پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 خداحافظی با حجم انبوه زباله‌های پلاستیکی، با کمک ربات بازیافت‌‌ کننده با «مغز»

خداحافظی با حجم انبوه زباله‌های پلاستیکی، با کمک ربات بازیافت‌‌ کننده با «مغز»

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک شرکت مدیریت زباله در‌حال آزمایش استفاده از هوش مصنوعی (AI) با “مغز” برای دسته‌بندی زباله‌های پلاستیکی است، تا از‌طریق این فناوری حجم مواد قابل بازیافتی که می‌تواند جذب کند را افزایش دهد. به نظر می‌رسد اگر این ربات بتواند در شناسایی انواع پلاستیک در چرخه فعالیت بازیافتی‌‌ خود موفق عمل کند، می‌توانیم به آینده‌ای عاری از زباله‌های پلاستیکی که عموما از چرخه بازیافت در‌ امان می‌ماندند، امیدوار باشیم.

به گزارش هوشیو، گراندون روی یک بازوی روباتیک در سایت Bishop’s Cleeve خود در Gloucestershire سرمایه‌گذاری کرده، که می‌تواند زباله‌ها را به میزان انسانی جمع‌آوری کند.

ماشین Zen Robotics یاد می‌گیرد که نوع پلاستیک‌ها را به روشی مشابه انسان‌ها که تشخیص اقلام را می‌آموزند، به خاطر بسپارد. این شرکت امیدوار است که این فناوری بتواند حجم مواد قابل بازیافتی را که گراندون می‌تواند جذب کند، افزایش دهد.

بازوی “Fast Picker” توسط تامین‌کننده فناوری جداسازی زباله رباتیک در هلسینکی  Zen Robotics عرضه می‌‌شود. بر‌این‌اساس ربات مواردی را که تشخیص می‌دهد، انتخاب کرده و آنها را در یکی از دو ناودان می‌گذارد.

زباله‌های پلاستیکی

این ربات پیش از اینکه تصمیم بگیرد کدام اقلام را انتخاب کند، با اسکن زباله‌ها روی یک کمربند کار خود را آغاز می‌کند. پس از مرحله اسکن، ربات یک “مغز درون کمربند” از اطلاعاتی خواهد داشت که از طریق آموزش این اطلاعات را حفظ می‌کند.

با گذشت زمان و افزوده شدن آیتم‌های بیشتر، «مغز» این ربات جریان‌های زباله بیشتری را شناسایی کرده و اطلاعات را در حافظه هوش مصنوعی خود ذخیره می‌نماید. پس از اتمام آزمایشات پلاستیک، گراندون آموزش ربات را برای انتخاب قوطی‌های فولادی یا آلومینیومی، کاغذ و مقوا آغاز خواهد کرد.

هدف Grundon توسعه فناوری است تا در‌نهایت یک کارخانه مرتب‌سازی زباله تفکیک شده کاملاً مستقل داشته باشد.

اد فاگان، رئیس پروژه‌های Grundon، می‌گوید: «هم دسته‌کننده‌های نوری و هم رباتیک می‌توانند در کنار انسان‌ها در تأسیسات تفکیک زباله ما مستقر شوند. اما جایی که واقعاً می‌توانیم تفاوت تفکیک‌‌کننده‌های رباتیک را ببینیم، محیط‌هایی است که برای انسان مناسب‌ نیستند، مانند تفکیک زباله‌های آلوده یا کار در مناطقی با سطوح بالای سر و صدا و گرد و غبار.»

آمار دولتی نشان می‌دهد که بریتانیا در سال 2018 تقریبا 44 میلیون تن زباله تجاری و صنعتی تولید کرده است. این در حالی است که آخرین برآورد موجود برای انگلستان در سال 2020 تقریباً 34 میلیون تن بود.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]