40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ربات‌های انسان‌نمای سال ۲۰۲۳ با پیشرفتی خارق‌العاده

ربات‌های انسان‌نمای سال ۲۰۲۳ با پیشرفتی خارق‌العاده

با پیشرفت‌هایی که در حال حاضر در عرصه‌ فناوری ایجاد شده است، می‌توانیم ادعا کنیم به نقطه‌ای رسیده‌ایم که وابستگی‌مان به ربات‌ها زیاد شده است! ربات‌ها، این ماشین‌های پیچیده، به تمام حوزه‌ها ورود کرده‌اند و به کسب‌وکارها در تحقق هرچه سریع‌تر و اثربخش‌تر اهداف‌شان کمک می‌کنند. در حقیقت، علم رباتیک با سرعتی چشمگیر رو به جلو حرکت می‌کند. ما سعی داریم ربات‌های انسان‌نمای سال ۲۰۲۳ را در این نوشتار معرفی کنیم. ربات‌هایی که در سال جاری، شکل تازه‌ای به خود خواهند گرفت.

معرفی ۱۰ ربات‌ انسان‌نمای سال ۲۰۲۳

Nadine

Nadine که در یک شرکت ژاپنی ساخته شده است، رباتی است که بدن و ویژگی‌های ظاهری‌اش شبیه به انسان‌هاست. این ربات با مخاطبانش تماس چشمی برقرار می‌کند، دستشان را می‌فشارد، آن‌ها را به خاطر می‌سپارد و بر اساس ملاقات‌های قبلی، مکالمه را ادامه می‌دهد.

Nadine

Erica

Erica که رئیس آزمایشگاه رباتیک هوشمند دانشگاه اوساکا، مسئول ساخت آن است، ربات انسان‌ نمایی است که به مانند گوینده‌ای اخبار را برای کاربر می‌خواند. اریکا را می‌توان یکی از هوشمندترین ربات‌های انسان‌نمای ژاپنی دانست که قابلیت‌های گفتاری بی‌سابقه‌ای دارد.

Erica

RP Vita

RP Vita قابلیت منحصربه‌فردی دارد که به متخصصان حوزه‌ پزشکی و درمانگران اجازه می‌دهد به صورت لحظه‌ای، در مورد بیماران با هم به مشورت و همکاری بپردازند. این ربات، تجربه‌ درمانی یکپارچه را امکان‌پذیر می‌سازد. RP Vita همین حالا هم در چندین بیمارستان استفاده می‌شود و به‌زودی حضوری گسترده‌تر خواهد داشت.

UR 10

UR 10 محصول شرکت یونیورسال ربات است و رباتی چندکاربردی است. UR 10 که یکی از ربات‌های انسان‌ نمای سال ۲۰۲۳ معرفی شده است، نه‌تنها خط تولید را بهینه می‌سازد، بلکه عملکرد صنایع را نیز بهبود می‌بخشد. UR 10 در حوزه‌های مختلف از جمله داروسازی، کشاورزی و تولید خودرو به کار می‌رود. این ربات قادر است اموری همچون بسته‌بندی، حمل بار، مونتاژ و جایگذاری را انجام دهد.

Sophia

Sophia که محصول شرکت هنگ‌کنگی هنسون رباتیکس است، اولین ربات در طول تاریخ است که می‌تواند تابعیت همه‌ کشورها را داشته باشد! در حال حاضر، Sophia شهروند عربستان سعودی است. این ربات کاربردهای خارق‌العاده‌ای در خانه‌های سالمندان یا رویدادهای عمومی دارد.

Sophia

Junko Chihira

این ربات انسان‌نما در مرکز خریدی واقع در توکیو کار می‌کند. Junko Chihira محصول شرکت توشیبا است. در مورد قابلیت‌های این ربات می‌توان به مهارت‌های تعاملی خارق‌العاده‌ و حالات گوناگون چهره‌اش اشاره کرد. Junko Chihira می‌تواند به زبان‌های ژاپنی، انگلیسی و چینی صحبت کند و به همین دلیل، برای تعامل با توریست‌ها به کار خواهد رفت. آنچه Junko Chihira را از سایر ربات‌ها متمایز می‌کند، قابلیت برقراری ارتباطش با زبان اشاره است که ارتباط با توریست‌های ناشنوا را نیز میسر می‌سازد.

Junko Chihira

Jia Jia

Jia Jia یکی دیگر از ربات‌های انسان‌نمای سال ۲۰۲۳ است که در سال پیش رو تغییرات زیادی به خود خواهد دید. پژوهشگران دانشگاه علم‌وفناوری چین، مسئول توسعه‌ این ربات هستند. جالب است بدانید Jia Jia به عنوان زیباترین زن چین شناخته شده است. این ربات قادر است با افراد صحبت کند و پاسخ‌های کاملاً مناسب ارائه دهد. حرکات طبیعی چشمانش و هماهنگی لب‌هایش با صدای خروجی از جمله ویژگی‌هایی است که Jia Jia را غیرباورپذیر کرده است.

Jia Jia

Gita Bot

این یک تجربه مشترک برای اکثر افراد است که از حمل کیسه‌های خرید خسته شده باشند. ربات Gita Bot به نحوی طراحی شده است که به دنبال کاربر حرکت می‌کند و کیسه‌های خرید یا کیف او را حمل می‌کند. با اینکه به نظر این عمل چندان چشمگیر نیست، اما در حقیقت چنین کاربردی بسیار مفید واقع خواهد شد.

Gita Bot

Ocena One

Ocena One به عنوان یکی از ربات‌های انسان‌نمای سال ۲۰۲۳ به شهرت رسیده است که می‌تواند زیر آب فعالیت داشته باشد. این ربات دو دست دارد و برای جستجو و بررسی صخره‌های مرجانی ساخته شده است. این ربات که محصول آزمایشگاه رباتیک استنفورد است، می‌تواند تا عمقی شنا کند که برای انسان‌ها غیرممکن است. Ocena One را می‌توان ترکیب ایده‌آل علوم رباتیک، سیستم‌های بازخوردی لامسه‌ای و فناوری هوش مصنوعی دانست.

Ocena One

ATLAS

ربات ATLAS چندین سال پیش، به عنوان دینامیک‌ترین ربات جهان اعلام شد. این ربات که در سال ۲۰۱۳ در شرکت بوستون دینامیکز ساخته شد، برای اجرای عملیات‌های جستجو و نجات طراحی شده است. ربات ATLAS می‌تواند در زمین‌های سخت و پرمانع نیز به مأموریتش ادامه دهد. این ربات از حسگرهای طیفی، بینایی استریو و سایر حسگرها استفاده می‌کند.

ATLAS
بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]