40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی، راهکاری برای تجربه بیشتر

آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی، راهکاری برای تجربه بیشتر

گسترش فناوری هوش مصنوعی که مشخصه انقلاب صنعتی چهارم است، توانسته است به سرعت، نحوه زندگی، کسب‌وکار و شیوه یادگیری ما را تغییر دهد. این انقلابی است که با ادغام و تقویت پیشرفت‌های نوظهور هوش مصنوعی، اتوماسیون و رباتیک ایجاد شده است. هوش مصنوعی در همه زمینه‌ها تغییراتی را به وجود آورده اما زمانی که در عرصه آموزشی وارد می‌شود، کمی هولناک به نظر می‌رسد. اینکه چگونه استفاده از فناوری هوش مصنوعی، می‌تواند تجربه یادگیری را افزایش دهد؟

حقیقت آن است که هوش مصنوعی دائماً در حال رشد و تکامل است و دلایل محکمی وجود دارد که روش‌های یادگیری همراه با ابزارهای فناوری می‌تواند آموزش را به طور کلی متحول نماید. البته راهنمایی و خلاقیت معلم نیز ابزاری قدرتمند برای تشویق یادگیرندگان است. آموزش زبان انگلیسی یکی از آموزش‌های پرطرفدار در سراسر دنیاست. راهکارهایی که برای یادگیری هرچه بهتر این زبان ارائه شده است، نتوانسته به طور کامل زبان‌آموزان را قانع کند. به کارگیری فناوری هوش مصنوعی جدیدترین امکان برای زبان‌آموزان در راه یادگیری است. در واقع، آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی به شیوه‌ای است که این فناوری به جمع‌آوری و استفاده از داده‌ها به بهترین شکل می‌پردازد. نکته دیگر اینکه بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای افزایش آموزش و یادگیری، مستقیماً به نحوه استفاده معلمان از فناوری هوش مصنوعی در طول کلاس‌ها مربوط می‌شود.

آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی

به نظر می‌رسد رشد فناوری هوش مصنوعی، آموزش زبان انگلیسی را به شکل سنتی با بحران مواجه کند. این به این معنی است که اگر ماشینی برای آموزش زبان انگلیسی وجود داشته باشد، ما به هیچ معلم انگلیسی در کلاس درس نیاز نداریم! اما در واقع، این فناوری نباید جایگزین آموزش انگلیسی شود. در این مبحث، قرار است به آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی بپردازیم.

آسان‌تر شدن آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی

این یک واقعیت است که تلفظ قابل فهم زبان، یک چالش مداوم برای زبان‌آموزان در تمام سطوح به حساب می‌آید. در دسترس‌ترین شیوه برای آسان‌تر شدن آموزش زبان انگلیسی استفاده از فناوری‌هاست. خوشبختانه، در چند سال اخیر، فناوری‌ هوش مصنوعی در دسترس‌ همگان است که می‌تواند مدرسان و زبان‌آموزان را در این زمینه کمک کند، به طوری که از طریق این فناوری می‌توان گفتار را به متن تبدیل کرد، تلفظ را بررسی کرد و به دستورات صوتی پاسخ داد. فناوری هوش مصنوعی در واقع موضوعات فیلم‌ها و داستان‌های علمی-تخیلی چند سال پیش بوده که در حال حاضر رنگ واقعیت به خود گرفته است.

قبل از اینکه هر یک از ابزارهای زیر را برای آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی امتحان کنید، از زبان‌آموزان بخواهید انگلیسی را به لیست زبان‌ها در تنظیمات گوشی هوشمند خود بیفزایند. تنظیمات زبان گوشی‌های هوشمند باید به زبان انگلیسی فعال باشد، تا سیستم بتواند گفتار زبان‌آموز را بفهمد.

بیشتر بخوانید: کاربرد هوش مصنوعی در آموزش زبان

Google Docs تشخیص گفتار

پردازشگر متن Google Docs به‌تازگی امکان ویرایش گفتار را فراهم کرده در آسان‌تر شدن آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی یاری‌رسان است. در ابتدا سیستم فقط دستورات ساده را درک می‌کرد، اما در حال حاضر ویژگی تشخیص صدا نیز تکامل یافته که ابزاری سازگار با گوشی همراه است که می‌تواند به معلم در هنگام بازخورد در فعالیت‌های مکالمه کمک کند.

تعامل با Google Assistant

Google Assistant یک دستیار هوشمند صوتی در گوگل است که حتی بدون پرسش هم می‌تواند اطلاعات موردنیاز را در اختیار افراد قرار دهد. معلمان می‌توانند زبان‌آموزان را تشویق کنند که از این دستیار هوشمند یادداشت‌برداری کنند و در پایان، یافته‌های خود را با دوستان خود در گروه‌های دیگر به اشتراک بگذارند.

استفاده از Google Maps

Google Maps یک برنامه ناوبری و نقشه‌برداری است که تصاویر ماهواره‌ای را ارائه می‌دهد. هنگام آموزش مسیرها و نحوه رسیدن به مکان‌ها، سعی کنید از Google Maps استفاده کنید. بهتر است مکان‌های نزدیک را در تابلو فهرست کنید و زبان‌آموزان را دسته‌بندی کرده، تا درباره چگونگی رفتن از مدرسه به مکان‌های فهرست‌شده، تحقیق کنند.

google-map

تحقیق هوش مصنوعی در مورد یادگیری زبان انگلیسی

در عصر فناوری هوش مصنوعی، باید زبان‌آموزان انگلیسی بر دقت و کنجکاوی خود به یادگیری زبان انگلیسی طبق اصول فناوری تمرکز کنند. بر این اساس، می‌بایست آگاهی خود را پرورش دهند، برای اهداف معین سخت تلاش کنند و به طور مناسب برخی از نیروهای محرک کمکی مثبت مانند انتظارات خانواده و معلم را اضافه کنند، تا بتوانند در فرایند یادگیری موفق شوند. در حقیقت، زبان‌آموزان در آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی ابتدا باید انگیزه خوبی داشته باشند و دوم اینکه شناخت یادگیری درست را بهبود بخشند و سپس استراتژی‌های یادگیری را بر اساس شناخت، تنظیم کنند. رفتار یادگیری می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و در نتیجه تأثیر قابل‌توجهی داشته باشد. در واقع، تأثیر فناوری هوش مصنوعی در یادگیری زبان‌آموزان به طور خلاصه عبارت‌اند از:

  • هوش مصنوعی علاقه و کنجکاوی زبان‌آموزان را در یادگیری زبان انگلیسی بهبود می‌بخشد
  • هوش مصنوعی انگیزه یادگیری درست و پایدار را پرورش می‌دهد
  • هوش مصنوعی تفاوت‌های بین افراد در درک زبان انگلیسی را می‌شناسد

اساس آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی

زبان‌آموزان به صورت آنلاین با آواتارهای هوش مصنوعی که فرهنگ، رفتار و حرکات انگلیسی‌زبانان بومی را تقلید می‌کند، به زبان انگلیسی تسلط می‌یابند. آواتارها به طور طبیعی به زبان‌آموزان پاسخ می‌دهد و مکالمات معتبری را با دقت در زبان ایجاد می‌کنند. در اینجا به مواردی که اساس آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی را بیان می‌کند، اشاره می‌کنیم:

فراهم کردن شرایطی برای تمرین بیشتر

زبان‌آموزان را در گفتگوهای متنوع غوطه‌ور کنید و برای آن‌ها الگوهای رفتاری ایجاد کنید، تا باعث شود احساس بهتری در برخوردهای گفتاری‌شان در زندگی داشته باشند. همچنین با اجازه دادن به زبان‌آموزان برای گفتگوی خصوصی بدون ترس از شکست، اعتماد به نفس آن‌ها را تقویت کنید. علاوه بر آن، کاری کنید که بیشتر تمرین کنند. آن‌ها از تعامل با آواتارهای هوش مصنوعی لذت می‌برند و در نتیجه در هر زمان و مکان تمرین می‌کنند. نکته دیگر اینکه به هوش مصنوعی اجازه دهید تمرین‌های تلفظ و دستورزبان را بر اساس مکالمات زبان‌آموزان و آواتار ارائه دهد.

تمرین زبان با هوش مصنوعی

ایجاد زمان کافی و مؤثر برای ارزیابی

ایجاد زمان کافی و مؤثر برای ارزیابی یکی از مواردی است که اساس آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی را بیان می‌کند. به‌‌راحتی پیشرفت زبان‌آموزان را کنترل کنید. داشبوردهای روشنگر مهارت زبان انگلیسی زبان‌آموزان، زمان صرف‌شده برای تمرین و عملکرد هر جلسه تمرین را نشان می‌دهد. زبان‌آموزانی را شناسایی کنید که ممکن است در ارائه انفرادی دچار مشکل شوند. از آنجایی که زبان‌آموزان با آمادگی بهتر و با اعتماد به نفس بیشتری برای صحبت به زبان انگلیسی به کلاس می‌آیند، سعی کنید تدریس مؤثرتری در کلاس داشته باشید.

افزایش اثربخشی برنامه آموزشی

بهتر است زبان‌آموزان را با مهارت‌های انگلیسی خاص مورد نیاز برای آمادگی تحصیلی و شغلی، از جمله مهارت‌های مورد نیاز تحت استانداردهای استخدام بین‌المللی CEFR، ILR و ACTFL آماده کنید. همچنین انگیزه زبان‌آموزان را با آواتارهای هوش مصنوعی تقویت کنید، تا منجر شد از برنامه رضایت داشته باشند.

هوش مصنوعی و جدیدترین روش‌ یادگیری

با اینکه در حال حاضر درصد قابل‌توجهی از تعاملات بین یک مشتری و یک کسب‌وکار از طریق فناوری هوش مصنوعی انجام می‌گیرد، اما این یک واقعیت است که هوش مصنوعی هنوز در مرحله ابتدایی کار خود است. تعدادی از شرکت‌ها هوش مصنوعی را برای یادگیری زبان‌های مختلف، به‌خصوص زبان انگلیسی در سیستم خود پیاده‌سازی می‌کنند، از جمله Squirrel AI ،iTutorGroup ،Liulishuo ،Edwin ،Blue Canoe ،Parla ،TerraTalk ،Elsa و… تعیین بهترین‌ها در این زمینه دشوار است. دو شرکت Squirrel AI SAI و iTutorGroup ITG آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی را امتحان کرده‌اند. SAI از هوش مصنوعی برای تسهیل یادگیری تطبیقی نیز استفاده می‌کند، در حالی که ITG از هوش مصنوعی برای تقویت یادگیری شخصی استفاده می‌کند. شرکت iTutorGroup نیز در وب‌سایت خود اعلام کرده که «سوفیا» را به عنوان اولین مربی هوش مصنوعی استخدام می‌کند و از او دعوت می‌کند، تا دوره جدید آموزش آنلاین را برگزار کند.

در حال حاضر، جدیدترین روش‌ یادگیری و آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی، روش آموزش ناخودآگاه است. اگرچه هوش مصنوعی می‌تواند ارزیابی خودکار متن نوشتاری و گفتاری را انجام دهد و بازخورد فوری به زبان‌آموزان ارائه دهد، اما اگر مثلاً معلم تلفظ زبان‌آموزان فقط تصحیح اشتباهات آن‌ها را در تلفظ، گرامر یا ساختار جمله یادآوری کند، این کار در یادگیری زبان انگلیسی چندان اثربخش نخواهد بود. به بیان دیگر، اگر معلم تلفظ زبان‌آموزان فقط به آن‌ها می‌گوید که کجا اشتباه می‌کنند، آن‌ها پیشرفت نخواهند کرد! این باور که زبان‌آموزان می‌توانند از تصحیح خطا یاد بگیرند، کاملاً اشتباه است، زیرا خطاها به طور خودکار تولید می‌شوند و تا زمانی که زبان‌آموزان مهارت‌های انگلیسی خود را بهبود بخشند، بازتولید می‌شوند. در روش آموزش ناخودآگاه، زبان‌آموزان توانایی صحبت کردن به صورت خودکار و بدون خطا را به دست می‌آورند.

در طول آموزش ناخودآگاه مهارت‌های انگلیسی، مغز الگوهای زبانی را پیدا کرده و ثبت می‌کند که می‌شود با حداقل توجه و به طور خودکار، انجام دهد. در واقع، تصحیح اشتباهات تلفظ و دستورزبان، نتیجه معکوس دارد، زیرا باعث ایجاد استرس می‌شود.

یادگیری زبان با هوش مصنوعی

نکته‌ای اساسی در مورد آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی پتانسیل زیادی برای ایجاد یک محیط شخصی‌سازی‌شده دارد که در آن زبان‌آموزان بزرگسال از تمام حواس خود برای آموزش همزمان مهارت‌های انگلیسی مطابق با سطح فعلی انگلیسی خود استفاده می‌کنند. با این حال، توجه داشته باشید که استفاده از صدای مصنوعی ربات هوش مصنوعی که به گفتن دستورالعمل‌ها و توصیه‌ها محدود می‌شود، مشکل‌ساز است. نکته‌ای اساسی در مورد آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی این است که بیشتر درس‌ها و تمرین‌ها باید توسط سخنرانان بومی ضبط شوند، زیرا مؤلفه احساسی صدای انسان برای آموزش ناخودآگاه تلفظ صحیح الزامی است. به بیانی دیگر، دروس ارائه‌شده هوش مصنوعی به زبان‌آموزان، باید بر اساس مطالب معتبر باشد و توسط افراد بومی ضبط شده باشد.

و نتیجه اینکه…

اگر بگوییم آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی در حال تغییر است، سخنی به اشتباه نگفته‌ایم. در واقع، ورود هوش مصنوعی به سیستم یادگیری زبان می‌تواند به طور مؤثر توانایی یادگیری را بهبود بخشد. البته سطح آگاهی معلمان در کلاس‌های درس انگلیسی بر اساس تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌روز نیز باید افزایش یابد. این موضوع، گامی ضروری در توسعه یادگیری زبان انگلیسی طبق دانش روز محسوب می‌شود. در واقع، با بررسی وضعیت زبان‌آموز و نیز تجزیه و تحلیل داده‌های هوشمند این امکان وجود دارد که در درک نحوه یادگیری به‌موقع و مؤثر کمک بزرگی شود.

حقیقت آن است که هوش مصنوعی می‌تواند بهترین ابزار برای یادگیری زبان انگلیسی باشد، مشروط بر اینکه الگوریتم هوش مصنوعی مبتنی بر روش‌های یادگیری جدید، مانند آموزش ناخودآگاه مهارت‌های انگلیسی باشد. آموزش ناخودآگاه متعلق به سیستم یک ذهن است و هفت برابر سریع‌تر از یادگیری آگاهانه معمولی است.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]