پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 رهبران جهانی مسیر آینده مبتنی بر هوش مصنوعی را برای رشد اقتصادی ترسیم می‌کنند

رهبران جهانی مسیر آینده مبتنی بر هوش مصنوعی را برای رشد اقتصادی ترسیم می‌کنند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

GITEX GLOBAL 2024 دبی، بر نقش هوش مصنوعی در تحول اقتصادی و نوآوری‌های فناوری نسل آینده، از جمله نیمه‌رساناها، تمرکز دارد.

روز دوشنبه، مقامات دولتی، رهبران صنعت جهانی و کارشناسان در روز افتتاحیه اجلاس جهانی رهبران دیجیتال اقتصاد آینده در دبی گرد هم آمدند تا گفت‌وگوها درباره ترسیم مسیری برای تحول اقتصادی مبتنی بر محاسبات هوش مصنوعی آغاز شود.

GITEX GLOBAL، بزرگترین رویداد فناوری جهان، در مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC) آغاز به کار کرد و بر موضوعات روز در حوزه سرمایه‌گذاری فناوری نسل آینده متمرکز بود که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030 به ارزش یک تریلیون دلار برسد و همچنین آینده حکمرانی داده‌ها را نیز مورد بحث قرار داد. این رویداد بزرگ با شعار «همکاری جهانی برای شکل‌دادن به اقتصاد هوش مصنوعی آینده» برگزار می‌شود.

اجلاس جهانی رهبران دیجیتال اقتصاد آینده در زمانی برگزار می‌شود که امارات متحده عربی تلاش‌های خود را برای پذیرش هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف سرعت می‌بخشد. سال گذشته، بازار هوش مصنوعی این کشور به ارزش 3.47 میلیارد دلار ارزیابی شد. «عبدالله بن طوق المری»، عضو کابینه و وزیر اقتصاد در وزارت اقتصاد امارات، اهمیت هوش مصنوعی و نقش مرکزی آن در آینده اقتصادی کشور را توضیح داد.

او در سخنرانی خود به اهمیت هوش مصنوعی به‌عنوان یک عامل کلیدی برای آینده اشاره کرد و گفت: «این فناوری در حال حاضر بر زندگی روزمره ما تأثیر می‌گذارد، چه در حمل و نقل و چه در سفارش غذا، اما برای تسریع رشد در بخش‌های مختلف، افراد و شرکت‌ها باید یاد بگیرند که چگونه به‌طور مؤثر از هوش مصنوعی استفاده کنند.»

GITEX GLOBAL امسال با رشد 40 درصدی، بیشترین مشارکت بین‌المللی را جذب کرده و کشورهای جدیدی به چهل و چهارمین دوره این رویداد بزرگ آمده‌اند. اروپا در این هفته با بزرگترین حضور خود در تاریخ این رویداد، نقشی بارز ایفا می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که صنعت فناوری این منطقه تا پایان سال جاری 12 درصد رشد کند.

«استفان اوآکی»، رئیس بخش شورای نوآوری اروپا، توضیح داد که چگونه این قاره در حال تسریع اکوسیستم فناوری خود است. او گفت: «شورا از نوآوری‌های تحول‌آفرین حمایت می‌کند و به کارآفرینان فرصت‌هایی برای بهبود دانش و یادگیری از دیگر حرفه‌ای‌ها می‌دهد تا به رشد کسب‌وکارهای خود کمک کند. این موضوع نه تنها به اقتصاد ملی بلکه به اقتصاد منطقه‌ای نیز سود می‌رساند.

«ایگناسی نیامچیکی»، معاون وزیر توسعه اقتصادی و فناوری لهستان، در مورد چگونگی پذیرش فناوری در کشورش سخنرانی کرد.

او گفت: «فرهنگ ما یکی از ارکان کلیدی در مسیر تبدیل شدن به یک رهبر فناوری است و ما اقتصادی پایدار داریم که در 30 سال گذشته بسیار مقاوم بوده است. مهم‌تر از آن، در زمینه STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) علاقه واقعی وجود دارد. اگر از بیشتر مردم در لهستان بپرسید، انتخاب آنها تبدیل شدن به مهندس نرم‌افزار خواهد بود و این منجر به وضعیتی شده است که ما یکی از بهترین برنامه‌نویسان IT در جهان را داریم و برخی از کارآفرینان بزرگ فناوری نیز از لهستان آمده‌اند.»

او ادامه داد: «مدل‌هایی که ما ایجاد کرده‌ایم همه به محصولات ما وفادار مانده‌اند که این موفقیت ما تا به امروز بوده است. با رشد شرکت، ما توانسته‌ایم بیشتر در فناوری‌های محاسباتی سرمایه‌گذاری کنیم و یک مرکز داده در سوئد ساخته‌ایم. با این حال، باید به نوآوری ادامه دهیم و ببینیم گام بعدی چیست. اگر جلوتر فکر نکنیم، در همان موقعیتی خواهیم بود که امروز هستیم.

در همین حال، «همانی بکل»، که به‌عنوان «کودک سال 2024» مجله TIME انتخاب شده است به دلیل اختراع یک درمان بالقوه برای سرطان پوست، داستان الهام‌بخش خود را به اشتراک گذاشت. او توضیح داد: «چگونه شکست‌هایی که در زندگی در تولید محصول نوآورانه خود تجربه کرده، او را فردی قوی‌تر ساخته و اشتیاق، ویژگی کلیدی موفقیت شغلی او بوده است.»

GITEX GLOBAL از 18 اکتبر در مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC) ادامه دارد و در سال 44ام خود بزرگ‌ترین و بین‌المللی‌ترین نسخه‌اش را ارائه می‌دهد و بیش از 6,500 نمایشگاه، 1,800 استارتاپ، 1,200 سرمایه‌گذار و دولت‌هایی از بیش از 180 کشور را به خود جلب کرده است.

GITEX GLOBAL به‌صورت یکپارچه با بزرگ‌ترین شبکه رویدادهای فناوری در جهان در حال ارتباط است و شامل لیست ستاره‌ای از جمله GITEX EUROPE برلین، GITEX ASIA سنگاپور، GITEX AFRICA مراکش و GITEX NIGERIA می‌باشد. این رویدادها همکاری را ترویج می‌دهند و نوآوری را برای شکل‌دهی به چشم‌انداز فناوری فردا هدایت می‌کنند.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]