پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 لنزهای هوشمند

لنزهای هوشمند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت XPANCEO با حضور خود در رویداد جهانی جیتکس ۲۰۲۴، از مجموعه جدیدی از لنزهای تماسی هوشمند رونمایی کرد.

در خصوص XPANCEO باید بدانید که این یک شرکت فناوری عمیق است که نسل آینده لنزهای تماسی هوشمندِ نامرئی و بی‌وزن را توسعه می‌دهد که در زمان استفاده توسط کاربر دیدی کاملاً طبیعی به او می‌دهد. توسعه‌دهندگان فناوری XR مستقر در دبی، محصولات خود را برای استفاده امروز تولید نمی‌کنند، در عوض با نگاه به آینده محصولاتی را توسعه می‌دهند که به کاربران اجازه می‌دهد، بدون نیاز به هدست یا عینک هوشمند با رابط‌های تقویت‌شده تعامل داشته باشند.

واقعیت حاکی از آن است که هنوز مانده است تا تقاضا برای عینک‌های هوشمند به اوج خود برسد؛ حضور XPANCEO در بازار در سال ۲۰۲۴ به شکل اجرای نمایش و تبلیغ مجموعه‌ای از نمونه‌های اولیه این شرکت برای آینده خواهد بود. این شرکت زمان خوبی را برای این تبلیغات انتخاب کرده است، چراکه علاقه به واقعیت افزوده افزایش می‌یابد و به طور بالقوه استقبال از هدست‌های VR بیشتر می‌شود.

رویداد جهانی جیتکس ۲۰۲۴ نیز بستر خوبی برای اجرای این نمایش بوده است؛ XPANCEO  نمونه‌های اولیه لنزهای تماسی  AR، از جمله لنز تماسی هوشمند برای «AR Vision» را در این نمایشگاه به نمایش گذاشت که به گفته آن‌ها، تصاویر AR با کیفیت بالا را بدون مصرف مقدار زیادی نمایش می‌دهد.

در کنار لنز، این شرکت «XPANCEO Data Reading» را معرفی کرد. چارچوبی که اطلاعات واقعی قابل‌تعامل را به دستگاه هدایت می‌کند؛ این اطلاعات شامل ورودی‌های کنترل دستگاه و داده‌های بیومتریک می‌شود. طبق گفته XPANCEO، کاربران در رویداد جهانی جیتکس ۲۰۲۴ این فرصت را داشتند که با این دستگاه‌ها و ویژگی‌های نمونه اولیه تعامل داشته باشند، بدون آنکه آن‌ها را بپوشند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که XPANCEO برای فناوری نمونه اولیه خود، برنده جایزه بهترین کسب‌وکار برای مراقبت‌های بهداشتی و Photonics Middle East Award شد که این شرکت اعلام کرد در اواخر سال ۲۰۲۶ کاملاً عملیاتی خواهد شد.

به نظر می‌رسد که امسال، سال XPANCEO  است. این شرکت از رویدادهای مختلف XR و فناوری‌های نوظهور در سراسر جهان بازدید خواهد کرد تا دستگاه‌های خود و نمونه اولیه کار وعده داده شده برای سال ۲۰۲۶ را به نمایش بگذارد. در رویداد  AWE Asia 2024، این شرکت آخرین پیشرفت خود را در لنزهای تماسی هوشمند  AR، به نمایش گذاشت.

در طول کنفرانس  AWE Asia، XPANCEO  پنج نمونه اولیه سخت‌افزاری لنز تماسی هوشمند پیشرفته AR را معرفی کرد. این شرکت نسخه‌های مختلفی از لنزهای تماسی AR خود را که برای موارد استفاده و کاربران مختلف طراحی شده‌اند در رویداد AWE ارائه کرد و به شرکت‌کنندگان این امکان را داد که دستگاه‌ها را شخصاً ببینند.

یکی از نمونه‌های اولیه برای کمک به افراد مبتلا به کوررنگی طراحی شده است و این کار را با تقویت درک رنگ با استفاده از فناوری نمایشگر آن که «نازک‌تر از موی انسان» است، برای تنظیم نور و بهبود کنتراست انجام می‌دهد. نمونه اولیه دیگر شامل ابزارهای تأیید نوری برای کارهای دیجیتالی مانند پرداخت، انتقال وجه و دسترسی به محیط‌های کاری محدود است. علاوه بر این، در کنگره جهانی موبایل، این شرکت چهار نمونه اولیه لنز تماسی هوشمند، از جمله یکی با ویژگی‌های عمیق XR را به نمایش گذاشت.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]