40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 اپلیکیشن های نسل بعد از GPT-3 تغذیه می‌کنند

اپلیکیشن های نسل بعد از GPT-3 تغذیه می‌کنند

بیش از ۳۰۰ مورد از اپلیکیشن های نسل بعد به GPT-3 مجهز هستند و با اتکا به آن و API شرکت OpenAI به جست‌وجو، مکالمه، تکمیل متن و سایر قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی می‌پردازند.

اکنون، پس از گذشت نه ماه از عرضه اولین محصول تجاری این شرکت، یعنی رابط کاربری OpenAI، بیش از ۳۰۰ مورد از اپلیکیشن های نسل بعد از GPT-3 استفاده می‌کنند و هزاران برنامه نویس در سرتاسر دنیا برنامه‌های خود را بر روی سامانه OpenAI می‌سازند. در حال حاضر این سامانه روزانه به طور متوسط ۴.۵ میلیارد کلمه تولید می‌کند و شرکت در نظر دارد ترافیک تولید را افزایش دهد.

اعلان متنی خود را، اعم از عبارت یا جمله، به مدل بدهید و مدل متنی کامل به زبان طبیعی به شما می‌دهد. برنامه‌نویس‌ها می‌توانند با نشان دادن چند نمونه یا «اعلان» GPT-3 را «برنامه نویسی» کنند. رابط کاربری‌ای که  OpenAI عرضه کرده است در عین کاربری آسان به اندازه‌ای انعطاف پذیر است که بهره‌وری تیم‌های یادگیری ماشین را افزایش می‌دهد.

اپلیکیشن‌ها و صنعت

تا کنون بیش از ۳۰۰ اپلیکیشن های نسل بعد در گروه‌ها و صنایع مختلف، از بهره‌وری و آموزش گرفته تا خلاقیت و بازی، از GPT-3 استفاده کرده‌اند. این اپلیکیشن‌ها مجموعه‌ای از قابلیت‌های متنوع GPT-3 را در اختیار دارند (و به تیم‌ OpenAI کمک کرده‌اند قابلیت‌های جدیدی برای مدل کشف کنند). برخی از قابلیت‌های GPT-3  به شرح زیر است:

اپلیکیشن های نسل بعد

برای مثال، اگر از Viable بپرسید «طی فرآیند تسویه حساب، چه چیز برای مشتریان آزار دهنده است؟» ممکن است اینطور پاسخ دهد که «علت ناراحتی مشتریان از روند تسویه حساب طولانی بودن مدت زمان بارگزاری آن است. آن‌ها همچنین به دنبال راهی برای ویرایش اطلاعات و پرداخت به شیوه‌های گوناکون هستند.»

طبق اظهارات دنیل اریکسون، مدیر عامل Viable، «قابلیت GPT-3 در شناسایی موضوعاتِ زبان طبیعی و خلاصه نویسی آن این امکان را در اختیار Viable قرار می‌دهد تا به محصولات، تجربه مشتریان و تیم‌های بازار یابی صنایعِ مختلف کمک کند شناخت بهتری از نیازها و خواسته‌های مشتریان خود داشته باشند.»

 می‌توانید از سایت Viable بازدید نمایید. (askviable.com)

 

اپلیکیشن های نسل بعد

نخسین حضور لوسی در جشنواره فیلم ساندنس

استودیوی Fable در حال ساخت ژانر جدیدی از داستان‌های تعاملی است و از GPT-3 برای جان بخشیدن به «شخصیت‌های مجازی» داستان‌هایش استفاده می‌کند.

شخصیت لوسی، برنده جایزه امی و قهرمان «گرگ‌های توی دیوار» اثر نیل گای من و  مک کین، محصول شرکت Fable، به لطف دیالوگ‌های تولید شده با GPT-3 می‌تواند به طور طبیعی با شما به گفت‌وگو بنشیند. لوسی به عنوان مهمان در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۱ حضور یافت و فیلم خود، دراکولا، را به نمایش گذاشت.

ادوارد ساتچی، مدیر عامل استودیو Fable، اظهار داشت «GPT-3 این امکان را در اختیار ما قرار داده است تا به شخصیت‌های خود جان بدهیم». او در ادامه گفت «برای ترکیب دید‌ هنری، هوش مصنوعی و هوش هیجانی با هم و تولید متن‌های غنی هیجان زده هستیم و ایمان داریم روزی شخصیت‌های مجازی معروف خواهند شد.»

برای مراجعه به سایت استودیو فابل کلیک کنید.

اپلیکیشن های نسل بعد

شرکت آلگولیا از GPT-3 در تولید محصول «Algolia Answers» استفاده کرد تا امکان جست‌وجوی مرتبط و بسیار سریع معانی را در اختیار مشتریانِ خود قرار دهد.

پس از عرضه رابط کاربری OpenAI، آلگولیا با این شرکت برای ادغام GTP-3 با فناوری‌های جست‌وجوی پیشرفته همکاری کرد. این دو شرکت موفق شدند محصول Answers جدیدی بسازند که سوال‌های مشتریان را بهتر می‌فهمید و مشتریان را به آن قسمت از محتوا که پاسخ سوال‌ آن‌ها است ارجاع می‌دهد. Algolia Answers به صاحبان نرم‌افزارها و بخش امور مشتریان کمک می‌کند تا کوئری را به زبان طبیعی مطرح نموده و پاسخی معنادار دریافت کنند. دقت Algolia Answers در تست GPT-3 بر روی ۲.۱ میلیون مقاله خبری، ۹۱% درصد یا بیشتر بود و آلگولیا توانسته بود سوال‌های پیچیده زبان طبیعی را چهار برابر سریع‌تر ازBERT و به درستی  پاسخ دهد.

پیتر بافینگتون مدیرتولید بنگاه خبر رسانی استرالیا اینطور توضیح داد که «ما شاهد عملکرد فوق‌العاده‌ی Algolia Answers در پیدا کردن پاسخِ سوالات دشوار بودیم، سوالاتی که صرفاً با جست‌وجوی متنی نمی‌توان پاسخی برای آن‌ها پیدا کرد. این موتور جست‌وجو به خوبی می‌تواند برای سوالی مانند «علت فوران آتشفشان‌ها چیست؟» از میان مقاله‌های بایگانی شده محتوای همیشه سبز و مرتبط با موضوع را پیدا کند».

در راستای همین اظهارات، داستین کوتز، مدیر تولید و ورود به بازار شرکت آلگولیا توضیح داد که «با شناسایی اطلاعات بافتی  غنی‌تر و به منظور بهبود کیفیت نتایج و ارائه آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان که توسط GPT-3 امکان پذیر شد، Algolia Answers توانسته برای کوئری‌های یپیچیده و مبهم پاسخی پیدا کند».

برای مراجعه به سایت آلگولیا کلیک کنید.

اپلیکیشن های نسل بعد
نمونه‌ طرح‌های اعلان‌ که کاربران می‌توانند برنامه نویسی را مستقیماً با آنها شروع کنند.

ارتقاء سامانه

در کنار افزایش میزان دسترسی، تیم‌های OpenAI همواره در تلاش هستند با اقداماتی از جمله اجرای فیلتر محتوا و ارائه ویژگی‌های جدید برای برنامه نویس‌ها سامانه را ارتقاء دهند:

نقطه پایانی پاسخ: اطلاعات موجود (مانند، اسناد و پایگاه‌های دانش و غیره) را برای کوئری مورد نظر جست‌وجو می‌کند و قبل از تکمیل با GPT-3 آن را به اعلان متنی اضافه می‌کند. می‌توان از آن در تولید نرم‌افزار‌هایی مانند بات‌های خدمات مشتریان بدون نیاز به تنظیم دقیق استفاده نمود.

نقطه پایانی طبقه‌بندی: می‌تواند بدون نیاز به تنظیم دقیق از دیتای آموزشی برچسب‌گذاری شده بهره بجوید. با جست‌جو برای نزدیک‌ترین مثال‌های منطبق با کوئری ورودی و اضافه نمودن آن‌ها به اعلان، اغلب عملکردی مشابه پیشرفته‌ترین مدل‌های تنظیم شده دارد و راهکار یادگیری ماشینی خودکار ارائه می‌کند که پیکربندی و تنظیم آن آسان است.

نقطه پایانی جست‌وجوی تقویت شده: ساختار اصلی نقطه پایانی پاسخ‌ و طبقه‌بندی را تشکیل می‌دهد که اسناد بیشماری را در برمی‌گیرد و در عین حال سریع و ارزان است.

امنیت: سوگیری و استفاده نادرست از محصولات از جمله مسائل مهم و گسترده‌ در صنعت است که شرکت OpenAI به طور جدی به آن‌ها می‌پردازد. OpenAI تمام اپلیکیشن های نسل بعد را بررسی می‌کند و تنها تولید مواردی را تایید می‌کند که از GPT-3 به درستی استفاده کرده باشند. از برنامه‌نویس‌ها می‌خواهد تا اقدامات امنیتی مانند محدودیت نرخ [درخواست]، تست و احراز هویت کاربر، یا درخواست‌های مبتنی بر HITL را پیش از ورود به مرحله تولید پیاده کنند. همچنین با جدیت به دنبال نشانه‌های سوءاستفاده می‌گردد و برای شناسایی نقاط آسیب‌پذیر احتمالی «رد تیم» تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، OpenAI یک فیلتر محتوایی طراحی و بر روی سامانه پیاده نموده‌ است که متن را در سه دسته امن، حساس، وناامن دسته‌بندی می‌کند. این فیلتر در حال حاضر بسیار محتاطانه عمل می‌کند و به همین دلیل نرخ خطای نوع اولِ آن بالا است.

کتابخانه اعلان: نمونه‌ای از طرح‌های اولیه‌ اعلان‌ها‌‎ را با کاربری‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهد و کاربران می‌توانند مستقیماً برنامه نویسی را در Playground شروع کنند، طرح‌هایی مانندSpreadsheet Generator ،Grammar Corrector ، Airport Code Extractor.

جامعه برنامه نویسان OpenAI

گروه OpenAI متشکل از صدها برنامه‌نویس از سرتاسردنیا است و اکثریت آن‌ها در آمریکای شمالی، اروپا، و استرالیا مستقر هستند. بسیاری از آن‌ها سابقه چندانی در مهندسی نرم‌افزار یا هوش مصنوعی سنتی ندارند. ا زنظر OpenAI، اگر اولین تجربه برنامه نویسی و استفاده از API آن‌ها با OpenAI باشد برای آن‌ها بسیار دلگرم کننده است.

از نظر بسیاری از مبتکران هدفمند، OpenAI ابزاری در اختیار آن‌ها قرار داده است که در نهایت می‌توانند با کمک GPT-3 تغییرات تحول‌آفرین در جامعه ایجاد کنند. با پردازش زبان طبیعی، تجربه تخصصی دیگر یه معضل نیست و حقیقتاً می‌توانیم تمرکز خود را بر روی حل مشکلات اصلی بگذاریم. در حرفه‌ی برنامه‌نویسی که افراد تازه کار بسیاری مشغول به کار هستند، کسانی که بهتر ارتباط برقرار می‌کنند در برنامه نویسی با GPT-3 موفق‌ خواهند شد، زیرا قادر هستند قفل ظریف طراحی اعلان را باز کنند.

اپلیکیشن های نسل بعد
ابران مالدونادو ، هم بنیانگذار شرکت Create Labs

«برنامه‌نویسی با GPT-3 در مقایسه با برنامه‌نویسی سنتی به دلیل وجود اعلان‌های زبان طبیعی بسیار خلاقانه‌تر شده است. من معتقدم که در آینده شاهد استفاده از هوش مصنوعی در تمام محصولات خواهیم بود و باعث افتخار ما است که می‌توانیم با برنامه‌نویسان مختلف از سرتاسر جهان که در تلاش هستند از طریق API برنامه‌های‌کاربردی جدید بسازند، همکاری کنیم».

اپلیکیشن های نسل بعد
ناتالی پیستونوویچ، حامی برنامه‌نویسان ارشدِ شرکت Aerospike، بنیانگذار انجمن زنان برنامه نویسِ برلین

دعوت به همکاری

OpenAI معتقد است GPT-3 قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که هنوز کشف نشده‌اند و از برنامه نویسان می‌خواهد درکشف آن‌ها به این شرکت کمک کنند. همانند فراخوان مقالات پژوهشی و فراخوان استارت‌آپ‌های Y Combinator ،OpenAI امیدوار است برنامه‌نویس‌های فعلی و آینده از مرز‌های قابلیت‌های GPT-3 فراتر رفته و در حوزه‌های زیر نرم‌افزارهای جدیدی بسازند:

  • ابزارهای بهره‌وری
  • بهداشت و فناوری بیولوژیکی
  • انرژی و اقلیم شناسی
  • فناوری آموزشی و ابزارهای یادگیری

OpenAI از حامیان رویداد هکاتون است و دسترسی به API را برای این رویداد فراهم نموده است، به ویژه برای افرادی که به چالش‌های فوق می‌پردازند (البته از نوآوری‌ در هر حوزه‌ای استقبال می‌کند). برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد رویداد هکاتون، با آدرس ایمیل community@openai.com در ارتباط باشید. OpenAI منتظر نوآوری‌های شما است.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]