Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 چرا جیتکس ۲۰۲۴ آینده اقتصاد جهانی است؟

چرا جیتکس ۲۰۲۴ آینده اقتصاد جهانی است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

افزایش سرمایه‌گذاری‌های جهانی در حوزه هوش مصنوعی ناشی از افزایش تقاضا برای این دانش نوظهور در صنایع دیجیتالیِ رو به رشد است؛ هوش مصنوعی از سلامت دیجیتال و امور مالی گرفته تا امنیت سایبری و خدمات عمومی، رقابتی را در میان کسب‌وکارها ایجاد کرده است؛ این رقابت بر سر سرعت دست‌یابی به نوآوری‌های این صنعت و تثبیت موقعیت کسب‌وکارها با پذیرش هوش مصنوعی است.

رشد چشمگیر

تحقیقات گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده است که سرمایه‌گذاری جهانی در هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰۰ میلیارد دلار برسد، در حالی که بلومبرگ گزارش داده است که هوش مصنوعی مولد به تنهایی می‌تواند تا سال ۲-۳۲ ارزش بازاری ۱.۳ تریلیون دلاری داشته باشد.

این ارقام در کنار اذعان رهبران هوش مصنوعی به تأثیر هوش مصنوعی به عنوان ابزاری حیاتی برای افزایش بهره‌وری و رشد بالاتر اعلام می‌شود.

«توماس پراموتهام»، مدیرعامل شرکت Presight مستقر در ابوظبی، یکی از رهبران هوش مصنوعی است که به تأثیر این دانش نوظهور در صنعت اعتراف کرده است؛ او در پادکستی که در خصوص نمایشگاه بین‌المللی جیتکس است، گفت: «امروز می‌بینید که شرکت‌هایی که هوش مصنوعی را به کار می‌گیرند در حال تکامل هستند؛ در بازه زمانی پنج تا ده سال آینده، این شرکت‌ها هوشمندتر می‌شوند و در آن زمانی کارایی بیشتر خواهند داشت و مسیرهای کوتاه‌تری را برای پاسخ به سؤالات دشوار و پیچیده در پیش خواهند گرفت. این امر به بهبود جامعه و جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، منجر خواهد شد.»

بیش از ۳۵۰۰ برند از معتبرترین‌های جهان راهی را که Presight انتخاب کرده است، پیش گرفتند و از ۱۴ تا ۱۸ اکتبر در مرکز تجارت جهانی دبی برای بزرگ‌ترین رویداد فناوری و استارت‌آپ جهان، GITEX GLOBAL 2024، گرد هم می‌آیند.

نمایشگاه بین‌المللی جیتکس بزرگ‌ترین جامعه فناوران جهان، از کارشناسان، بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران گرفته تا رهبران دولتی و مدیران ارشد را گرد هم می‌آورد تا نوآوری‌های خود در حوزه هوش مصنوعی را به نمایش بگذارند، در مورد هم‌افزایی متقابل بحث کنند و همکاری‌هایی را برای پیشرفت در آینده به ارمغان آورند.

این رویداد مهم، فرصت‌ها و چالش‌های پیرامون اقتصاد جهانی هوش مصنوعی، از جمله توسعه اخلاقی، محاسبات کوانتومی، مدل‌های زبانی بزرگ، سیاست‌ها و مقررات، پیامدهای واقعی هوش مصنوعی در فناوری، بهداشت و امور مالی و آینده بازار کار را موردتوجه قرار خواهد داد.

بر اساس مطالعات اخیر، ظهور سریع هوش مصنوعی همچنان بر بازار کار تأثیر می‌گذارد؛ در سال ۲۰۲۲، Deloitte تخمین زد که تنها ۲۲ هزار متخصص هوش مصنوعی در جهان وجود دارد.

گام‌های جسورانه امارات متحده عربی در ایجاد اقتصاد هوش مصنوعی

واکنش امارات متحده عربی به این نهضت همگانی، به عنوان قطب جهانی صنعت هوش مصنوعی، شامل ایجاد یک دستور کار بلندمدت برای استفاده از پتانسیل هوش مصنوعی در راستای توانمندسازی افراد، جوامع و سازمان‌ها بوده است. در راستای این استراتژی ملی، امارات متحده عربی برای تبدیل‌شدن به رهبر جهانی هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۱، اقدام به ادغام هوش مصنوعی در خدمات عمومی، انرژی، گردشگری و آموزش کرده است.

دبی نیز در راستای این استراتژی ملی، اقدام به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی جیتکس کرده است و تعهد عمیق خود را برای تبدیل امارت به سریع‌ترین، چابک‌ترین و آماده‌ترین شهر جهان در حوزه هوش مصنوعی نشان داده است. این برنامه سالانه با هدف تسریع پذیرش برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی، به دنبال دستیابی به اهداف برنامه‌های اقتصادی دبی با افزودن سالانه ۱۰۰ میلیارد درهم، ۲۷.۲ میلیارد دلار به اقتصاد امارات و افزایش بهره‌وری ۵۰ درصدی است.

جیتکس ۲۰۲۴ یک پلتفرم قدرتمند برای کارشناسان و رهبران هوش مصنوعی

نمایشگاه جهانی جیتکس به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فناوری و استارت‌آپ جهان، با اقتصاد شناخته‌شده مبتنی بر هوش مصنوعی امارات متحده عربی و دبی، به‌عنوان سریع‌ترین مرکز بین‌المللی در حال رشد برای کارشناسان، رهبران و دانشگاهیان همسو است.

سرفصل‌های نمایشگاه جهانی جیتکس شامل قدرتمندترین غول‌های فناوری هستند که دینامیک هوش مصنوعی در سطح جهان را هدایت می‌کنند، مانند  Adobe، Alibaba Cloud، AWS، Builder AI، Dell، G42، Google، HPE، IBM، Meta، Microsoft، Nvidia، Open AI  و Oracle و بسیاری دیگر.

شرکت‌ها و سازمان‌های برتر خاورمیانه که هوش مصنوعی را پیش می‌برند و فناوری بومی منطقه را به جهان عرضه می‌کنند، مانند  Presight و مؤسسه نوآوری فناوری (TII) و Khazna نیز محصولات و نوآوری‌های خود را در این نمایشگاه ارائه خواهند کرد.

سخنرانان بین‌المللی نامدار مانند ایزابل گریدرت، معاون تحقیقات و فناوری مرکزی ایرباس (آلمان)، مایکل اسپرانگر، رئیس هوش مصنوعی سونی (ژاپن) جونگ سو چوی، مدیر ارشد فناوری سامسونگ (کره جنوبی) برای بحث‌های فکری در زمینه هوش مصنوعی به صحنه خواهند پیوست.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]