Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 RIT از موتور هوش مصنوعی خود رونمایی کرد

RIT از موتور هوش مصنوعی خود رونمایی کرد

در مراسمی که ۸ مهرماه ۱۴۰۳، در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، RIT  از موتور هوش مصنوعی خود رونمایی کرد؛ این موتور هوش مصنوعی با هدف ساده‌سازی فرایند ایده‌پردازی و ثبت اختراع برای کاربران هدف طراحی شده است.

در مراسم رونمایی، «مسعود شفقی»، بنیان‌گذار و مدیرعامل RIT، گفت: «این پلتفرم با بهره‌گیری از APIهای متنوع و ابزارهای تحلیلی قدرتمند، به کاربران کمک می‌کند تا ایده‌های خود را به‌صورت نظام‌مند توسعه داده و فرایند ثبت اختراع را با سهولت بیشتری طی کنند.»

مدیرعامل RIT در ادامه ضمن اشاره به اهمیت فرصت‌های آموزشی و همکاری در حوزه اختراعات، گفت: «این طرح از یک سال پیش آغاز شده و ما توانستیم بیش از ۴۰ نفر از نخبگان و مدال‌آوران ایرانی را همراه با ۵۰ مشاور خارجی از کشورهای کره جنوبی، قطر و سایر کشورها گرد هم آوریم. هدف از دعوت مشاوران خارجی شناخت نیازهای سایر کشورها و آماده‌سازی این پلتفرم برای عرضه خدمات در سطح بین‌المللی بود.»

پلتفرم RIT چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

مدیر اجرایی و برنامه‌ریزی استراتژیک فدراسیون بین‌المللی مخترعان در ادامه این رویداد در خصوص خدماتی که این پلتفرم ارائه می‌دهد صحبت کرد؛ بنا بر گفته وی، این پلتفرم از مراحل اولیه شکل‌گیری ایده تا مرحله توسعه نهایی محصول، کاربران را همراهی می‌کند و ابزارها و منابع متنوعی را به کاربران ارائه می‌کند تا با استفاده از آن ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کنند.

بنا بر گفته وی، یکی از خدمات اصلی این پلتفرم، کشف ایده‌ها است؛ درواقع این پلتفرم با ابزارهای متنوع و راهنمایی متخصصان به کاربران این امکان را می‌دهد تا ایده‌های نوآورانه خود را کشف کنند و پرورش دهند؛ در ادامه این فرایند، نوبت به ارزیابی ایده‌ها می‌رسد و ایده‌های مطرح‌شده به‌دقت بررسی و پالایش می‌شوند تا بهترین ایده‌ها شناسایی شوند. در مرحله تولید پیش‌نویس، کاربران با کمک این پلتفرم قادر خواهند بود تا نقشه‌های فنی و پیش‌نویس‌های اولیه اختراع خود را تهیه کنند. درنهایت، در مرحله پیاده‌سازی، پلتفرم با ارائه پشتیبانی‌های لازم، کاربران را در مراحل پایانی توسعه و اجرای ایده‌های خود همراهی خواهد کرد.

پلتفرم RIT از ۵۰ زبان دنیا پشتیبانی می‌کند

مدیرعامل RIT در ادامه این رویداد با اشاره به اینکه این پلتفرم از ۵۰ زبان روز دنیا پشتیبانی می‌کند، گفت: «یکی از چالش‌های اصلی در حوزه هوش مصنوعی در ایران فیلتر بودن بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی به دلیل تحریم‌هاست اما خوشبختانه، این پلتفرم به‌طورکامل در ایران طراحی و توسعه‌یافته و نیازی به فیلترشکن ندارد. پس از عرضه این پلتفرم در بازار داخلی، خدمات آن به سایر کشورهای جهان نیز ارائه خواهد شد.»

شفقی در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ سوابق و شفافیت گفت: «تمام سؤالات و پاسخ‌های کاربران در این پلتفرم به طور دقیق ثبت می‌شود؛ به این معنا که زمان دقیق ثبت هر سؤال و پاسخ، همراه جزئیات کامل آن، در حساب کاربری کاربر ذخیره خواهد شد. این امر در صورت بروز هرگونه اختلاف یا نیاز به اثبات مالکیت فکری، می‌تواند به‌عنوان مدرکی معتبر استفاده شود.»

از جمله دیگر مزایای این پلتفرم که در این رویداد به آن اشاره شد، می‌توان به حل معضل مصنوعی یافتن پاسخ‌های دقیق و مرتبط به سؤالات اشاره کرد؛ بنا بر گفته مدیرعامل RIT، این پلتفرم با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، پاسخ‌های پالایش‌شده و مرتبط را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند به‌سرعت به اطلاعات موردنیاز خود دست یابند.

پلتفرم RIT تمام استانداردهای هوش مصنوعی اروپا را رعایت می‌کند

شفقی در ادامه افزود:  «این پلتفرم تمامی استانداردهای هوش مصنوعی اروپا را رعایت می‌کند و دقت خروجی آن بیش از ۹۹.۶ درصد است. طی ۵ ماه گذشته، بیش از ۲۲ هزار درخواست به این پلتفرم ارسال شده و بیش از ۱۶ میلیون داده به کاربران ارائه شده است.»

رویدادی مهم در راه است

شفقی در آخر افزود:  «در ۳ تا ۶ ماه آینده، دو به‌روزرسانی مهم برای این پلتفرم برنامه‌ریزی شده است. با این به‌روزرسانی‌ها تمامی فرایندهای موردنیاز برای ثبت اختراع، ازجمله پیشینه پژوهشی، به طور کامل در پلتفرم پوشش داده خواهد شد؛ به‌این‌ترتیب، کاربران به‌راحتی می‌توانند فایل‌های موردنیاز برای ثبت اختراع خود را تهیه کنند. همچنین این پلتفرم قادر خواهد بود نقشه‌های فنی دقیق و حرفه‌ای برای محصولات طراحی کند و به‌این‌ترتیب، فرایند تولید و برندسازی را تسهیل کند.»

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]