Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 ربات‌های نابودگر با یکدیگر مسابقه می‌دهند

ربات‌های نابودگر با یکدیگر مسابقه می‌دهند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در حالی که جمعیت یکسره تشویق می‌کنند، دو ربات مسلح به اره‌های وزوز، زنجیر فلزی و چکش، به هدف مسابقه وارد میدان می‌شوند که در این مسابقه فقط یک ربات قهرمان می‌شود. این شروع یک مسابقه هیجان‌انگیز است.

به گزارش هوشیو، اعضای رباتیک آماده رزم در باشگاه ASU ربات‌های طراحی‌شده خود را برای مبارزه آماده می‌کنند. این ربات‌ها در باشگاه ASU طراحی شده‌اند، باشگاهی که اعضای آن از مهارت‌های خود استفاده می‌کنند، تا ربات‌های طراحی‌شده را برای ضرب‌وشتم یکدیگر در میدان به جان یکدیگر بیندازند. این ربات‌ها در حقیقت با ربات‌های دیگری که آماده رزم هستند، می‌جنگند.

کالب هچت، نایب‌رئیس باشگاه در این باره می‌گوید: «برای ایجاد یک ربات جنگی، فکر زیادی شده است. وقتی صحبت از طراحی به میان می‌آید، باید آن ربات بادوام باشد، قطعات به‌راحتی قابل تغییر باشد و در عین حالی که کار می‌کند، بتواند ضربه بخورد.» کالب هچت ادامه می‌دهد: «در واقع، قطعات، بیشتر در داخل ربات قرار می‌گیرند و باید با اطمینان از نوع خاصی از پیچ‌ومهره‌ها برای آن استفاده شود، باید نقاط، دقیقاً تعیین شوند. خیلی زیادند…»

وی اخیراً در مسابقات تلویزیونی رزمی ربات “BattleBots” در تیم Banshee که یک ربات باله‌گر سنگین‌وزن داشت، شرکت کرد و هدفش این بود که از تجربه‌های خود برای رهبری تیمی در ASU استفاده کند.

باشگاه ASU و ربات‌های طراحی‌شده آن

این باشگاه به طور رسمی از ابتدای این ترم، شروع به کار کرده است. این باشگاه در ابتدا بخشی از باشگاه رباتیک Sun Devil بود، اما تصمیم گرفت به سازمان خود منشعب شود، تا خود را متمایز کند و بودجه بیشتری دریافت کند.

باشگاه ASU در مسابقات ملی شرکت می‌کند و امیدوار است، بتواند در مسابقات تلویزیونی رزمی ربات “BattleBots” که یک برنامه تلویزیونی مسابقات مبارزاتی ربات در کانال دیسکاوری است، حضور داشته باشند. تیم برنده 25000 دلار جایزه نقدی دریافت می‌کند و این برای آن‌ها انگیزه خوبی محسوب می‌شود.

این باشگاه دارای چهار دسته وزنی مختلف برای مسابقات است: وزن سوسک- ۳ پوند، سرگرمی- 12 پوند، وزن پر- 30 پوند و سنگین‌وزن- 250 پوند.

برخی از اعضای باتجربه ربات‌های رزمی از دانش و تجربه خود استفاده کرده‌اند و قبلاً در مسابقه‌ای به نام Norwalk Havoc Robot League در کانکتیکات شرکت کرده‌اند. برنده کلی رقابت‌های دسته وزنی 30 پوندی، برنده 15000 دلار و جایزه طلایی دامپستر می‌شود. جالب است بدانید در اکثر مسابقات مبارزه با ربات‌ها که در این باشگاه طراحی شده‌اند، سلاح‌هایی مانند وزوز اره، چکش، زنجیر چرخان، باله و شعله‌افکن مورد قبول است. هدف در هر مسابقه این است که ربات حریف، ناکارآمد شود.

به گفته کالب هچت، بیشتر فرایند طراحی ربات با رایانه به کمک CAD انجام می‌شود که طرحی سه‌بعدی از ربات است. در حال حاضر، تمامی ربات‌های باشگاه هنوز در مرحله CAD هستند. در واقع، وقتی همه‌چیز به صورت دیجیتالی ایجاد شد، باشگاه قطعات را سفارش می‌دهد و شروع به ساخت بدنه ربات می‌کند. تایلر رایت، خزانه‌دار رباتیک آماده رزم و دانشجوی سال دوم مهندسی هوافضا، گفت که بودجه قطعات ربات‌ها از دانشگاه تأمین می‌شود، بنابراین برای دانشجویانی که به باشگاه می‌پیوندند، هیچ هزینه‌ای وجود ندارد که این خود انگیزه‌ای برای پیوستن به باشگاه است. در واقع، به کسانی که علاقه‌مندند به باشگاه بپیوندند، از ابتدا همه‌چیز آموزش داده می‌شود.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]