40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 جمع ‌آوری بیش از 18 میلیون دلار سرمایه توسط استارتاپ Grid AI

جمع ‌آوری بیش از 18 میلیون دلار سرمایه توسط استارتاپ Grid AI

Grid AI استارتاپی است که توسط مخترع پروژه محبوب منبع باز PyTorch Lightning ، ویلیام فالکون، تأسیس شد و هدف آن کمک به مهندسین یادگیری ماشین است تا بتوانند مؤثرتر کار کنند. این استارتاپ به تازگی اعلام کرده که در سری A جمع‌آوری فاند توانسته است ۱۸.۶ میلیون دلار جمع‌آوری کند تا به این ترتیب بتواند به محققان و مهندسان هوش مصنوعی کمک کند مدل‌های خود را به تولید برسانند. این دور با هدایت  Index Ventures انجام شد و Bain Capital Ventures و firstminute  نیز در آن مشارکت داشتند. دوره سری A که به عنوان سرمایه گذاری سری A  نیز شناخته می شود نامی است که معمولاً به اولین دور قابل توجه تأمین سرمایه یک شرکت گفته می شود.

فالکون به همراه لوئیز کاپلو، که قبلاً رئیس یادگیری ماشین در Glossier بود، این شرکت را تاسیس کرد. جای تعجب نیست که آن‌ها می‌خواهند پروژه PyTorch Lightning را که حدود یک سال پیش راه‌اندازی شده به هسته اصلی سرویس Grid تبدیل کنند. درواقع ایده اصلی PyTorch Lightning جدا کردن دانش داده از مهندسی است.

چند سال پیش که دانشمندان داده ‌سعی کردند با یادگیری عمیق شروع به کار کنند، همیشه از مهارت کافی برخوردار نبودند و برای آن‌ها سخت بود که تمامی کارها را به درستی انجام دهند.

فالکون می‌گوید: “به همین دلیل است که در حال حاضر صنعت، یک نفرت کورکورانه‌ای نسبت به یادگیری عمیق دارد. لایتنینگ و گرید همه ترفندها را به کارگرفته‌اند، بنابراین شما برای استفاده از هوش مصنوعی دیگر نه نیازی به دکترای هوش مصنوعی دارید و نه نیازی به  داشتن منابعی همچون منابع شرکت‌های بزرگ هوش مصنوعی. این باعث می‌شود که یک فرصت ساده برای قرار دادن یک مدل ساده در برابر یک شبکه عصبی مصنوعی چندساعته انجام برسد در حالی که چنین کاری پیش از این ماه‌ها طول می‌کشید. وقتی از Lightning و Grid استفاده می‌کنید اشتباه کردن سخت است. مانند این است که اگر با تلفن خود عکس بدی بگیرید ما تلفنی هستیم که آن عکس را فوق‌العاده حرفه‌ای نشان می‌دهد.”

همان‌طور که فالکون اشاره کرد، هدف Grid AI این است که به دانشمندان داده و سایر متخصصان یادگیری ماشین کمک کند  تا حجم کاری موردنیاز  یک شرکت را متناسب کند. خود Lightning می‌تواند این کار را تا حدی انجام دهد، اما Grid به این منظور ارائه می‌شود که تمام خدماتی را که کاربرانش برای مقیاس‌گذاری مدل‌هایشان برای حل مشکلات دنیای واقعی نیاز دارند  فراهم کند.

با این حال به نظر می‌رسد که هنوز کاملاً همه‌چیز در این باره مشخص نیست.

“تصور کنید که می‌توانید هر مخزن GitHub را در آنجا پیدا کنید. شما یک کپی محلی بر روی لپ‌تاپ خود دریافت می‌کنید و بدون تغییر کد می‌توانید توان محاسباتی خود را تا 400 GPU در وب سرویس‌های آمازون تغییر دهید. همه این‌ها در  لپ‌تاپ شما و با استفاده از یک برنامه وب یا رابط خط فرمان انجام می‌شود. فالکون می‌گوید: “این جادوی Lightning است که از آن استفاده می‌شود تا مدل‌هایی ساخته شوند و آموزش داده شوند تا مقیاس‌گذار باشند.

“این همان چیزی است که ما پیش از این هم به آن معروف بوده‌ایم و ثابت شده است که تغییر یک الگوی موفقیت‌آمیز است. این باعث شده سات همه چارچوب‌های دیگر مانند Keras یا TensorFlow و دیگر شرکت‌ها به این موضوع توجه کنند و شروع به اصلاح کارهای خود کرده‌اند تا با کارهایی که ما می‌کنیم  بیش از پیش سازگاری داشته باشند.

این سرویس اکنون در مرحله آزمایشی خصوصی است. با این بودجه جدید، گرید که در حال حاضر 25 کارمند دارد، قصد دارد تیم خود را گسترش دهد و همکاری خود را با پیشنهادهایی که از طریق Grid AI و از طریق پروژه منبع باز ارائه می‌دهد تقویت کند.

فالکون می‌گوید که هدف او ایجاد یک تیم متنوع است، حداقل به این دلیل که خودش مهاجر است. او متولد ونزوئلا و کهنه سرباز ارتش ایالات متحده است. او در ادامه گفت: من اطلاعات دست‌اولی دارم در مورد اینکه هوش مصنوعی تا چه اندازه می‌تواند جانب‌دارانه رفتار کند.

“به همین دلیل، ما با درنظر گرفتن این موضوع 25 کارمند فعلی خود در را که از فرهنگ‌های متفاوتی هستند و تجربیات مختلفی دارند استخدام کرده‌ایم. ما احتمال اولین شرکت هوش مصنوعی باشیم که پیش‌فرض‌های سیلیکون ولی را شکسته‌ایم. ”

Sarah Cannon  از Index Ventures  می‌گوید: “هنگامی که برای اولین بار در مورد منبع باز Lightning مطلع شدم علاقه من را برانگیخت.” وی افزود: ” در حقیقت به یاد می‌آورم که بسیار شیفته بودم و هنگام حضور در یک کنفرانس در هلسینکی تلاش می‌کردم تا به نزدیکی فالکون و لوئیس برسم و بشنوم دقیقا چه ساخته‌اند. من بلافاصله به همکارم Bryan Offutt که با فالکون و لوئیس در سان فرانسیسکو ملاقات کرده بود و تحت تأثیر ظرافت کد آن‌ها قرار داشت تماس گرفتم. ما به سرعت تصمیم گرفتیم که با آن‌ها کار کنیم و اکنون احساس می‌کنیم بسیار خوش‌شانس هستیم که با Grid همراه هستیم.

بعد از سرمایه‌گذاری، ما زمان زیادی را با تیم بودیم و هرچه زمان بیشتری را با آن‌ها سپری کردیم، اعتقاد بیشتری پیدا کردیم که کار ما درست بوده است.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]