پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 بررسی وضعیت استارتاپ‌های هوش مصنوعی در نمایشگاه جیتکس 2024

بررسی وضعیت استارتاپ‌های هوش مصنوعی در نمایشگاه جیتکس 2024

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

در حاشیه نمایشگاه جیتکس 2024، «احسان جهانی» به بررسی روندهای نوین در حوزه هوش مصنوعی و وضعیت استارتاپ‌ها پرداخت. نمایشگاه جیتکس 2024 در دو بخش North Star و اصلی برگزار شده و به نظر می‌رسد که توجه به پدیده هوش مصنوعی و نوآوری‌های مرتبط با آن در حال افزایش است.

جهانی در این باره گفت: «ما در روزهای ابتدایی نمایشگاه با چالش‌های مختلفی روبرو بودیم، اما در عین حال فرصت‌های خوبی برای آشنایی با شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی و توسعه پایدار پیدا کردیم. استارتاپ‌های جالبی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند که نشان‌دهنده رشد و شکوفایی این اکوسیستم است.»

وی همچنین به سرمایه‌گذاری‌های جدید در این حوزه اشاره کرد و افزود: «جالب است که شرکت‌های بزرگ به سرمایه‌گذاری در زمینه نوآوری ترغیب شده‌اند و این موضوع می‌تواند به تقویت اکوسیستم استارتاپی کمک کند. نمایشگاه امسال به عنوان یک پلتفرم برای ایجاد تعاملات جدید بین سرمایه‌گذاران و استارتاپ‌ها عمل می‌کند.»

جهانی با اشاره به ترکیب هوش مصنوعی و انرژی‌های نو، خاطرنشان کرد: «دنیا به سمتی حرکت می‌کند که هوش مصنوعی به‌طور طبیعی با تمامی فعالیت‌های تجاری و اقتصادی عجین شده است. ما در این نمایشگاه تلاش داریم تا شرایطی را فراهم کنیم که شرکت‌های مختلف از کشورهای مختلف، به‌ویژه ایران، بتوانند با شرکت‌های مستقر در دبی ارتباط برقرار کنند.»

وی همچنین بر اهمیت الگوهای رفتاری و تجربیات موفق در این فضا تأکید کرد و گفت: «دیدن الگوهای رفتاری و تعامل با بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران می‌تواند به شرکت‌های ایرانی کمک کند تا در فضای بین‌المللی موفق‌تر عمل کنند. دبی به عنوان یک مرکز نوآوری باید به عنوان یک پل ارتباطی برای ایران» در پایان بیان کرد: «ما باید به طور مداوم ارتباطات خود را با شرکت‌های دبی حفظ کنیم و از تجربیات آن‌ها بهره‌برداری کنیم. این ارتباطات می‌تواند به توسعه محصولات و خدمات ایرانی در بازارهای بین‌المللی کمک کند و به ما این امکان را می‌دهد که در فضای GCC (Gulf Cooperation Council) و فراتر از آن، رشد کنیم.»

این گزارش به‌خوبی نشان می‌دهد که نمایشگاه جیتکس 2024 به عنوان یک فرصت مناسب برای تبادل تجربیات و ایجاد ارتباطات مؤثر بین استارتاپ‌های ایرانی و بین‌المللی عمل می‌کند و می‌تواند به رشد و توسعه اکوسیستم استارتاپی در ایران کمک کند.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]