پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 برگزاری دوره سوم نمایشگاه شهر هوشمند در تیرماه

برگزاری دوره سوم نمایشگاه شهر هوشمند در تیرماه

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شهر هوشمند به منطقه‌ای مسکونی اطلاق می‌شود که در آن به شیوه‌های گوناگون از حسگر‌های الکترونیکی برای گرد آوردن اطلاعات و ارزیابی و تحلیل داده‌ها بهره می‌برند. هدف از جمع‌آوری و تحلیل این داده‌ها بهبود وضعیت مدیریت دارایی‌ها و منابع شهری کارآمد است. روند کار هوشمندسازی در شهر هوشمند به این ترتیب است که نخست اطلاعات به‌دست‌آمده از شهروندان، دستگاه‌ها و منابع شهری تجمیع می‌شود. در مرحله بعد پردازش و تجزیه و تحلیل اطلاعات صورت می‌پذیرد و در نهایت بر اساس نتایج حاصل‌شده، نظارت و مدیریت امور مختلف شهرداری‌ از جمله ترافیک و حمل و نقل، سیستم، نیروگاه، آب، تأمین شبکه‌های مختلف، زباله، اجرای سیستم‌های اطلاعاتی و مدارس و کتابخانه‌ها و بیمارستان‌ها و دیگر خدمات اجتماعی به انجام می‌رسد.

در شهر هوشمند، فناوری اطلاعات و ارتباطات و دستگاه‌های گوناگون متصل به شبکه (اینترنت اشیاء) دست به دست هم می‌دهند تا شهروندان بتوانند از خدمات و کاربری‌های شهری به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. فناوری شهر هوشمند، همچنین مدیران شهری و شهرداری‌ را قادر به برقراری تعامل مستقیم با جامعه و نظارت دقیق بر کوچک‌ترین تغییرات و تحولات رخ‌داده در سطح شهر می‌سازد.

با توجه به اهمیت فناوری‌های نوین در برآورده کردن نیازهای بشر امروزی و سرعت و شتاب رشد فناوری در زمینه‌هایی چون هوش مصنوعی و هوشمندسازی، برای آنکه پژوهشگران و فعالان عرصه فناوری بتوانند از آخرین دستاوردهای علمی یکدیگر اطلاع پیدا کنند و با ایجاد تعامل بهتر در جهت رشد و شکوفایی فناوری و هوشمندسازی حرکت کنند برگزاری نمایشگاه شهر هوشمند اقدامی مهم و ارزشمند تلقی می‌گردد که می‌تواند در توانمندسازی شهر‌های نوآور و تصمیم‌گیری بهتر مدیران شهری و شهرداری‌ برای ارتقای سطح کیفی خدمت‌رسانی نوین شهری نقشی کلیدی ایفا کند.

پس از برگزاری دو دوره نمایشگاه شهر هوشمند در ایران، سومین نمایشگاه شهر هوشمند (City Smart Expo 2022) با پشتیبانی وزارت کشور (مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطالعات و آمار)، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، سازمان‌ها، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و نهاد‌ها از ۱۲ تا ۱۴ تیرماه سال جاری در محل مصلی تهران برگزار خواهد شد.

قابل ذکر است که در این نمایشگاه، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در عرصه هوشمندسازی با اختصاص یارانه‌ نمایشگاهی حمایت ویژه‌ خواهد کرد.

رویکرد این نمایشگاه، که بزرگ‌ترین گردهمایی شرکت‌های برتر هوشمندسازی کشور به شمار می‌رود، برقراری تعاملات پویا و به وجود آوردن اتحاد و هم‌افزایی ملی و بین‌المللی است. به همین منظور در فراخوان آن از تمامی فعالان حوزه‌ فناوری، هوشمندسازی، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها برای حاضر شدن در این دوره از نمایشگاه شهر هوشمند دعوت به عمل آمده است.

محور‌های سومین نمایشگاه شهر هوشمند مواردی چون دولت هوشمند، ساختمان‌های هوشمند، انرژی، حمل و نقل هوشمند، امنیت در شهر‌های هوشمند، محیط زیست هوشمند، هوشمندسازی تجهیزات زیرساخت‌های اطلاعات و مخابرات، سلامت، آموزش و پرورش و اقتصاد هوشمند است.

کسانی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر درباره برگزاری دوره سوم نمایشگاه شهر هوشمند هستند، می‌توانند از طریق شماره‌های ۲۲۸۹۳۲۴۲ و ۰۹۹۱۶۳۶۴۴۱۶ با دبیرخانه‌ دائمی نمایشگاه، شرکت همایشگران سام، تماس حاصل فرمایند.

رویداد هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]