پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 ساخت سیستم امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی توسط کارآفرین شیرازی

ساخت سیستم امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی توسط کارآفرین شیرازی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم‌وفناوری شیراز موفق شده محصولی را توسعه دهد که به کمک هوش مصنوعی، می‌تواند امنیت خودرو، املاک، واحدهای تجاری و… را فراهم کند.

به گزارش هوشیو به نقل از خبرگزاری برنا، ابوذر گورکانی، مدیرعامل شرکت بین‌المللی آرکا صنعت گورکانی، با اشاره به زمینه فعالیت‌های شرکت، گفت: شرکت آرکا صنعت در زمینه هوش مصنوعی، الکترونیک و سیستم‌های امنیتی فعالیت می‌کند و به‌واسطه تولید محصولات دانش‌بنیان، توانسته در پارک علم و فناوری شیراز استقرار یابد و از مزایای این مجموعه استفاده کند.

وی کاربرد سیستم امنیتی تولید‌شده توسط این شرکت دانش‌بنیان را در تأمین امنیت خودرو، املاک، فروشگاه‌ها، پهبادها و… دانست و بیان کرد: به‌دلیل فراوانی و گستردگی بازار خودرو، تمرکز خود را در این بخش معطوف کرده‌ایم. کاربران این سیستم امنیتی تولید داخل، می‌توانند خودروی خود را در حالت روشن و خاموش، ضدسرقت کنند. این سیستم حتی در مدرن‌ترین روش‌های سرقت در جهان نیز غیرقابل نفوذ است و در هیچ شرایطی امکان هک‌شدن ندارد و سرقت را غیرممکن می‌سازد.

گورکانی قابلیت ردیابی و کنترل از راه دور را یکی از قابلیت‌های این سیستم امنیتی دانست و اشاره کرد: تمامی قطعات برقی خودرو از طریق نرم‌افزارهای هوشمند کنترل می‌شود و تاریخچه حرکت خودرو تا 20 ساعت گذشته ذخیره‌سازی می‌شود و قابل رهگیری است. همچنین اگر خودرو از روشی غیر از روش تعریف‌شده باز یا روشن شود، سیستم امنیتی ضدسرقت فعال می‌شود و با به‌صدا درآمدن بوق خودرو و ارسال پیامک به راننده، وی را از سرقت مطلع می‌سازد.

این جوان کارآفرین، قابلیت فیلم‌برداری از چهره سارق را یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه سیستم امنیتی توسعه‌داده شده می‌داند و در این رابطه می‌گوید: پس از ورود سارق به ماشین، به‌سرعت و طی 10 ثانیه، 10 قطعه عکس توسط سیستم پردازشگر دستگاه از چهره سارق ضبط و برای مالک خودرو نیز ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه می‌تواند با نزدیک‌ترین ایستگاه پلیس ارتباط برقرار کند و موقعیت خودرو، مشخصات و رنگ ماشین را اعلام می‌کند. اگر ماشین روشن باشد و اقدام به سرقت صورت گیرد و با توجه به بازشدن درها و تغییر هوای داخل کابین، خودرو بلافاصله خاموش می‌شود و در حالت خاموش، حتی اگر ماشین با جرثقیل نیز حمل شود، در صورت اتوماتیک 4 چرخ خودرو قفل می‌شود و در غیراین‌صورت، موقعیت دقیق خودرو به صورت لحظه‌‌ای برای مالک خودرو ارسال می‌شود.

وی در پایان از مسئولین کانون کارآفرینی استان فارس تشکر کرد و حمایت‌های این کانون از شرکت‌های دانش‌بنیان را موجب تسریع در روند تجاری‌سازی محصولات خود دانست و افزود: ما موفق شدیم به‌دلیل استقبال بالا از این محصول، روند تجاری‌سازی خود را سریع‌تر از زمان مقرر‌شده به پایان برسانیم و محصول را جهت استفاده مشتریان، وارد بازار کنیم.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]