Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 Nomi AI با کاربرانش رابطه عاشقانه و دوستانه دارد

Nomi AI با کاربرانش رابطه عاشقانه و دوستانه دارد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

استارتاپ کوچک Nomi AI با سرمایه شخصی، درحال‌توسعه یک مدل هوش مصنوعی مشابه مدل o1 با همان فناوری است. مدل هوش مصنوعی Nomi AI برخلاف ChatGPT که سرعت خود را صرف فکر کردن به هر چیزی از مسائل ریاضی گرفته تا تحقیقات تاریخی می‌کند، Nomi کاربری خاصی دارد و آن همراهی با هوش مصنوعی است.

در حال حاضر چت ربات‌های پیشرفته Nomi برای فرمول‌بندی پاسخ‌های بهتر به پیام‌های کاربران، یادآوری تعاملات گذشته و ارائه پاسخ‌های دقیق‌تر، زمان بیشتری را صرف می‌کنند.

بنا بر گفته «الکس کاردینل»، مدیرعامل Nomi AI اصول اولیه این مدل هوش مصنوعی مانند OpenAI است؛ اما تمرکز آن بیشتر بر روی مسائلی است که کاربران به آن اهمیت می‌دهند که شامل هوش هیجانی و حافظه را شامل می‌شود. درواقع  زنجیره تفکر این چت‌بات‌ها مانند زنجیره تفکر ما است.

کاربرانی که Nomi AI را تست کردند، می‌گویند که آن بسیار پیچیده است؛ می‌توان گفته که فیلم علمی تخیلی اسپایک جونز در سال 2013 «Her» که در آن مردی عاشق کامپیوتر می‌شود، دیگر علمی تخیلی نیست. در یک کانال Discord برای کاربران Nomi، هزاران نفر در مورد اینکه چگونه Nomis خود را مهندسی می‌کند تا همراه ایده آل آنها باشد، چه یک دوست، مربی یا معشوقه صحبت می‌کنند.

الکس کاردینل، مدیرعامل Nomi گفته: «Nomi  بسیار حول محور اپیدمی تنهایی متمرکز است. بخش بزرگی از تمرکز ما روی جنبه هوش هیجانی و جنبه حافظه بوده است.»

به گفته کاردینل، اکثر کاربران نوعی رابطه عاشقانه با Nomi خود دارند. برای اینکه مردم واقعاً با Nomi خود ارتباط برقرار کنند، باید یک رابطه ایجاد کنند که از توانایی هوش مصنوعی در به خاطر سپردن مکالمات گذشته ناشی می‌شود.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]