40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 چگونه با Vectara برنامه‌های هوش مصنوعی بسازید

چگونه با Vectara برنامه‌های هوش مصنوعی بسازید

وکتارا به‌تازگی با معرفی پورتال Vectara، توسعه اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی مولد را به سطح جدیدی رسانده است. این شرکت مستقر در پالو آلتو کالیفرنیا که از پیش‌گامان RAG است، این شرکت یک محیط بازمتن را طراحی کرده است تا به هر فردی امکان دهد برنامه‌های هوش مصنوعی برای تعامل با داده‌های خود بسازد.

پورتال Vectara

 وکتارا با سهولت دسترسی و استفادۀ خود را متمایز کرده است. برخلاف بسیاری از محصولات تجاری که به کاربران کمک می‌کنند پاسخ‌های فوری از اسناد و داده‌های خود دریافت کنند، این پورتال به کاربران اجازه می‌دهد تنها با چند مرحلۀ ساده، برنامه‌های جستجو، خلاصه‌سازی یا چت مبتنی بر داده‌های خود را بسازند، بدون نیاز به نوشتن حتی یک خط کد!

این ابزار، پتانسیل زیادی برای غیر برنامه‌نویسان دارد و می‌تواند در موارد مختلفی از جمله سیاست‌گذاری تا جست‌وجوی فاکتورها به کار رود. بااین‌حال، چون این ابزار هنوز در نسخۀ بتاست و فقط تعداد محدودی از مشتریان در حال آزمایش آن هستند، عملکرد آن هنوز به طور کامل ارزیابی نشده.

آفر مندلیچ (Ofer Mendelevitch)، رئیس روابط توسعه‌دهندگان Vectara ، گفته است که با پشتیبانی و ارائه پلتفرم اختصاصی RAG به عنوان یک سرویس این شرکت، انتظار دارند پذیرش گسترده‌ای از سوی غیر برنامه‌نویسان مشاهده کنند. او افزود:  «ما با اشتیاق منتظریم ببینیم کاربران با پورتال Vectara چه خواهند ساخت و امیدواریم دقت و مرتبط بودن غنی‌شده توسط اسناد آن‌ها، قدرت کامل سیستم‌های RAG سازمانی Vectara را به نمایش بگذارد.»

نحوۀ عملکرد پورتال Vectara

پورتال Vectara که به‌عنوان برنامۀ میزبانی‌شده توسط Vectara و همچنین به‌عنوان محصولی باز متن تحت مجوز Apache 2.0 در دسترس است، به کاربران امکان می‌دهد تا به‌راحتی برنامه‌های سفارشی خود را برای گفت‌وگو با داده‌ها بسازند و به اشتراک بگذارند.

برای شروع، کاربران باید با استفاده از  حساب اصلی Vectara خود، یک حساب پورتال ایجاد کنند و آن را با اطلاعاتی مانند Vectara ID، API Key و OAuth client ID تنظیم کنند. پس از تنظیم پروفایل، کاربران می‌توانند با زدن دکمه ساخت پورتال و واردکردن جزئیات اولیه نظیر نام برنامه، توضیحات و نوع عملکرد برنامه، پورتال جدید خود را بسازند و آن را به صفحۀ مدیریت پورتال اضافه کنند.

از صفحۀ مدیریت پورتال، کاربران می‌توانند پورتال ایجادشده را باز کنند و تنظیمات آن را تغییر دهند. آن‌ها می‌توانند اسناد لازم برای زمینه‌سازی و سفارشی‌سازی برنامه را آپلود کنند. پس از آپلود، این اسناد توسط پلتفرم نمایه می‌شوند تا پاسخ‌های دقیق و بدون توهم ارائه دهند.

این پلتفرم که شامل موتور بازیابی قوی، مدل پیشرفته و بازگردانندۀ چندزبانه است، به‌طورکلی کیفیت پاسخ‌ها را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد. با استفاده از این محصول بدون کد، سازندگان می‌توانند تنها با چند کلیک، محصولات هوش مصنوعی مولد خود را به‌سرعت ایجاد کنند.

پلتفرم همچنین به کاربران امکان می‌دهد از بین مدل‌های زبانی مختلف، از جمله مدل‌های اختصاصی شرکت و LLMهای OpenAI انتخاب کنند تا اپلیکیشن آنها به بهینه‌ترین شکل ممکن به سؤالات پاسخ دهند.

مشتریان سازمانی

Vectara با این محصول بدون کد که هم به‌عنوان محصول میزبانی‌شده و هم به‌عنوان محصول بازمتن ارائه می‌شود، به دنبال گسترش دامنۀ کاربران سازمانی و ارائۀ توانایی ساخت برنامه‌های قدرتمند هوش مصنوعی مولد است. هدف این شرکت افزایش ثبت‌نام‌ها و ایجاد سروصدا برای محصول اصلی RAG خود به عنوان یک سرویس است و درنهایت تبدیل آن به ابزاری مفید برای سازمان‌هاست.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]