40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 آکادمی هوش مصنوعی دیلویت، جایی برای آموزش استعدادهای درخشان

آکادمی هوش مصنوعی دیلویت، جایی برای آموزش استعدادهای درخشان

آکادمی هوش مصنوعی دیلویت Deloitte’s AI Academy، غول جهانی مشاوره، فرصتی برای تحصیلات تکمیلی فراهم آورده تا شکاف بین دانش نظری از ابزارهای هوش مصنوعی و تجربیات عملی این حوزه را پر کند.

دیلویت آکادمی جدید هوش مصنوعی را با هدف ارائه‌ تحصیلات تکمیلی به کارکنانش تأسیس کرده است. این آکادمی بر خلاف «مؤسسه هوش مصنوعی دیلویت» برای عموم قابل دسترس نیست. با این حال، دیلویت را با ۳۳۴,۰۰۰ کارمند می‌توان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی سراسر دنیا به شمار آورد.

افراد شاغل در حوزه‌ی هوش مصنوعی می‌توانند با بهره‌گیری از ابزارهایی که در این آکادمی ارائه می‌شود، شکاف بین دانش نظری چگونگی استفاده از این ابزارها و فناوری‌ها و تجارب عملی مربوطه (مانند فرآیند کاری، راهبردها، مباحث اجرایی) را جبران کنند.

دیلویت

آموزش جامع هوش مصنوعی

عرفان سیف، مدیر راهبردی مشاوره‌ی مالی و مدیریت ریسک دیلویت، توضیح می‌دهد: «وقتی به کارکنان این امکان را می‌دهید تا مباحث مربوط به هوش مصنوعی را به صورت جامع بیاموزند، به شکل بسیار کارآمدتری به مشتریان خدمات‌رسانی خواهند کرد. این همان قطعه‌ی کلیدی پازل است، همان خلأیی که در بازار کار وجود دارد و ما سعی داریم جبرانش کنیم.»

نیتین میتال، یکی از رهبران هوش مصنوعی دیلویت، می‌گوید: «ما سعی داریم مشکل ظواهر و تجملات دانشگاه‌ها را حل کنیم. کار ما به نوعی فراهم آوردن تحصیلات تکمیلی است که با هدف پر کردن شکاف استعدادی موجود بین مقدمات آموخته شده و موقعیت‌های دنیای واقعی به چشم می‌خورد. به عبارتی، ما قصد داریم این علوم محض را برای مشتریان و مخاطبان حاضر در بازار کار قابل فهم کنیم.»

دن میلر، بنیان‌گزار و رئیس تحلیلگران مؤسسه تحقیقاتی Opus، معتقد است: «شرکت‌هایی همچون دیلویت نقش مهمی در پیاده‌سازی فناوری‌های جدید در زیرساخت‌ها ایفا می‌کنند.»

میلر در ادامه‌ی توضیحاتش بیان می‌کند که این آموزش‌ها حتی برای کارکنانی که با جنبه‌های عملی یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی آشنایی دارند نیز لازم است. بسیاری دیگر از فروشنده‌ها و فراهم‌آورندگان خدمات هوش مصنوعی نیز اقدامات مشابهی آغاز کرده‌اند تا جنبه‌های عملی هوش مصنوعی را به مشتریان خود بیاموزند.

به گفته‌ی میلر: «این طریقه به ویژه برای سازمان‌هایی که دغدغه‌های مالی بیشتری دارند مفیدتر است.»

موضوعاتی که دیلویت ارائه می‌دهد

با این حال، برخی از موارد و موضوعاتی که دیلویت در این برنامه ارائه می‌دهد، به عنوان مثال هوش مصنوعی قابل اعتماد (پیاده‌سازی اخلاقی)، چگونگی طراحی سیستم‌های هوش مصنوعی و MLOps، چیزهایی هستند که به ارزش این آکادمی تازه‌تأسیس می‌افزایند.

به عقیده‌ی میلر، همانطور که دغدغه‌ی حریم خصوصی و قابلیت اعتماد در عرصه‌ی هوش مصنوعی پررنگ‌تر می‌شود، اقداماتی مانند تلاش‌های دیلویت می‌توانند جنبشی برای تحقق این اهداف باشند.

وی در ادامه می‌گوید: «دیلویت این اقدامات را در پیش گرفته تا جامعه‌ای از توسعه‌گرهای آگاه به مسائل اعتماد ایجاد کند.»

این روش برای بسیاری از شرکت‌ها ارزش‌آفرینی داشته و می‌تواند دیلویت را از رقبایش جلوتر بیاندازد.

برنامه‌های فراوانی برای آموزش هوش مصنوعی و توسعه‌ی مهارت‌های مربوطه تدوین و ارائه شده‌اند. دوره‌های برگزار شده در آکادمی هوش مصنوعی آنلاین نبوده و به مشارکت‌کنندگان اجازه نمی‌دهد سرعت آموزش را متناسب با برنامه‌ی شخصی خود تنظیم کنند.

اولین گروه ورودی در تاریخ ۴ اکتبر در هند دوره‌ی آموزش خود را آغاز خواهند کرد. دیلویت امیدوار است تا سال ۲۰۲۲ بتواند این برنامه را در ایالات متحده نیز راه‌اندازی کند؛ هدف این شرکت در حال حاضر، آموزش ۱۰,۰۰۰ کارمند در ایالات متحده و سایر بازارها طی چهار سال آینده است.

کوتاه‌ترین مدت زمانی که مشارکت‌کنندگان می‌توانند در این دوره حضور پیدا کنند ۸ هفته است؛ اما امکان بسط این برنامه با انتخاب چندین واحد اختیاری نیز وجود دارد. در طول این برنامه، دانش‌آموزان در مجموعه‌ای از برنامه‌های عملی از جمله مطالعات موردی نیز شرکت می‌کنند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]