پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 رقم قابل‌توجه سودآوری استارتاپ AMP Robotics در صنعت بازیافت به کمک سیستم‌های رباتیکی

رقم قابل‌توجه سودآوری استارتاپ AMP Robotics در صنعت بازیافت به کمک سیستم‌های رباتیکی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

استارتاپ AMP Robotics یک استارتاپ مستقر در دنور ایالت کلرادو است. این مجموعه که با ایجاد سیستم‌های رباتیکی به طور خودکار مواد قابل بازیافت را مرتب می‌کند، به‌تازگی اعلام کرده است که از طریق سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری آب‌وهوای مایکروسافت، دور سری C خود را به 99 میلیون دلار افزایش داده که از 91 میلیون دلار در نوامبر به این رقم رسیده است.

در واقع، کل AMP در سری توسعه‌یافته  Cکه سرمایه‌گذارانی همچون Congruent Ventures ،Wellington Management،Blue Earth Capital ،Sidewalk Infrastructure Partners ،Tao Capital Partners ،XN،Sequoia Capital ،GV ،Range Ventures و Valor Equity Partners در آن مشارکت داشتند، به حدود 178 میلیون دلار توسعه یافت.

ماتانیا هوروویتز، بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت، از طریق ایمیل به TechCrunch گفته است: «سرمایه به ما کمک می‌کند، تا عملیات خود را بر اساس راه‌حل‌های فناوری برای توسعه زیرساخت‌های صنعت بازیافت‌ و نیز توسعه زیرساخت‌های جدید بر اساس کاربرد اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی گسترش دهیم.»

سودآوری استارتاپ AMP Robotics

نقطه شروع این حرفه

ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که وی پس از اخذ دکترای خود، توانست AMP را در سال 2014 تأسیس کند. وی در حالی که دکترای خود را ادامه می‌داد، دریافت که بینایی کامپیوتری چقدر قدرتمند عمل می‌کند و به همین دلیل، شروع به کاوش در زمینه‌های مفیدتر این فناوری از جمله «بازیافت» کرد.

وی پس از بازدید از یک مرکز بازیافت، دریافت که شرایط کار در این حرفه بسیار مشکل بوده، محیط آن نیز تا حدودی چالش‌برانگیز است. به همین دلیل، صنعت بازیافت را محیطی مناسب برای فناوری رباتیک دانست. به گفته او چنانچه یادگیری ماشینی و رباتیک دست در دست یکدیگر بگذارند، فرصت‌های مناسبی را برای خودکارسازی کارهای فشرده، هزینه بالا، ناسازگار و محدودکننده به وجود می‌آورند.

سودآوری صنعت بازیافت

در واقع، صنعت بازیافت بسیار سودآور است، به طوری که بر اساس گزارش مؤسسه صنایع بازیافت قراضه، صنعت بازیافت نزدیک به 117 میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده کمک می‌کند و حتی سالانه 130 میلیون تن کالاهای باارزش را پردازش می‌کند.

جالب است بدانید پلاستیک‌های دفن‌شده، زیان‌ فراوانی برای اقتصاد ایالات متحده محسوب می‌شوند، به طوری که طبق گزارش وزارت انرژی (DoE) این مقدار در سال ۲۰۱۹ به‌طور متوسط به حدود ۷.۲ میلیارد دلار رسیده است. بر اساس گزارش وزارت انرژی، از 44 میلیون تن زباله پلاستیکی که در سال 2019 در داخل کشور مدیریت می‌شود، تقریباً 86 درصد دفن، 9 درصد احتراق و 5 درصد بازیافت شده است.

بر همین اساس، هوروویتز تخمین می‌زند که فقط بازیافت بسته‌بندی‌های پلاستیکی در خدمات غذایی ایالات متحده می‌تواند در مجموع درآمدی بین 2 تا 4 میلیارد دلار در سال داشته باشد!

سودآوری استارتاپ AMP Robotics

سیستم رباتیکی به نام AMP Cortex

مشتریان اصلی استارتاپ AMP تأسیسات بازیافت هستند که از جمله محصولات شاخص این استارتاپ، سیستم رباتیکی به نام AMP Cortex است که برای دسته‌بندی، انتخاب و بازیابی پلاستیک، مقوا، کاغذ، قوطی، کارتن و سایر ظروف و بسته‌بندی‌ها به کار می‌رود. بر اساس گزارش این استارتاپ، Cortex علاوه بر اینکه میزان زیادی از مواد را به سرعت دسته‌بندی می‌کند، بسیار در جداسازی مواد مرتب‌شده، دقیق است.

استارتاپ AMP اخیراً موفق شده است شیوه فشرده‌تری به نام AMP Cortex-C را به کار گیرد، تا در کنار تسهیلات یکپارچه و مستقل، خدمات بهتری را برای شرکت‌های مدیریت زباله فراهم کند و بر این اساس، ناوگان رباتیک این شرکت از حدود 275 نفر در حال حاضر در بیش از 100 مرکز مستقر شده و پلتفرم هوش مصنوعی AMP نیز تا به امروز بیش از 75 میلیارد شیء را شناسایی کرده است.

هوروویتز در این باره می‌گوید: «مجموعه محصولات گسترده ما مستقیماً با چالش‌های اصلی تأسیسات بازیافت سروکار دارد و ما به‌زودی فناوری شگفت‌انگیز دیگری را معرفی خواهیم کرد.» او ادعا کرد که در حال ایجاد فرصت‌های بزرگ‌تری همچون استقرار گسترده ربات‌ها در ناوگان‌ها و نیز استقرار امکانات مرتب‌سازی کاملاً خودکار هستند که البته سرمایه به آن‌ها کمک خواهد کرد، تا با فراهم نمودن تیم مجهزی برای این کار به هدف خود برسند.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]