پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 تاسیس مرکز نوآوری هوش مصنوعی به منظور توسعه زیرساخت‌های فناورانه بازار سرمایه

تاسیس مرکز نوآوری هوش مصنوعی به منظور توسعه زیرساخت‌های فناورانه بازار سرمایه

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

مدیر کل پژوهشی دانشگاه شریف از تاسیس مرکز نوآوری هوش مصنوعی و مرکز خدمات حوزه سلامت در ارتباط با تشخیص کووید 19 با استفاده از فناوری هوش مصنوعی خبر داد.

به گزارش هوشیو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا هرمزی نژاد در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی، فناوری، آموزشی و انتشاراتی سازمان بورس و اوراق بهادار و دانشگاه صنعتی شریف، گفت: «در مرکز نوآوری هوش مصنوعی افراد مختلفی از فناوری اطلاعات (IT)، مهندسی برق، ریاضی و به ویژه علوم داده و اقتصاد مستقر خواهند شد. از سازمان بورس هم برای حضور در این مرکز دعوت به عمل می‌آید تا با سهولت بیشتری بتوانند با دانشگاه و اساتید آن در ارتباط باشند. یکی از خدمات متفاوت این مرکز هم در حوزه سلامت و در ارتباط با تشخیص بیماری کرونا با استفاده از هوش مصنوعی است.»

مرکز نوآوری هوش مصنوعی

دکتر محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف هم با اشاره به برنامه‌های راهبردی دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری و اثربخشی اجتماعی آن، گفت: «دانشگاه در تلاش برای برقراری ارتباط بیشتر با جامعه و صنعت است، چون رسالت وجودی دانشگاه حل کردن مشکلات کشور و گسترش ارتباطات صنعت و جامعه است.»

وی در خصوص تفاهم‌نامه مذکور گفت: «یکی از زمینه‌های همکاری در این تفاهم‌نامه حوزه فناوری اطلاعات (IT) است. امکان همکاری‌های مختلف در حوزه آموزش و پژوهش هم وجود دارد. یکی از آن‌‌ها موضوع کاربرد فناوری‌های نوین فناوری اطلاعات است. در میان دانشکده‌های شریف، دانشکده مهندسی کامپیوتر و دانشکده مدیریت اقتصاد بیشترین همخوانی را با اقدام پیش‌رو دارند.»

تفاهم‌نامه امضا شده میان سازمان بورس و اوراق بهادار و دانشگاه صنعتی شریف، شامل حوزه‌های متعدد ازجمله آموزش و فرهنگ‌سازی، مشاوره و پژوهش، انتشارات، توسعه فناوری و اقتصادی است.

همچنین همکاری برای توسعه فناوری‌های پیشرفته نظارت بر بازار سرمایه، همکاری در راه‌اندازی و توسعه آزمایشگاه تخصصی علوم مالی، استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاهی و فناوری دانشگاه جهت توسعه فناوری‌های تنظیم‌گری و حاکمیتی و همکاری در توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات بازار سرمایه از دیگر مفاد مطرح شده در این تفاهم‌نامه هستند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]