40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 معرفی تعدادی از برنامه های ویرایش عکس هوش مصنوعی

معرفی تعدادی از برنامه های ویرایش عکس هوش مصنوعی

یکی از کاربردهای فوق‌العاده فناوری را می‌توانید در برنامه های ویرایش عکس هوش مصنوعی بیابید.، وقتی نامی از هوش مصنوعی به میان می‌آید، اکثر افراد تصویری از ربات‌هایی را به ذهن می‌آورند که راه می‌روند و صحبت می‌کنند، درست مثل فیلم‌های علمی و تخیلی و گمان می‌کنند ورود آن‌ها به دنیای واقعی سال‌ها به طول می‌انجامد. اما حقیقت این است که هوش مصنوعی سال‌هاست که در اطراف ما حضور دارد و هر لحظه به شکلی بت عیار بر می‌آید و کاربران را با نتایج کارهایش شگفت‌زده می‌کند.

یکی از کارکردهای این فناوری هوشمند، برنامه های ویرایش عکس هوش مصنوعی است. این فناوری جدید، ظاهر تصویر شما را از طریق الگوریتم‌های مبتنی بر یادگیری ماشین و شبکه‌های عصبی الهام‌گرفته از فعالیت امواج مغزی، با استفاده از شناسایی شیء برای بازسازی کامل یک تصویر، تغییر می‌دهد. به عبارت ساده‌تر، با به‌کارگیری برنامه های ویرایش عکس هوش مصنوعی، تصاویری با وضوح فوق‌العاده به نمایش در می‌آید و دیگر نیازی نیست برای تغییر عکس‌ها برنامه‌هایی مانند Photoshop و CorelDRAW را یاد بگیریم. در این مقاله سعی داریم تعدادی از برنامه های ویرایش عکس هوش مصنوعی را معرفی کنیم. پیش از آن، تأثیر فناوری هوش مصنوعی را در ویرایش عکس مورد بررسی قرار می‌دهیم.

برنامه های ویرایش عکس هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در ویرایش عکس

هوش مصنوعی یک اصطلاح کلی برای ماشین‌های کامپیوتری است که برای پردازش اطلاعات مشابه مغز انسان طراحی شده‌اند. یکی از این کارها ویرایش عکس است. در واقع، هوش مصنوعی در ویرایش عکس، تجزیه و تحلیل یک عکس و ایجاد پیش‌بینی‌های هوشمندانه در مورد نحوه ویرایش، تنظیم یا بهبود عکس را در نظر می‌گیرد و در نتیجه کارهای دستی به سرعت به صورت خودکار انجام می‌شوند.

انواع مختلفی از برنامه های ویرایش عکس هوش مصنوعی وجود دارد. ماشین‌های واکنش‌گرا و ماشین‌های حافظه محدود دو موردی هستند که ویرایش عکس معمولاً از آن‌ها استفاده می‌کند. نرم‌افزاری که از ماشین‌های واکنش‌گرا استفاده می‌کند، از پیش تنظیم شده است، تا جنبه‌های تصویر شما را تجزیه و تحلیل کند که همیشه به یک نتیجه ثابت دست می‌یابد، در حالی که ماشین‌های دارای حافظه محدود از تصمیم‌های ویرایش شما و استفاده از نرم‌افزار با هدف تقلید دقیق‌تر از سبک ویرایش‌تان یاد می‌گیرند و بدین طریق هوش مصنوعی در ویرایش عکس به‌طور حرفه‌ای پیشرفت می‌کند.

برنامه های ویرایش عکس هوش مصنوعی

کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه ویرایش عکس

برخلاف فیلترهای معمولی که بر روی عکس می‌نشینند، تا ظاهر آن را تغییر دهند، فیلترهای مبتنی بر هوش مصنوعی به‌طور کاملاً متفاوت، عکس را اصلاح می‌کنند. برخی از برنامه های ویرایش عکس هوش مصنوعی با بازسازی کامل عکس، ظاهر آن را تغییر می‌دهند. این امر با استفاده از الگوریتم‌های مبتنی بر یادگیری ماشین و شبکه‌های عصبی انجام می‌شود. اگر بخواهیم در اینجا به کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه ویرایش عکس اشاره‌ای داشته باشیم، باید بگوییم شبکه‌های عصبی از تشخیص اشیا برای هنر عکس استفاده می‌کنند، تا اساساً تصاویر را در لایه‌ها تجزیه و تحلیل کنند.

این امر پیکسل‌های زیرین تصویر را به‌گونه‌ای تغییر می‌دهد که یک اثر هنری یا سبک هنری خاص را به تصویر می‌کشد. تقریباً همه برنامه‌های ویرایش عکس مبتنی بر هوش مصنوعی، ساختار تصویر یا ویدئو را به‌طور اختصاصی برای هر کدام بر اساس محتوا تغییر می‌دهند، تا نتایج منحصربه‌فردی ارائه کنند. در اینجا نحوه استفاده از هوش مصنوعی در برخی از محبوب‌ترین برنامه های ویرایش عکس هوش مصنوعی را ذکر می‌کنیم:

FaceApp

این اپلیکیشن جدید سلفی که در سرتاسر وب پرطرفدار است، چهره کاربر را تغییر می‌دهد، تا با حالات او مطابقت داشته باشد، چهره‌ها را با خانواده یا دوستانش عوض می‌کند یا جنسیت را با استفاده از هوش مصنوعی تغییر می‌دهد، تا عکس‌ها جذاب‌تر به نظر برسند و این کار یکی از کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه ویرایش عکس است که طرفداران خود را دارد. این برنامه به جای دستکاری پیکسل‌ها، از هوش مصنوعی برای تغییر ویژگی‌ها و حالات چهره کاربر استفاده می‌کند. این می‌تواند یک فرد را جوان یا مسن‌تر نشان دهد و همچنین می‌تواند زن را شبیه یک مرد کند. به‌عنوان مثال، اگر بخواهید بر روی لبی در عکس لبخند بیاورید، در این کار فقط نباید لب‌ها را باز کنید، بلکه نیاز به تنظیم چشم‌ها، دهان و سایر ویژگی‌های صورت دارد، تا مطمئن شوید تغییر شکل واقعی انجام گرفته است.

FaceApp

Prisma

Prisma یکی دیگر از برنامه های ویرایش عکس هوش مصنوعی است که از قدرت هوش مصنوعی برای تقویت عکس‌ها استفاده می‌کند. اگرچه این برنامه به طور خاص برای ویرایش عکس‌های سلفی طراحی نشده است، اما نسخه‌های جدیدی از عکس‌های شما تهیه می‌کند که شبیه سبک‌های هنری هنرمندان مشهوری مانند لیختنشتاین، ون گوگ، پیکاسو و دیگران است. Prisma از یک روش یادگیری عمیق به نام شبکه‌های عصبی کانولوشنال برای یادگیری سبک سطح پایین یا هنری یک عکس ورودی و ایجاد تصاویر خیره‌کننده به‌عنوان یکی از کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه ویرایش عکس استفاده می‌کند. الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی، تصاویر ورودی را تجزیه و تحلیل می‌کند و به‌طور هوشمند از سبک آثار هنری معروف برای ایجاد یک نتیجه عالی استفاده می‌کند.

Prisma

DeepArt

الگوریتم DeepArt به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌های خود را با استفاده از سبک هنرمند مورد علاقه خود با استفاده از الگوریتمی الهام‌گرفته از مغز انسان تغییر دهید، تا ظاهری کاملاً جدید داشته باشید. این الگوریتم بر روی آخرین پیشرفت‌های فناوری در یادگیری عمیق کار می‌کند، یعنی بر اساس الگوریتم‌هایی است که برای بینایی رایانه و تشخیص چهره استفاده می‌شود. این برنامه که یکی از بهترین کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه ویرایش عکس محسوب می‌گردد، از عناصر سبک یک تصویر برای بازتولید محتوا برای تصویری دیگر با استخراج ویژگی‌های کلیدی مانند یک شیء یا یک چهره استفاده می‌کند.

DeepArt

Luminar

Luminar که به‌عنوان اولین ابزار ویرایش واقعی عکس از طریق هوش مصنوعی در جهان معرفی شده است، در ویرایش و تجزیه و تحلیل تصاویر بسیار سریع است؛ بنابراین هوش مصنوعی، تنظیمات عکس شما را در زمان رکوردی انجام می‌دهد. برنامه Luminar به‌عنوان یکی از برنامه های ویرایش عکس هوش مصنوعی، یک ویرایشگر عالی برای عکس‌هاست، از جایگزینی آسمان به روشی بسیار واقعی گرفته تا ویرایش خودکار پوسته عکس.

Luminar
Luminar

ImagenAI

ImagenAI یک ویرایشگر کاملاً هوشمند است که به‌عنوان گردش کار خودکار جدید شما عمل می‌کند. برخلاف سایر برنامه‌های ویرایش هوش مصنوعی، ImagenAI تصمیم نمی‌گیرد که عکس‌های شما را زیبا کند. این برنامه سبک ویرایش خود را می‌آموزد و تقلید می‌نماید و آن را در عکس‌های آینده شما اعمال می‌کند و این موضوع یکی از بهترین کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه ویرایش عکس تلقی می‌گردد. ImagenAI به‌عنوان یکی از برنامه های ویرایش عکس هوش مصنوعی، سعی می‌کند یک کپی دیجیتالی از شما تهیه کند و کار ویرایش شما را با عکس‌هایی که در آینده می‌گیرید و آپلود می‌کنید، مطابقت دهد!

ImagenAI

Corel Paintshop Pro

Corel Paintshop Pro یک پیشنهاد منحصربه‌فرد برای ویرایش عکس است. مثلاً برای نمونه‌گیری مجدد اندازه‌های تصویر و کاهش نویز و همچنین بزرگنمایی عکس‌هایی که کوچک یا با وضوح پایین هستند، این برنامه می‌تواند یکی از مناسب‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه ویرایش عکس به حساب آید. همچنین Corel Paintshop Pro از فناوری هوش مصنوعی برای «بسط» پیکسل‌ها به روشی نسبتاً دقیق استفاده می‌کند و با دقت عکس‌ها را به آثار سنتی برای هنر تبدیل می‌کند.

Corel Paintshop Pro
Corel Paintshop Pro

Aurora HDR

Aurora HDR برای عکاسان منظره و معماری، عالی است. HDR یا محدوده دینامیکی بالا به سبک پس‌پردازشی اشاره دارد که در آن جزئیات، سایه‌ها، هایلایت‌ها و رنگ‌های میانی نسبتاً یکنواخت در معرض دید قرار می‌گیرند و جزئیات همه را به نمایش می‌گذارند و بعد موضوعاتی را که نمی‌خواهید در یک تصویر نشان داده شود، حذف می‌کند و این مسئله یکی از خلاقانه‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه ویرایش عکس محسوب می‌شود. Aurora HDR همچنین یک انتخاب عالی برای تنظیمات خلاقانه رنگ است و این موضوع برای برنامه های ویرایش عکس هوش مصنوعی یک ویژگی خوب محسوب می‌شود.

Aurora HDR

Topaz Labs

برنامه Topaz Labs مجموعه کاملی از برنامه‌های ویرایش عکس مستقل با اهداف بسیار خاص است، از پوشش هوش مصنوعی گرفته تا افزایش اندازه یک عکس! Topaz Labs مجموعه‌ای از برنامه‌ها با نرم‌افزاری برای پوشاندن سوژه‌ها، تصاویر با کیفیت، تبدیل تصاویر JPEG به فرمت RAW، حذف نویز، شفاف‌سازی تصاویر و غیره است. این برنامه از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کند، تا بتواند مدعی شود که یکی از بهترین کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه ویرایش عکس را به‌طور بسیار دقیق و درخشان انجام داده است.

Topaz Labs

Lensa

باید بگوییم فناوری ویرایش هوش مصنوعی فقط مختص کامپیوترها نیست. برنامه‌های موبایل عالی نیز وجود دارند که می‌توانند در این خصوص کمک کنند. Lensa یکی از برنامه های ویرایش عکس هوش مصنوعی است که برای اندروید و آیفون در دسترس است. با یک کلیک شما بر روی دکمه Magic Correction، عکس‌های شما به زیبایی تغییر می‌یابند. در واقع، هوش مصنوعی، عکس آپلودشده را تجزیه و تحلیل می‌کند و سپس اصلاحات بجایی مانند روتوش پوست را ایجاد می‌کند.

Lensa

Retouchpro.ai

Retouchpro.ai یک برنامه عالی ویرایش عکس برای غیرعکاسانی است که می‌خواهند نتایجی حرفه‌ای از تصاویر خود داشته باشند. این برنامه یکی از مهم‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه ویرایش عکس را این گونه ارائه می‌دهد که پس‌زمینه را حذف می‌کند و بر سایه‌ها می‌افزاید. شما فقط آنچه را که می‌خواهید انجام شود، علامت بزنید و اجازه دهید Retouchpro.ai بقیه کارها را انجام دهد.

Retouchpro.ai

Adobe Photoshop CC

در برنامه ویرایش عکس Adobe Photoshop CC فیلترهای عصبی در بهترین حالت هوش مصنوعی هستند. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که با کلیک یک دکمه، حالت صورت، ضخامت مو و موارد دیگر را به طور کامل تغییر دهید. در واقع، عکاسان در سراسر جهان شروع به استفاده از این فناوری برای اصلاح عکس‌های خود کرده‌اند، چراکه این برنامه به‌خوبی عکس‌ها را پردازش و تجزیه و تحلیل می‌کند و به همین دلیل، جزو یکی از بهترین برنامه های ویرایش عکس هوش مصنوعی محسوب می‌گردد.

Adobe Photoshop CC

Adobe Photoshop CC

Tokking Heads

Tokking Heads یکی از جذاب‌ترین ابزارها برای دستکاری تصاویر و ویرایش عکس با هوش مصنوعی است. مثلاً یکی از کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه ویرایش عکس این است که اگر عکس پروفایل خود یا یکی از دوستانتان را درون این سایت آپلود کنید، آن را به یک ویدئو انیمیشنی در حال خوانندگی تبدیل می‌کند. اگر می‌خواهید از عکس خود استفاده کنید، از این موضوع که در حال مشاهده دوربین هستید، مطمئن شوید.

Tokking Heads

Visionist

Visionist یکی از برنامه های ویرایش عکس هوش مصنوعی است که عکس را به نقاشی تبدیل می‌کند. استایل‌های هنری مدرن و کلاسیک در این اپلیکیشن وجود دارند. شما در این برنامه می‌توانید شدت هر استایل را مشخص کنید و روشنی و تاریکی را در عکس تغییر دهید و حتی خیلی کارهای دیگر انجام دهید. شما همچنین می‌توانید چند استایل را با هم ترکیب کرده و چیزی جدید خلق کنید.

Visionist

نتیجه‌گیری

به شما پیشنهاد می‌کنیم عکاس و هنرمند آگاه و دقیقی باشید و علم هنرمندانه هوش مصنوعی را به عکاسی خود بیفزایید. در حال حاضر، استفاده از فناوری هوش مصنوعی و زیرمجموعه‌های آن برای انجام فعالیت‌های روزمره به قلم‌موی شما نیز می‌آید. حقیقت این است که برنامه های ویرایش عکس هوش مصنوعی احتمالاً به یک روند پایدار تبدیل خواهد شد. حتی بهتر است بگوییم برنامه های ویرایش عکس هوش مصنوعی می‌توانند آینده روشنی داشته باشند و به جای اینکه فرایند پیچیده فتوشاپ را برای انجام آن طی نمایند، ویرایش عکس‌ها را تنها با یک کلیک امکان‌پذیر کنند. این برنامه‌های ویرایش عکس بخش کوچکی از فناوری پیچیده هوش مصنوعی هستند.

انواع کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف را در هوشیو بخوانید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]