40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 حضور چشمگیر انویدیا در نمایشگاه کامپیوتکس، با طیف جدیدی از محصولات استثنایی

حضور چشمگیر انویدیا در نمایشگاه کامپیوتکس، با طیف جدیدی از محصولات استثنایی

حضور چشمگیرغول تراشه‌سازی جهان انویدیا در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان، توجه رسانه‌های بسیاری را به خود جلب کرد، تا‌جایی که سرفصل تمامی اخبار حوزه فناوری در روز دوشنبه ۸ خرداد ماه به این کمپانی و محصولات جدید آن اختصاص یافته بود. جنسن هوانگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل انویدیا، در یک سخنرانی کلیدی در کامپیوتکس تایپه، از طیف وسیعی از سیستم‌ها، نرم‌افزارها و خدمات پیشرفته‌ای رونمایی کرد که از قدرت هوش مصنوعی مولد برای تغییر شکل بخش‌های مختلف، از تبلیغات گرفته تا تولید و ارتباطات از راه دوراستفاده می‌کنند.

انویدیا در نمایشگاه کامپیوتکس (1)

سوپرتراشه‌های گریس هاپر انویدیا برای هوش مصنوعی مولد وارد مرحله تولید شدند

به گزارش هوشیو، در نمایشگاه کامپیوتکس در تایوان، جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، اطلاعات دست اولی درخصوص سیستم‌ها و شرکای انویدیا و جزئیات جدیدی درباره سوپرچیپ GH200 Grace Hopper فاش کرد. این تراشه کامپیوتری، معماری‌های گرافیکی Nvidia Grace مبتنی بر Arm و معماری GPU Hopper را با استفاده از فناوری ویژه‌ای به نام Nvidia NVLink-C2C گرد هم می‌آورد.

این تراشه می‎تواند تا ۹۰۰ گیگابایت داده را در ثانیه انتقال دهد که هفت برابر سریع‌تر از پهنای باند استاندارد PCIe Gen5 در سیستم‌های شتاب‌دهنده سنتی است و قابلیت محاسباتی باورنکردنی را برای رسیدگی به برنامه‌های کاربردی مولد هوش مصنوعی و HPC  (فناوری‌های رایانشی با پردازش فوق سریع) ارائه می‌کند.

انویدیا اعلام کرد که Nvidia GH200 Grace Hopper Superchip در مرحله تولید قرار دارد و این تراشه برای سیستم‌هایی طراحی شده است که برنامه‌های پیچیده هوش مصنوعی را اجرا می‌کنند.

یکی از نکات برجسته این سخنرانی، عرضه رسمی Grace Hopper بود، پلت‌فرمی که پردازنده گرافیکی کارآمد Nvidia Grace را با پردازنده گرافیکی Nvidia H100 Tensor Core با کارایی بالا ترکیب می‌کند. هوانگ گفته: این ماژول همه‌کاره به شرکت‌ها این قدرت را می‌دهد تا به عملکرد بی‌نظیر هوش مصنوعی دست یابند.

انویدیا در کامپیوتکس

انویدیا ابر رایانه DGX GH200 AI را معرفی کرد

انویدیا همچنین کلاس جدیدی از ابررایانه‌های هوش مصنوعی با حافظه بزرگ را معرفی کرد. این ابررایانه GH200 Nvidia DGX نام دارد که از ۲ فناوری سوپرتراشه‌های انویدیا GH200 Grace Hopper و سیستم‌های سوئیچ انویدیا NVLink استفاده می‌کند  که به این ابررایانه اجازه می‌دهد حافظه مشترک بسیار‌خوب و عملکرد بالایی داشته باشد. ابررایانه Nvidia DGX بسیار قدرتمند است و می‌توان از آن برای توسعه انواع جدیدی از مدل‌های هوش مصنوعی برای کاربردهای زبانی استفاده کرد.

 هوانگ می‌گوید، این ابررایانه فوق قدرتمند هوش مصنوعی با حافظه بسیار بالا، قادر به ادغام ۲۵۶ عدد از سوپرتراشه‌های جدید انویدیا Grace Hopper در یک واحد پردازش گرافیکی با اندازه مرکز داده است که این موضوع به آنها اجازه می‌دهد به‌عنوان یک GPU واحد عمل نمایند.

با عملکرد فوق‌العاده و ۱۴۴ ترابایت حافظه مشترک، DGX GH200 توانسته با تقریباً ۵۰۰ برابر کارایی بهتر، از مدل‌های قبلی خود پیشی می‌گیرد. این ابر رایانه به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا مدل‌های زبانی پیچیده را برای چت‌بات‌های GenAI، سیستم‌های پیشرفته توصیه‌گر و تشخیص تقلب بسازند. هوانگ گفته است که غول‌های فناوری مانند Google Cloud، Meta و Microsoft، در‌حال‌حاضر علاقه‌مند به استفاده از قابلیت‌های DGX GH200 برای بار کاری هوش مصنوعی مولد خود هستند.

DGX GH200 اولین ابررایانه‌ای است که Superchips Grace Hopper جدید انویدیا را با Nvidia NVLink Switch System جفت می‌کند. سیستم سوئیچ NVLink، به چندین GPU اجازه می‌‌دهد تا بدون از دست دادن کارایی، با هم ترکیب شوند و طوری کار کنند که گویی یک GPU بزرگ هستند. در مقابل، نسخه قبلی این ابرکامپیوتر تنها می‌توانست ۸ پردازنده گرافیکی را در یک زمان، بدون از دست دادن عملکرد ترکیب نماید.

انتظار می‌رود ابر رایانه‌های Nvidia DGX GH200 تا پایان سال در دسترس قرار گیرند.

انویدیا

ربات NVIDIA Isaac Sim متخصص در بهینه‌سازی بازرسی خودکار نوری

بنیان‌گذار انویدیا، همچنین درخصوص نحوه دیجیتالی کردن کارخانه‌های پیشرفته الکترونیکی توسط تولیدکنندگان الکترونیک توضیحاتی ارائه کرد و گفت شرکت تایوانی Techman تصمیم گرفته از سیستمی به نام ربات NVIDIA Isaac Sim برای بهینه‌سازی بازرسی خودکار نوری به‌منظور تولید الکترونیک استفاده نماید.

ربات NVIDIA Isaac Sim یک پلت‌فرم نرم‌افزاری است که می‌تواند حرکات ربات را قبل از پیاده‌سازی در دنیای واقعی شبیه‌سازی و آزمایش کند. Techman با استفاده از این پلت‌فرم توانسته روند بررسی کیفیت محصول را تا ۲۰ درصد سرعت بخشد. این فناوری بر روی پلت‌فرمی به نام Omniverse میزبانی شد که برای ایجاد و به اشتراک‌گذاری صحنه‌ها و شبیه‌سازی‌های سه‌بعدی استفاده می‌شود. بازرسی خودکار نوری یا AOI به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا عیوب را سریعتر شناسایی کنند و محصولات با کیفیت بالا را به مشتریان خود در سراسر جهان تحویل دهند. ویژگی‌های منحصربه‌فرد AOI، به ربات‌ها این امکان را می‌دهد تا قسمت‌هایی از محصولات را که دوربین‌های ثابت به سادگی نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند، بررسی نمایند و همچنین با استفاده از هوش مصنوعی فوراً نقص‌ها را تشخیص دهند.

کامپیوتکس

تمرکز موفقیت‌آمیز انویدیا بر تولید با NVIDIA Metropolis for Factories

این شرکت همچنین تمرکز موفقیت‌آمیز خود بر تولید صنعتی ۴۶ تریلیون دلاری که تقریباً ۱۰ میلیون کارخانه را شامل می‎شود، علنی کرده است. هوانگ تاکید کرده که با استفاده از فناوری‌های انویدیا، تولیدکنندگان الکترونیک مانند Foxconn Industrial Internet Pegatron, Quanta, Siemens and Wistron در حال گذار به سمت گردش‌های کاری دیجیتال هستند و چشم‌انداز کارخانه‌های هوشمند کاملا دیجیتالی را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کنند.

تولیدکنندگان در سراسر جهان بیش از ۶ تریلیون دلار در سال برای کنترل کیفیت هزینه می‌کنند و تقریباً در هر خط تولیدی از سیستم تشخیص عیب استفاده می‌شود، اما بازرسی‌های دستی نمی‌تواند مطابق با خواسته‌ها باشد.

بسیاری از تولیدکنندگان سیستم‌های بازرسی نوری خودکار (AOI) دارند که می‌توانند به فرایند نظارتی در کارخانه‌ها و مراکز تولیدی کمک کنند. اما اغلب این سیستم‌ها دارای نرخ‌های تشخیص نادرست بالایی هستند، که نیاز به بازرسی‌های دستی ثانویه پرهزینه در بازار کار چالش‌برانگیز دارند و این موضوع ارزش آن‌ها را کاهش می‌دهد.

انویدیا اکنون یک پلت‎فرم پیشرفته هوش مصنوعی و گردش کار با نام Metropolis for Factories را برای توسعه برنامه‌های بازرسی فوق‌العاده دقیق مانند AOI ارائه می‌دهد.

نمایشگاه کامپیوتکس

استفاده از هوش مصنوعی مولد برای تبلیغات دیجیتال و کاهش حجم کاری تولید

هوانگ گفته که انویدیا با یک سازمان خدمات بازاریابی به نام WPP همکاری می‌کند تا نوع جدیدی از هوش مصنوعی مولد را برای صنعت تبلیغات دیجیتال توسعه دهد. این فناوری جدید «موتور محتوا» نام دارد بر روی پلت‌فرمی به نام Omniverse Cloud میزبانی خواهد شد که بستری برای ایجاد و به اشتراک‌گذاری صحنه‌ها و شبیه‌سازی‌های سه‌بعدی است.

این موتور محتوا، تیم‌های خلاق (به‌عنوان مثال طراحان، بازاریابان) را قادر می‌سازد تا از ابزارهای طراحی سه‌بعدی خود مانند Adobe Substance 3D برای ایجاد نسخه‌های دیجیتالی محصولات فیزیکی به نام «دوقلوهای دیجیتالی» استفاده کنند. این دوقلوهای دیجیتال را می‌توان برای اهداف مختلفی مانند نمایش محصولات آنلاین یا فعال کردن آزمایش‌های مجازی استفاده کرد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]