40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 داده کاوی سحاب ؛ توسعه ابزار برای توسعه‌دهندگان، شبکه‌های اجتماعی و متن‌کاوی

داده کاوی سحاب ؛ توسعه ابزار برای توسعه‌دهندگان، شبکه‌های اجتماعی و متن‌کاوی

شرکت داده کاوی سحاب از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را در حوزه یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی آغاز کرد. از جمله زمینه‌های فعالیت ‌این شرکت دانش‌بنیان می توان به توسعه ابزار برای توسعه‌دهندگان، راهکارهای سازمانی، شبکه‌های اجتماعی و متن‌کاوی متون فارسی اشاره کرد.

داده کاوی سحاب، بازیابی اطلاعات متنی، داده کاوی و تحلیل شبکه‌های اجتماعی را به عنوان مهارت‌های خود معرفی کرده ‌است. کلیدواژه ماشینی، شناسایی موجودیت‌های اسمی، سامانه کاوش، اصلاح فاصله گذاری متن فارسی، نام یار، تحلیل احساسات، تحلیل هیجان، برچسب‌گذاری ادات سخن و کسره اضافه از جمله محصولات ‌این شرکت محسوب شده و از جمله مشتریان آن می‌توان به وزارت امور خارجه، خبرگزاری فارس، آستان قدس رضوی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین و صداوسیما اشاره کرد.

مشتریان شرکت داده کاوی سحاب

کلیدواژه ماشینی شامل‌ترکیبی از روش‌های مبتنی بر ناظر و بدون ناظر است. در ‌این روش ابتدا لیست کلیدواژه‌های کاندید استخراج می‌گردد و پس از تعیین ویژگی‌های هریک از آنها، کلیدواژه‌ها بر اساس یک روش رنکینگ قوی مرتب می‌گردند. ‌این روش رنکینگ با استفاده از نرمال‌سازی ویژگی‌ها و الگوریتم ژنتیک نتایج را تا دو برابر بهتر کرده ‌است.

سحاب پرداز مدعی استنتایج آزمایش‌ها بر روی پیکره‌ای از متون خبری فارسی میزان ۲۸.۸% معیار f را نشان می‌دهد. سامانه کاوش، موتور جستجوی سازمانیِ تمام متنی است که برای زبان فارسی بومی‌سازی شده ‌است. کاوش با نمایه‌سازی محتوای متنی و با بهره‌گیری از فناوری‌های هوشمند، نتایج مطلوب را استخراج، رتبه‌بندی و به نمایش می‌گذارد.

تحلیل هیجان (Emotion Analysis) محصول دیگری از  داده کاوی سحاب است.‌ این محصول برای تشخیص هیجان در متون فارسی طراحی شده که در نوع خود اولین محسوب می‌شود. در تحقیقات گذشته انواع متعددی از هیجان اسم برده شده ‌است که معروف‌ترین آنها عبارتند از شادی، غمگینی، ‌ترس، نفرت، خشم، تعجب، اعتماد و انتظار. کسره اضافه محصولی از سحاب است که با استفاده از الگوریتم میدان‌های مغناطیسی شرطی یا‌‌ CRF کسره اضافه را به صورت اتوماتیک شناسایی می‌کند.

دقت‌این محصول بیش از ۹۸ درصد و سرعت آن بالغ بر ۱۰۰ هزار کلمه بر ثانیه است. کاربردهای متنوعی را برای ‌این ابزار می‌توان متصور بود. مانند استفاده در ابزارهای تبدیل متن به گفتار، استفاده در سیستم‌های استخراج کلیدواژه ماشینی، ‌ترجمه ماشینی، تشخیص موجودیت‌های اسمی و بسیار کاربردهای دیگر.

شناسایی موجودیت‌های اسمی با استفاده از یکی از الگوریتم‌‏های برچسب‌گذاری دنباله‏‌ای با نام Conditional Random Fields (CRF) ‌ اسامی درون متن را شناسایی و برچسب گذاری می‌کند. از جمله کاربردهای ‌این ابزار می‌‏توان تگ‌گذاری اخبار رسانه ‏‌ها، تقویت موتورهای جستجو و سیستم‌های مرجع ضمیر اشاره کرد. سرویس اصلاح فاصله‌گذاری، متن فارسی را طبق قواعد سبک جدانویسی به صورت هوشمند، اصلاح می‌کند.

نام‌یار

نام‌یار محصولی است که با هدف‌ایجاد یک دستیار در حوزه نام و نام‌گذاری، طراحی شده ‌است.‌ این محصول قادر است نام‌های معتبر را از غیر معتبر شناسایی کرده و از ثبت نام‌های غیر معقول جلوگیری نماید. تحلیل احساسات ابزاری است که قادر به شناسایی جملات از لحاظ احساسی بودن یا نبودن، نوع احساسات و درجه آن است.

شناسایی برچسب صرفی یک کلمه یا همان برچسب ادات سخن، یکی از پایه‌ای‌ترین نیازهای پردازش هوشمند متون محسوب می‌گردد. طی‌این فرایند نوع کلمات از لحاظ اسم، فعل و حرف بودن شناسایی شده و جزئیات بیشتری نیز از آن در قالب برچسب ارائه می‌گردد. به گفته داده کاوی سحاب،‌این ابزار یکی از قویترین برچسب‌گذارهای حال حاضر زبان فارسی محسوب می‌شود که توانایی شناسایی ۱۴ برچسب مهم صرفی را دارا است.


داده کاوی سحاب در یک نگاه

داده کاوی سحاب


ما فهرستی از شرکت‌های فعال در حوزه پردازش زبان طبیعی را گردآوری کرده‌ایم تا در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان این حوزه قرار دهیم. در صورتی که شما نیز اطلاعات تکمیلی در خصوص این شرکت‌ها یا کسب‌وکارهای دیگری که از قلم افتاده‌اند دارید می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما ارسال نمایید و ما را در تکمیل این فهرست یاری نمایید.
هوشیو به عنوان پایگاه جامع هوش مصنوعی در ایران، ارائه‌دهنده به‌روزترین اخبار و مقالات این حوزه است.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]