40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 کنفرانس هوش مصنوعی و محاسبات نرم در علوم‌انسانی برگزار می‌شود

کنفرانس هوش مصنوعی و محاسبات نرم در علوم‌انسانی برگزار می‌شود

به گزارش تحریریه هوشیو و به نقل از خبرگزاری آنا، فرشته آزادی‌پرند، دبیر دومین کنفرانس هوش مصنوعی و محاسبات نرم در علوم‌انسانی، در گفتگو با خبرنگار گروه علم و فناوری این خبرگزاری اظهار داشت که این کنفرانس به‌احتمال زیاد به‌صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد. زیرا تا موعد برگزاری آن همچنان در شرایط کرونایی قرار خواهیم داشت. ایشان در ادامه افزودند اما اگر شرایط کرونایی کشور بهبود پیدا کند، می‌توانیم کنفرانس را به‌صورت حضوری نیز برگزار کنیم. در هر حالت هیئت تصمیم‌گیرنده با فرض بدترین حالت ممکن در شرایط کرونایی، برای حضوری یا غیرحضوری بودن این کنفرانس برنامه‌ریزی می‌کنند.

آزادی‌پرند، دبیر این کنفرانس اشاره داشت که این رویداد از سوی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود. علاوه‌برآن، در این کنفرانس کوشش خواهد شد از ظرفیت‌های دانشگاه علامه‌طباطبایی که امروزه به‌عنوان قطب علوم‌انسانی کشور شناخته می‌شود، برای شناسایی ظرفیت‌ها و توسعه هوش مصنوعی در زمینه‌های مستعد علوم‌انسانی استفاده شود. زیرا در دانشگاه علامه‌طباطبایی، دانشکده آمار، ریاضی و رایانه می‌تواند نقاط مشترک خوبی را با رشته‌هایی نظیر اقتصاد یا حقوق بیابد و به توسعه زیرساخت‌های نظری و عملیاتی آن‌ها کمک کند.

ایشان برای نمونه به علوم‌انسانی در کشور استرالیا اشاره کرده و اظهار داشتند که در این کشور اغلب دانشکده‌های علوم‌انسانی دارای گروه‌های تحلیل داده هستند که با استفاده از الگوریتم‌های پردازشی هوش مصنوعی برای تحلیل داده‌های موجود در همان رشته فعال هستند. آزادی‌پرند در ادامه به یک مورد از کاربردهای هوش مصنوعی در علوم‌انسانی اشاره کرده و اظهار داشت که یکی از روش‌های پژوهش، مطالعه پرسش‌نامه‌ای است. اما همان‌طور که می‌دانیم اغلب مردم از تکمیل پرسش‌نامه بیزارند. در این حالت اگر بتوانیم به کمک هوش مصنوعی به تحلیل معنایی کامنت‌های مردم و کلیدواژه‌های پُرتکرار ایشان در فضای مجازی دست پیدا کنیم، بدون شک می‌توانیم محدودیت‌هایی که روش تحقیق پرسش‌نامه‌ای برای پژوهشگران علوم‌انسانی ایجاد کرده است را برطرف نماییم.

ایشان در ادامه به فناوری‌هایی نظیر بلاک‌چین اشاره کردند و افزودند این دست از تکنولوژی‌ها که در حال حاضر برای بسیاری از افراد در کشورمان ناآشنا هستند، می‌توانند مسائل مهم حاکمیتی را حل و رفع کنند. آزادی‌پرند در انتها اشاره داشت که با توسعه هرچه بیشتر هوش مصنوعی می‌توان زمینه کاربردهای گوناگون فناوری‌های آن را در جای‌جای علوم‌انسانی پیدا کرد.

رویداد هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]