پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 نقشه توسعه فناوری هوش مصنوعی در دست بازبینی و تدوین مجدد است

نقشه توسعه فناوری هوش مصنوعی در دست بازبینی و تدوین مجدد است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دکتر حسین ملازاده، سرپرست ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اعلام کرد که نقشه توسعه فناوری هوش مصنوعی در دست بازبینی و تدوین مجدد قرار دارد.

او، که روز پنجشنبه در جریان برگزاری چهارمین نشست فراخوان بررسی نقشه راه هوش مصنوعی به سخنرانی می‌پرداخت، درباره پیگیری مسئله هوش مصنوعی از سال‌های گذشته تا به امروز اظهار کرد: بحث از فناوری هوش مصنوعی چیزی است که در سراسر جهان و نیز در سطح کشور ما مطرح شده است و من هم از سال ۱۳۹۳ و پس از فارغ‌التحصیلی هوش مصنوعی را به عنوان اولویت اصلی خود انتخاب کردم.

طبق اظهارات ملازاده هدف مهم و اصلی از پرداختن به هوش مصنوعی در کشور استفاده از ظرفیت‌های موجود در این فناوری در جهت کسب اقتدار نظام است. او در این رابطه چنین توضیح داد: ما با جاهای مختلف صحبت کردیم و نگاه ما به هوش مصنوعی به هیچ عنوان کسب و کاری و تجاری نیست؛ بلکه موضوع این است که هوش مصنوعی ظرفیتی دارد که برای حکمرانی و ایجاد اقتدار برای نظام‌های مختلف، از جمله نظام جمهوری اسلامی، مناسب است.

حسین ملازاده به برنامه‌هایی که کشورهای بزرگ و نظام‌های مختلف برای استفاده گسترده از هوش مصنوعی دارند اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران اگر می‌خواهد در زمینه هوش مصنوعی به پیشرفت لازم دست پیدا کند و به تمدن نوین مورد انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی برسد، باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای را در این حوزه به انجام برساند.

او همچنین ضمن اینکه از اطلاع‌رسانی ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای آگاه کردن مسئولان نهادهای مختلف از اهمیت طرح و موضوع پیشرفت در هوش مصنوعی سخن گفت، با انتقاد از فقدان حمایت‌های لازم اظهار کرد: ما با توجه به طرحی که در این زمینه داشتیم، با اکثر مقامات کشوری و لشکری گفتگو کردیم ولی همه، علی‌رغم اعتراف به اهمیت مسائل مربوط به حوزه هوش مصنوعی، در این زمینه از ما پشتیبانی خاصی نکردند.

دکتر ملازاده همچنین به ظرفیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سطح حاکمیت اشاره نمود و افزود: ما با توجه به این ظرفیت از سه سال پیش هوش مصنوعی را پیگیری کردیم و به صورت جدی گزارش‌های مربوط به آن را برای شورای عالی انقلاب فرهنگی، امنیت ملی، فضای مجازی و سایر مراکز ذی‌ربط فرستادیم.

سرپرست ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره طرح‌های در حال بازبینی و تدوین ستاد تحت مدیریت خود ابراز داشت: ما خودمان را موظف کرده‌ایم که ظرف شش ماه نقشه راه عملیاتی توسعه فناوری هوش مصنوعی را دوباره تدوین و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسانیم. کوشش ما بر این است که به مسئله تمرکز و وحدت فرماندهی حوزه هوش مصنوعی وجاهت قانونی ببخشیم.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]