40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ضد آفت ایران ساخت به کمک هوش مصنوعی

ضد آفت ایران ساخت به کمک هوش مصنوعی

به گزارش تحریریه هوشیو و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، محققان کشورمان موفق شدند یک ضد آفت بسازند که می‌تواند محصولات استراتژیک کشورمان را به طور کامل در برابر آفات مزرعه‌ای مقاوم کند. این موضوع از آنجا دارای اهمیت خواهد شد که بدانیم برخی از محصولات صادر شده به دلیل آنکه حاوی این آفات هستند، برگشت خورده و مشتریان از تحویل آن‌ها منصرف شده‌اند.

مهدی حمصیان، مدیر این شرکت دانش‌بنیان که موفق به ساخت سم و کود بر پایه مواد معدنی شده است، با بیان اینکه این شرکت در سال ۹۶ راه‌اندازی شده اظهار داشت که مجموعه ما متشکل از تیم‌های تخصصی گوناگونی در زمینه هوش مصنوعی، بیوتکنولوژی، کشاورزی و صنایع دامپروری است. این مجموعه همواره در تلاش بوده تا با تولید سم پسیل پسته، گلابی و زیتون از آفت‌زدگی آن‌ها جلوگیری کند. به گفته ایشان، این شرکت دانش‌بنیان به مدت دو سال در این زمینه کار تحقیقاتی انجام داده تا سرانجام توانست به اصل فرمولاسیون این سم دست یابد.

ضد آفت

ایشان اشاره داشتند که به طور مثال آفت پسیل پسته یکی از قوی‌ترین آفت‌های موجود در مزارع پسته بوده که به‌راحتی نیز از بین نمی‌رود. ولی سمی که بر اساس هوش مصنوعی فرموله شده است، می‌تواند طیف وسیعی از آفات، از جمله پسیل پسته را کاملاً از بین ببرد. در حال حاضر این محصول در بسیاری از باغ‌های کشور مورد استفاده قرار گرفته و توانسته است تا میزان قابل توجهی از صدمه به مزارع کشور جلوگیری به عمل آورد.

استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی در صنعت کشاورزی باعث شده است علاوه بر مقاوم‌سازی محصولات پسته، زیتون و گلابی در برابر آفت قدرتمند، در نسخه‌های بعدی این محصول امکان مقابله با شته و شپشک نیز ممکن شود.

به طور کلی این ضد آفت که به کمک هوش مصنوعی تولید می‌شود، به‌راحتی قابل توسعه خواهد بود و می‌تواند مزارع کشورمان را در برابر سیل آفت‌های قوی همچون پسیل پسته مقاوم کنند. بر این اساس دیگر شاهد برگشت محصولات صادر شده از کشورهایی نظیر هند، ازبکستان، روسیه و ترکمنستان نخواهیم بود.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]