پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 لزوم تخصیص بودجه با هدف تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب

لزوم تخصیص بودجه با هدف تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش تحریریه هوشیو و به نقل از جهان نیوز، این سرویس خبری با توجه به مطالبه رهبر معظم انقلاب در زمینه توسعه هوش مصنوعی در کشور، به گفتگو با مهندس مستخدمین حسینی پرداخته است. ایشان از مدیران بخش خصوصی در زمینه هوش مصنوعی است.

مهندسی حسینی برای آغاز تحلیل خود در زمینه نحوه تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب، معتقدند برای رسیدن به نقطه مطلوب و تحقق خواسته مبارک ایشان باید سه محور را در نظر داشته باشیم. نخست، اقتصاد دانش‌بنیان. دوم، فناوری‌های هوش مصنوعی. سوم، ضرورت حضور نخبگان و متخصصین هوش مصنوعی. ایشان تأکید داشتند آینده‌نگری رهبر انقلاب در زمینه هوش مصنوعی دلگرمی بسیاری در جامعه ایجاد کرده و باعث شده است تا کنشگران این عرصه به نحو جدی‌تر درباره آینده بیندیشند.

ایشان ادامه دادند علاوه بر آن باید آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی و نیز حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد. خاصه آنکه در بودجه 1401 نیازمند تخصیص سهم جدی به این موضوع هستیم. مهندس حسینی ادامه دادند که شرکت‌های دانش‌بنیان دروازه ورود به جمع کشورهای پیشرفته به حساب می‌آیند و همان‌طور که امروز مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است که به شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش یابند، باید در دانش‌بنیان بودن شرکت‌ها نیز سخت‌گیری‌های لازم انجام شود.

مطالبه رهبر معظم

ایشان تأکید کردند که کمیسیون هوش مصنوعی و علم داده نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، با بیانیه‌ای که در این زمینه صادر کرد، توانست هم‌افزایی و شفاف‌سازی در زمینه نحوه عملکرد و برنامه‌ریزی برای هوش مصنوعی در کشور ایجاد کند. به نظر مهندس حسینی، موفقیت در تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب دور از ذهن نیست، اما برای تحقق سریع‌تر آن باید بودجه و نیروی انسانی کافی در اختیار داشت.

اگر چه در حال حاضر در جهان در زمینه رباتیک جایگاه خوبی داریم، اما رفته‌رفته باید در زمینه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء نیز زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم. به نظر ایشان برای این موضوع، همان‌طور که گفته شد آموزش از پایه بسیار اهمیت دارد. در واقع جهان دیجیتالی آینده ترکیبی از فناوری‌های هوش مصنوعی، رباتیک و اینترنت اشیاء خواهد بود.

[irp posts=”20714″]

بعد از آنکه نخستین گام، یعنی آموزش نسل جوان برداشته شد، ضرورت تعامل مدیران و متخصصین این حوزه اهمیت پیدا می‌کند. به طور مثال می‌توان پروژه‌های آزمایشی هوش مصنوعی را در شهر اجرا کرد و با این کار همکاری‌های تنگاتنگی بین مسئولین و متخصصین ایجاد شود.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]