پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 بررسی وضعیت فین‌تک و استارتاپ‌ها در نمایشگاه بین‌المللی GITEX

بررسی وضعیت فین‌تک و استارتاپ‌ها در نمایشگاه بین‌المللی GITEX

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی فین‌تک، مدیرعامل شرکت لندو، دکتر علیرضا قنادان، به بررسی روندها و تجربیات خود از این نمایشگاه پرداخت. وی در گفت‌وگویی با هوشیو، به جذابیت‌های این رویداد و تفاوت‌های آن با نمایشگاه‌های داخلی اشاره کرد.

علیرضا قنادان با بیان اینکه نمایشگاه امسال توجه خوبی روی استارتاپ‌ها و نوآوری‌های فین‌تک داشته، گفت: «بخش استارتاپ‌ها برای من جذاب‌تر بود و غرفه‌های متعددی از کشورهای مختلف در اینجا حضور دارند که نشان‌دهنده ظرفیت بالای این صنعت است.»

وی ادامه داد: «تفاوت‌های زیادی بین نمایشگاه‌های داخلی و اینجا وجود دارد. اینجا شاهد یک سیاست کلان از سوی دولت امارات هستیم که به دنبال ایجاد یک موقعیت رهبری در حوزه فناوری نه تنها در منطقه، بلکه در سطح جهانی است. این رویکرد باعث شده تا شرکت‌های زیادی از نقاط مختلف دنیا با ظرفیت کامل در این نمایشگاه شرکت کنند.»

مدیرعامل لندو همچنین به حضور گسترده شرکت‌ها از قاره‌های مختلف اشاره کرد و گفت: «این نمایشگاه نشان‌دهنده یک محوریت در حکمرانی امارات است که با سرمایه‌گذاری‌های کلان، خود را به‌عنوان یک مرکز نوآوری در جهان معرفی می‌کند.»

علیرضا قنادان در ادامه به مقایسه موزه‌های آینده‌نگر امارات با موزه‌های تاریخی اشاره کرد و افزود: «امارات با وجود اینکه گذشته تاریخی کمتری دارد، اما برای آینده خود برنامه‌ریزی‌های دقیقی کرده است. مهم‌ترین نکته‌ای که باید از اینجا یاد بگیریم، نوع نگاهی است که در اینجا وجود دارد.»

وی همچنین به ظهور هوش مصنوعی و چالش‌های موجود در ایران اشاره کرد: «شرکت‌های مختلف در این نمایشگاه به‌طورجدی در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند، اما در ایران هنوز فاصله زیادی با این تحولات داریم. به نظر می‌رسد که ما باید به سمت ایجاد شرایط مناسب برای بهره‌برداری از این فناوری‌ها حرکت کنیم.»

مدیرعامل لندو در پایان خاطرنشان کرد: «اگر شرایط مناسب فراهم شود، متخصصان ایرانی که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند، می‌توانند به بهبود وضعیت فناوری در ایران کمک کنند. این افراد عرق و تعهدی به کشور خود دارند و با حمایت‌های لازم می‌توانند نقش مهمی در توسعه صنعت فین‌تک و سایر حوزه‌ها ایفا کنند.»

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]