‌کند.

درواقع وظیفه اصلی سرویس جستجوی دیتاست‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گوگل این است که به شما کمک کند داده مورد نظرتان را از بین حجم عظیم داده‌های موجود در اینترنت پیدا کنید. بعد از پیدا کردن داده ها از وبسایت‌های مختلف، امکان دانلود آن‌ها از آن سایت‌ها برای کاربران فراهم است و می‌توانند به داده‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

برای جستجوی یک دیتاست در گوگل و با استفاده از سرویس جستجوی‌‌‌‌‌‌‌ دیتاست گوگل کافیست نام آن دیتاست یا کلمه کلیدی مربوط به آن را جستجو کنید. بعد از آن نتایج ظاهر می‎‌شوند و به غیر از نام دیتاست، شما می‌توانید اطلاعاتی مانند زمان آخرین بروزرسانی، فرمت آن، فردی که آن‌ را جمع‌آوری یا تهیه کرده، افرادی که امکان استفاده از آن را دارند و غیره را هم ببینید.

در ویدئوی بالا شما می‌توانید شکل ظاهری موتور جستجوی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌دیتاست گوگل و نحوه عملکرد آن را مشاهده کنید. به‌علاوه، جستجوی دیتاست با ارائه یک مثال نشان داده شده که می‌تواند کمک زیادی به یادگیری استفاده از این سرویس کند. همچنین علاقه‌مندان داده‌ها می‌توانند ویدئوهای مربوط به آموزش علوم داده را نیز در سایت هوشیو تماشا کنند.

دیگر ویدیوهای هوش مصنوعی را در هوشیو تماشا کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]