Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 انقلاب هوش مصنوعی مایکروسافت در کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس

انقلاب هوش مصنوعی مایکروسافت در کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تنها ۶ ماه از ورود کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس به بازار می‌گذارد و مایکروسافت با موج جدید هوش مصنوعی همراه شده است و کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس به زودی میزبان هوش مصنوعی با چهار ویژگی جدید در ویندوز ۱۱ خواهند شد.

از جمله ویژگی‌های جدید می‌توان به Click To Do اشاره کرد؛ بر اساس این ویژگی هوش مصنوعی می‌تواند آنچه را در حال حاضر روی صفحه‌نمایش دیده می‌شود تجزیه و تحلیل کند و اقداماتی متناسب با انتخاب‌های کاربر ارائه دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های آن «جستجوی ویندوز» (Windows Search) است، براین‌أساس مایکروسافت زبان توصیفی را به جست‌وجوهای ویندوز ۱۱ اضافه می‌کند.

علاوه‌بر آنچه گفته شد، با ویژگی Super Resolution در عکس‌ها می‌توانید کیفیت تصاویر را با استفاده از هوش مصنوعی در نرم‌افزار نمایش تصاویر ویندوز (Photos) ارتقاء دهید. همچنین Paint نیز حذف و اضافه هوشمند را با هوش مصنوعی به ویندوز ۱۱ می‌آورد.

در خصوص ویژگی  Click To Do می‌توان گفت که در هر زمان با نگه‌داشتن کلید ویندوز و کلیک روی صفحه قابل‌دسترسی خواهد بود. دراین‌حالت، لایه‌ای ظاهر می‌شود و اقداماتی متناسب با آنچه روی نمایشگر وجود دارد ارائه می‌دهد.

زمانی که Click To Do فعال است، می‌توانید روی هر شیء یا متنی در صفحه کلیک کنید و از هوش مصنوعی برای انجام سرچ، خلاصه‌سازی محتوا، بازنویسی پیام‌ها و انجام اقدامات دیگر استفاده کنید.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که هوش مصنوعی به جست‌وجوی ویندوز نیز اضافه خواهد شد؛ حتی در کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس جست‌وجو در ویندوز ۱۱ به شکل توصیفی انجام خواهد گرفت. به این معنا که می‌توانید تنها با توصیف فایل یا تصویری که به دنبالش هستید، آن را پیدا کنید، بدون اینکه نیاز باشد عنوان فایل را به یاد داشته باشید.

جست‌وجو با هوش مصنوعی ابتدا در File Explorer راه‌اندازی می‌شود، جایی که جست‌وجوی فایل‌ها رایج‌تر است و در ماه‌های آینده به پنل اصلی جستجوی ویندوز و بخش تنظیمات گسترش می‌یابد.

همان‌طور که گفته شد، خالق ویندوز قابلیت‌های بیشتری را به Paint و Photos در قالب افزایش وضوح تصاویر و حذف و اضافه هوشمند اضافه می‌کند؛ اما نرم‌افزار فوتوز نیز به Super Resolution مجهز خواهد شد که امکان ارتقاء کیفیت تصاویر را به‌صورت محلی فراهم می‌کند. مایکروسافت می‌گوید Photos قادر خواهد بود تنها در عرضه چند ثانیه وضوح تصاویر را تا هشت برابر افزایش دهد.

شگفتی‌های مایکروسافت تمامی ندارد، بنابر اعلام‌های صورت گرفته کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس در طول تعطیلات ابتدای سال ۲۰۲۵ به ویژگی‌های جدید دسترسی پیدا خواهند کرد.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]