40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 چهار کاربرد عملی هوش مصنوعی و ۵G

چهار کاربرد عملی هوش مصنوعی و ۵G

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که هوش مصنوعی نوعی روش فنی برای بازاریابی سازمان‌‌‌ها و شرکت‌هاست. بسیاری از شرکت‌‌‌ها ادعا می‌‌‌کنند که الگوریتم‌‌‌ها و دانشمندان داده، رویکردی متفاوت را در فضای زیرساخت شبکه امکان‌پذیر می‌‌‌کنند. با این توضیحات، انواع کاربرد عملی هوش مصنوعی برای اتصال و به ویژه ۵G چیست؟ از دیدگاه عام، کاربردهای هوش مصنوعی چهار حوزه اصلی را دربرمی‌‌گیرد. در این مقاله کارکرد هر حوزه و عملکرد اپراتورها، مشترکان و ارائه دهندگان تجهیزات را بررسی می‌‌‌کنیم.

هوشمندسازی اتوماسیون با هوش مصنوعی

اتوماسیون به معنای کاهش خطاهای انسانی و بهبود عملکرد و به‌روز بودن شبکه است. این دستاوردها از طریق فعالیت‌‌‌هایی مانند پیکربندی دستگاه‌‌‌های غیرلمسی، تهیه، تنظیم، نظارت، اطمینان و وضوح واکنش حاصل می‌‌‌شود. هوش مصنوعی متعهد می‌‌‌شود تا «هوشمندی» را در تجزیه و تحلیل وظایف فوق وارد کند و هدایت شبکه را به یک حلقه بسته‌تر ارتقا دهد. جفت شدن همه این‌‌ها با فناوری ۵G باید به ارائه‌دهندگان خدمات موبایل کمک کند تا فعالیت‌‌‌های مخابراتی را ساده‌‌‌تر کنند، عملکرد شبکه را بالاتر ببرند و به استقرار سریع‌‌تر سرویس‌‌‌های جدید دست یابند. نتیجه باید سودی بالاتر از متوسط ​را برای هر مشترک و برای اپراتورها به دنبال داشته باشد (ARPU) و اتصال مطمئن‌‌تر و تجربه کاربری بهتری داشته باشد.

هوش مصنوعی به اصلاح قدرت پیش‌بینی سامانه‌ها کمک می‌کند

با گذشت زمان، هوش مصنوعی پیشرفت خواهد کرد تا اپراتورهای شبکه را آن‌قدر قدرتمند کند که بتوانند از تجزیه و تحلیل انفعالی به سوی تجزیه و تحلیل فعالانه حرکت کنند. آن‌‌ها قادر خواهند بود قبل از بروز مسائل، حجم زیادی از داده‌‌‌ها را برای یافتن ناهنجاری‌‌‌ها بررسی کنند و اصلاحات دوره‌‌‌ای را روی داده‌‌‌ها انجام دهند. فناوری ۵G باید شبکه‌‌‌ها را قادر سازد تا از عملکردهای پیش‌‌بینی‌شده بهتر استفاده کنند و به طور قابل توجهی از دستگاه‌‌‌های متصل‌تر پشتیبانی کنند. این روزها روش‌‌‌هایی از بکارگیری هوش مصنوعی را شاهدیم که در بخش شبکه‌‌‌های سازمانی برای نتایج مثبت اعمال می‌‌‌شود؛ انواع کاربرد عملی هوش مصنوعی عموما از طریق برخی از اپراتورهای سطح یک و ارائه دهندگان زیرساخت ۵G انجام می‌‌‌شوند. یکی از مهم‌ترین تأثیرات هوش مصنوعی در شبکه‌‌‌های تلفن همراه کاهش تراکم مشترکان خواهد بود. این یک تغییر بزرگ است. شرکت‌‌‌های مخابراتی میلیاردها دلار برای ساخت شبکه‌‌‌های ۵G تلفن ثابت و موبایل هزینه می‌‌‌کنند. آن‌‌‌ها باید بتوانند به تعداد مشتریان خود بیفزایند و آن‌‌‌ها را حفظ کنند.

کاربردهای هوش و 5g

هوش مصنوعی تحول دیجیتال را شتاب می‌بخشد

یکی از تغییرات اساسی و همه‌‌گیر حال حاضر در میان کسب‌‌‌وکارها، سرعت بخشیدن به تحول دیجیتال فرایندهای درون سازمانی است. ماهیت توزیع‌شده کار از خانه از نظر مقیاس‌‌‌پذیری، قابلیت اطمینان و امنیت، فشار زیادی بر شبکه‌‌‌های سازمانی و تلفن همراه وارد کرده است. بسیاری از ارائه‌‌دهندگان زیرساخت‌‌‌های ارتباطی AIOps را به دلیل پتانسیل آن در سوپرشارژ کردن DevOps و SecOps پذیرفته‌‌اند. هوش مصنوعی همچنین به اپراتورها کمک می‌‌‌کند تا از منظر برنامه‌‌ریزی، استقرار، عملیات مداوم و نگهداری، چرخه زندگی استقرار ۵G را مدیریت کنند. به عنوان مثال، شرکت China Unicom از هوش مصنوعی استفاده کرد تا نحوه مدیریت داخلی فرایندها و نحوه ارتباط آن با شرکا و مشتریان را تغییر دهد. نتیجه آن این شد که در سال ۲۰۱۹، اپراتور آن‌ها کاهش ۳۰ درصدی زمان تحویل محصول و افزایش ۶۰ درصدی بهره‌‌وری را برای فعال‌‌سازی‌‌‌های خط‌‌‌های اجاره‌‌ای گزارش داد.

تجربه کاربری پیشرفته به دنبال دارد

ترکیبی از هوش مصنوعی و ۵G تجربیات کاربری دگرگون کننده‌‌ای را در بخش‌‌‌های مختلف بازار مصرف‌‌کننده و سازمانی ایجاد می‌‌‌کند. در سطح بالاتر، هوش مصنوعی با ارائه مناسب‌‌ترین گزینه‌‌‌ها بر اساس رفتار گذشته، می‌‌‌تواند تعداد گزینه‌‌‌های خدمات مشترک را کاهش دهد. من معتقدم نتیجه تمرکز بر تجربه کاربری و پیشرفته کردن آن، وفاداری بیشتر مشترکان و کسب درآمد از اپراتور را در پی خواهد داشت.

انواع کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف را در هوشیو بخوانید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]