Filter by دسته‌ها
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 لیست 31 شرکت‌ در حوزه بینایی ماشین در ایران

لیست 31 شرکت‌ در حوزه بینایی ماشین در ایران

در این مقاله به معرفی شرکت‌های فعال در حوزه بینایی ماشین در ایران پرداخته‌ شده است. در حال حاضر ۳۱ شرکت در این حوزه مشغول به فعالیت هستند که لیست این شرکت‌ها به ترتیب حروف الفبا در متن زیر آورده شده است. اطلاعات ارائه شده در این مقاله بر اساس  شاخص‌هایی از سوی مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت و بر پایه اطلاعات ارائه شده از هر شرکت در تارنمای رسمی آن‌ها و سایت‌های معتبر و قابل استناد گردآوری شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است:

شرکت‌های فعال حوزه بینایی ماشین در ایران

آپاسای

آپاسای داده سیستم

شرکت آپاسای داده سیستم در سال ۱۳۸۷، با هدف توسعه خدمات جامع بومی فناوری اطلاعات و ارتباطات تأسیس شد. آپاسای ضمن ارائه یک راهکار اتوماسیونی در حوزه برودکست، محصولات «سامانه هوشیار» و «آنالیز هوشمند محتوا» با سه نرم‌افزار تشخیص چهره، المان‌های ورزشی و تشخیص محتوای غیراخلاقی را ایجاد کرده است.


اسپاد

اسپاد سیستم

شرکت اسپاد سیستم که از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده در حوز‌ه‌های امنیت و راهکارهای سازمانی فعالیت می‌کند. خدمات این شرکت، شامل ارائه راهکارهای هوشمند برای صنعت حمل‌ونقل، مؤسسات آموزش عالی، کسب‌وکارهای کوچک و سازمان‌های دولتی است. محصول حوزه بینایی ماشین اسپاد سیستم، پلاک‌خوان دیدبان نام دارد.


ایده‌پردازان نگاه پایا

ایده‌پردازان نگاه پایا

شرکت ایده‌پردازان نگاه پایا از سال ۱۳۹۳ با هدف ارائه راه‌حل‌های نرم‌افزاری-سخت‌افزاری برای نظارت ویدئویی، توسعه الگوریتم‌ها و بومی‌سازی محصولات نرم‌افزاری بینایی ماشینی و پیاده‌سازی و پشتیبانی فنی و بازرگانی از محصولات تولیدشده تأسیس شد و «سامانه هوشمند پلاک‌خوان»، «رخسار» و «رصد تجهیزات تحت شبکه» را ارائه کرد.


ایران او سی آر

ایران او سی آر

ایران او سی آر، در سال ۱۳۹۴ در حوزه هوش مصنوعی، پردازش تصویر و پردازش ابری شروع به کار کرد. این شرکت، خدمات خود را در زمینه تشخیص متن فارسی و تبدیل عکس و اسکن کتاب، PDF و دست‌خط نوشته‌شده بر روی صفحه لمسی به متن ارائه می‌دهد.


ای او ورد

ای او ورد

ای او ورد (IoWord) یک نرم‌افزار تحت وب فعال در زمینه هوش مصنوعی و در بخش پردازش مستندات است که سرویس تبدیل عکس به متن فارسی و انگلیسی و PDF به Word را ارائه می‌دهد که البته برای استخراج متن به عکس‌هایی با فرمت‌های JPG،PNG یا BMP نیاز دارد.


بهسان اندیش‌سپهر 

بهسان اندیش‌سپهر 

شرکت بهسان اندیش‌سپهر از سال ۱۳۹۳ در زمینه آموزش، شهر هوشمند و پردازش مستندات، اقدام به ارائه محصولاتی از جمله سامانه مدیریت و پلاک‌خوان خودرو بهسان، سامانه جامع کنترل تردد خودرو، سامانه مدیریت پارکینگ، سامانه پرسشیار، سامانه جامع توزین و سامانه آزمونیار بهسان نموده کرد.


بیناماشین آسیا

بیناماشین آسیا

شرکت بیناماشین آسیا فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ در زمینه رباتیک و بینایی ماشینی آغاز کرد. محصولات این شرکت در حوزه‌های بینایی ماشین و پردازش تصویر، خانه هوشمند، سیستم‌های سنجش تراکم خاک، سرویس کنترل کیفیت محصولات کشاورزی، سیستم‌های بیوگرام و الگوی راه رفتن OCR قطعات صنعتی ارائه شده است.


پایاهوشمند رصد

پایاهوشمند رصد

شرکت پایاهوشمند رصد که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ در حوز‌ه‌هایی همچون حمل‌و‌نقل، فروشگا‌ه‌ها و مراکز خرید، حوزه بانکی و کنترل و امنیت آغاز کرد، رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک کشور را داراست و تولیدکننده جامع‌ترین نرم‌افزار نظارت تصویری بومی، اولین ویدئوکنفرانس ساخت ایران و سامانه حمل‌و‌نقل هوشمند است.


پردازش تصویر کمان

پردازش تصویر کمان

شرکت پردازش تصویر کمان در سال ۱۳۹۰ در حوزه‌های امنیت و شهر هوشمند، با هدف اصلی ارائه نرم‌افزارهای بومی‌ پردازش و نظارت تصویر با استانداردهای بین‌المللی، شروع به فعالیت کرد. این شرکت دو محصول «شیردال» و «یوزتا» را در زمینه نظارت، پردازش و پایش تصویر به بازار عرضه کرده است.


پردازشگران شهاب

پردازشگران شهاب

شرکت پردازشگران شهاب در زمینه بینایی ماشین از سال ۱۳۹۴ در حوزه‌های شهر هوشمند، پردازش مستندات و توسعه ابزار برای توسعه‌دهندگان فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت محصولاتی چون پلاک‌خوان ساتیپا، نویسه‌خوان پرشیانگار، شناسایی پلاک ترانزیت، کتابخانه آشکارسازی آتش و وب‌سایت farsiocr.ir را به بازار عرضه کرده ‌است.


پویا فناوران کوثر

پویا فناوران کوثر

شرکت پویا فناوران کوثر در سال ۱۳۸۵ با هدف ارائه سامانه‌های پیشرفته مبتنی بر فناوری پردازش تصویر، کار خود را آغاز کرد. فناوری‌های مهم این شرکت علاوه بر سیستم‌های سرعت‌سنج و پلاک‌خوان، شامل سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند، دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت، سامانه سورتینگ محصولات کشاورزی مبتنی بر پردازش تصویر و… است.


پیکسا

پیکسا

استارتاپ پیکسا از سال ۱۳۹۶ در زمینه استخراج اطلاعات از تصاویر، فعالیتش را آغاز کرد. تمرکز این استارتاپ تاکنون بر توسعه ابزارهای تشخیص متن فارسی و عربی و تشخیص چهره و اشیاء در تصاویر بوده است. OCROFAN، سامانه نظارتی تشخیص چهره و سامانه درک محتوای تصاویر ازجمله محصولات پیکسا است.


توسعه داده‌پردازی سپنتا

توسعه داده‌پردازی سپنتا

شرکت توسعه داده‌پردازی سپنتا با دارا بودن رتبه ۳ شورای عالی انفورماتیک، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ با هدف ارائه راهکار در حوز‌ه‌هایی همچون نظارت تصویری، نرم‌افزار، شبکه، تجارت الکترونیک، وب‌سایت و اینترنت آغاز کرد. از جمله محصولات این شرکت می‌توان به «نرم‌افزار تشخیص پلاک خودروی کاوش» اشاره کرد.


دلیکس

دلیکس

نسخه نهایی دلیکس که در حوزه پردازش مستندات فعالیت می‌کند، در سال ۱۳۹۶ به بازار عرضه شد. «اکسیر اسناد» تعبیری است که پدیدآورندگان دلیکس به عنوان وجه‌تسمیه اسم این شرکت از آن نام می‌برند. سرویس‌های دلیکس شامل ارائه OCR فارسی، استخراج‌کننده باینری، ویرایش‌کننده  PDF و ادغام‌کننده فایل‌های PDF می‌شود.


رایورز

رایورز

شرکت رایورز از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را در حوزه امنیت و راهکارهای سازمانی آغاز کرد. نرم‌افزار آرشیو اسناد سگال‌سان، سیستم تشخیص اثر انگشت، چهره و عنبیه، نرم‌افزار واژه‌شناس OCR فارسی، سیستم فرم‌خوان فارسی، رله ریموت و ماژول با پورت سریال از جمله محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ‌این شرکت‌اند.


ربات  OCR

ربات  OCR

ربات OCR که فعالیتش در حوزه پردازش مستندات است، سیستم نرم‌افزاری هوشمندی با توانایی پردازش تصویر و جداسازی متون است. این سیستم می‌تواند در کمترین زمان ممکن متون مختلف را از عکس‌ها استخراج کند و در اختیار کاربران قرار دهد. مشتریان این ربات، بیشتر دانشجویان، نویسندگان و مترجمان هستند.


ره‌بین صنعت نصیر

ره‌بین صنعت نصیر

شرکت ره‌بین صنعت نصیر که اولین شرکت در حوزه سیستم‌های کمک‌راننده در کشور است، از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را با هدف ارتقای ایمنی فعال در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای به کمک سیستم‌های هوشمند، در زمینه طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته آغاز کرد. محصول این شرکت، «ره‌بین» نام دارد.


راهکارهای هوشمند شریف

راهکارهای هوشمند شریف

شرکت راهکارهای هوشمند شریف با هدف رفع نیازهای صنعت و جامعه از سال ۱۳۹۲ کار خود را آغاز کرد. فعالیت این شرکت در حوز‌ه‌های بینایی ماشین، اینترنت اشیاء، پردازش گفتار، امنیت و رمزنگاری ‌است. پلاک‌خوان هوشمند شریف، مرکز تلفن هوشمند کانکت و سامانه مدیریت پارکینگ  PMSازجمله محصولات این شرکت‌اند.


سامانه‌های هوشمند پردازش

سامانه‌های هوشمند پردازش

سامانه‌های هوشمند پردازش در سال ۱۳۸۶ فعالیتش را در طراحی، تولید و اجرای اتوماسیون‌ها و سامانه‌های هوشمند آغاز کرد. «رهپاد» یا سامانه پلاک‌خوان و کنترل تردد خودرو، «سحر» یا سامانه ضبط‌کننده دیجیتال ویدئو، «سها» یا سامانه اتوماسیون کیلینیک‌های دندانپزشکی و «پردیس» یا سامانه کنترل اتوماسیون صنعتی کارخانجات، محصولات این شرکت‌اند.


علوم سبز 

علوم سبز 

شرکت علوم سبز از سال ۱۳۷۱ فعالیتش را در زمینه طراحی، مشاوره، ارائه خدمات در زمینه شهر هوشمند، اینترنت اشیاء، امنیت مخابرات و شبکه آغاز کرد. ازجمله محصولات این شرکت می‌توان به بالابان، روبین، LoRa WAN،  SG-VMS ، توکن احراز هویت، کی‌وان، کاریز، برفام، کاوا و SG-HA اشاره کرد.


فرادید 

فرادید 

شرکت فرادید از سال ۱۳۹۰ حوزه فعالیتش را در زمینه راهکارهای سازمان و ساخت شهر هوشمند آغاز کرد. محصولات هوشمند فرادید، سامانه‌هایی با نام‌های فراتجارت، فرافوتبال، فراپلاک، فراامنیت، فراصنعت، فراهتل، فرابانک، فراترافیک و فرابیمارستان هستند. مأموریت این شرکت، استفاده از فناوری‌های جدید در زمینه‌های بینایی ماشین و پردازش تصویر ‌است.


فرازان کاوش دیدار سپاهان

فرازان کاوش دیدار سپاهان

فرازان کاوش دیدار سپاهان، فعالیتش را از سال ۱۳۹۳ در زمینه بینایی ماشین، رباتیک و اتوماسیون صنعتی، با هدف توسعه اتوماسیون در صنایع آغاز کرد. کنترل کیفیت چاپ حلقه و الگوی آمپول، کنترل کیفیت و کالیبراسون جلوآمپر، اسکنر اسلب‌های سنگ، اسکنر سه‌بعدی و دستگا‌ه‌های بازیافت بطری جزو محصولات این شرکت‌اند.


کاویان افزار

کاویان افزار

شرکت کاویان افزار که از سال ۱۳۷۶ کار خود را در حوزه بینایی ماشین آغاز کرده، در حال حاضر در زمینه راهکارهای سازمانی و ساخت‌ و تولید مشغول به فعالیت است. از جمله محصولات این شرکت می‌توان به سیستم‌های بینایی ماشین، بینایی و هدایت ربات و بینایی حرارتی اشاره کرد.


گرایش تازه کیش

گرایش تازه کیش

گرایش تازه کیش که خود را دارنده رتبه ۱ شورای عالی انفورماتیک ایران معرفی نموده، از سال ۱۳۶۸ شروع به کار کرد و هم‌اکنون در قالب ۱۶ شرکت بین‌المللی فعالیت دارد. کیوسک‌های بانکی، VTM، cashless، ATMهای بانکی، دستگاه خوددریافت، اسکنرهای چک، پد امضا و G-Face 2 ازجمله محصولات این شرکت‌اند.


متنیار

متنیار

متنیار نوعی تبدیل‌گر متن است که می‌تواند تصاویر دریافتی را پردازش کند و متن موجود در آن‌ها را استخراج نماید. این شرکت که در زمینه بینایی ماشین و در حوزه پردازش مستندات، مشغول به فعالیت است، قادر است متن کتاب‌های چاپی را به نوشته‌های تایپی قابل ویرایش تبدیل کند.


میکی سافت

میکی سافت

حوزه فعالیت میکی سافت در زمینه پردازش مستندات است. نرم‌افزار «رنگینه» مهم‌ترین محصول این شرکت است که به عنوان تبدیل‌گر عکس سیاه و سفید به رنگی استفاده می‌شود. از دیگر محصولات این شرکت می‌توان به امتحان و آزمون‌ساز به همراه  بانک آزمون، چشمک، ریکوردینا، کالری پلاس وiMeter  اشاره کرد.


هبیوکس

هبیوکس

هبیوکس با تمرکز بر حوزه سلامت، به طور هوشمند، حرکات بیماران و سالمندان را ردیابی کرده و حرکات اصلاحی را به آن‌ها پیشنهاد می‌کند. در واقع، سامانه هیبوکس، دستیار هوشمند متخصصان فیزیوتراپی و طب فیزیکی است. با استفاده از این سامانه می‌توان تمرینات فیزیوتراپی را در منزل انجام داد.


هوش‌کاوان فراپرداز توس

هوش‌کاوان فراپرداز توس

شرکت هوش‌کاوان فراپرداز توس در سال ۱۳۸۹ در زمینه تجهیزات و سامانه‌های هوشمند کنترل تردد و پردازش تصویر فعالیتش را آغاز کرد. از جمله محصولات آن می‌توان به سامانه‌های هوشمند شناسایی و تشخیص چهره، کنترل و تکریم مراجعین، تشخیص پلاک خودرو، اسکنر پاسپورت‌خوان، فرم‌خوان فارسی و شمارش افراد اشاره کرد.


لیان

لیان

شرکت لیان که از سال ۱۳۸۶ در حوزه مشتریان و هوشمندسازی مدارس فعالیت دارد، محصولاتی را در زمینه واقعیت افزوده مبتنی بر محیط، تصویر و جغرافیا ارائه می‌دهد. پلتفرم آکلار این شرکت این امکان را به برنامه‌نویسان می‌دهد اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده‌شان را با نام و کاربردهای تجاری خود راه‌اندازی کنند.


هوشمندپرداز آیریک

هوشمندپرداز آیریک

شرکت هوشمندپرداز آیریک فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ در زمینه ارائه سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هوشمند مبتنی بر بینایی ماشین و فناوری اطلاعات آغاز کرد. هم‌اکنون این شرکت در زمینه راهکارهای سازمانی، امنیت و بازاریابی محصولات، نرم‌افزارهای تشخیص چهره، مدیریت تصاویر و موزائیکینگ تصاویر را به بازار عرضه کرده ‌است.


یوآیدی 

یوآیدی 

یوآیدی، پلتفرم احراز هویت دیجیتال است که از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. با ورود به این پلتفرم کاربر از به خاطر سپردن رمز ورود به وب‌سایت‌ها بی‌نیاز می‌شود. از مهم‌ترین مزایای یوآیدی، کیف مدارک آن است که باعث امنیت بالا با استفاده از رمزنگاری اطلاعات خواهد شد.

شرکت‌های فعال در حوزه بینایی ماشین در ایران

لازم به ذکر است که ما در مقاله‌ای جدا به بررسی هر کدام از این شرکت‌های فعال در حوزه بینایی ماشین در ایران خواهیم پرداخت تا  علاقه‌مندان بتوانند اطلاعات کاملی در مورد هر کدام از این شرکت‌ها کسب نموده و نیازهای آن‌ها در این زمینه به خوبی مرتفع گردد. اطلاعات گردآوری شده در این مقالات شامل عنوان شرکت، سال تاسیس، لوگو، تارنمای شرکت، دسته بندی نوع فناوری، حوزه فعالیت، محصول، مدل کسب درآمد، نقش هوش مصنوعی در محصول، نوع استفاده از هوش مصنوعی، استفاده از یادگیری عمیق، نوع بازار هدف، ابزارهای مورد استفاده، وضعیت دانش بنیان، اطلاعاتی از شرکت مادر، اطلاعاتی از شرکت‌های تابعه، وابستگی یا عدم وابستگی به دانشگاه، دارا بودن/نبودن پشتیبان برای شرکت، افراد کلیدی، برخی از مشتریان اصلی، تعداد کارکنان، شعار شرکت و محل شرکت است.

شرکت‌های فعال در زمینه‌های دیگر هوش مصنوعی

علاوه بر لیست بالا که به معرفی شرکت‌های فعال در حوزه بینایی ماشین پرداختیم، لیست شرکت‌های فعال در چند حوزه هوش مصنوعی، داده کاوی، پردازش زبان طبیعی و پردازش گفتار را با کلیک بر روی تصاویر زیر می‌توانید ببینید:

شرکت های هوش مصنوعی در ایران
شرکت های داده کاوی در ایران
شرکت های پردازش زبان طبیعی در ایران
شرکت های پردازش گفتار در ایران

در صورتی که شما عزیزان شرکت‌هایی در ایران می‌شناسید که در حوزه بینایی ماشین مشغول فعالیت هستند و نام آن‌ها در لیست بالا ذکر نشده است، می‌توانید نام این شرکت‌ها را از طریق صفحه تماس با ما برای ما ارسال نمایید تا به لیست بالا اضافه کنیم.

هوشیو به عنوان پایگاه جامع هوش مصنوعی در ایران، ارائه‌دهنده به روزترین اخبار و مقالات در این حوزه است.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.