40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 تمایل ۱۰۰ درصدی شرکت‌ها به استفاده از خدمات هوش مصنوعی به رغم افزایش هزینه‌ها

تمایل ۱۰۰ درصدی شرکت‌ها به استفاده از خدمات هوش مصنوعی به رغم افزایش هزینه‌ها

نتایج به‌‌دست آماده از دو نظرسنجی نشان می‌دهد که هزینه‌های هوش مصنوعی در شرکت‌ها و بخش وسیعی از صنایع در حال افزایش است. با وجود این افزایش هزینه‌ها، از حدود ۱۰۰ مدیر اجرایی در شورای اجرایی فناوری CNBC، هیچ کس نگفته است که روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

به گزارش هوشیو، انقلاب هوش مصنوعی به سرعت در جریان است، تقریباً نیمی از شرکت‌ها (۴۷ درصد) بررسی شده توسط CNBC گفته‌اند که هوش مصنوعی در ۱۲ ماه آینده بیشترین هزینه‌های آنها در بخش فناوری را شامل خواهد شد.

علاوه بر این، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان ابراز داشته‌اند که شرکت‌های آنها در حال تسریع هزینه در هوش مصنوعی در مقایسه با ۳۷ درصدی هستند که با احتیاط در این زمینه پیش می‌روند. شایان ذکر است، طبق نظرسنجی از حدود ۱۰۰ مدیر اجرایی در شورای اجرایی فناوریCNBC، هیچ کس نگفته است که روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

استفاده از هوش مصنوعی

این شورا متشکل از CIOs ،CTOs ،CDOs و دیگر رهبران فناوری از شرکت‌هایی از جمله Accenture ،Adobe ،Eli Lilly ،Ernst & Young ،IBM ،Johnson & Johnson ،Mattel ،PwC ،SAP ،Tyson، Walmart و Zoom است.

هنگامی که از آنها پرسیده شد که چه چیزی را به‌عنوان یک استراتژی فناوری حیاتی برای شرکت‌هایشان در نظر می‌گیرند، هوش مصنوعی با ۵۸٪ رای پس از فضای ابری با ۶۳٪ رای در رتبه دوم قرار گرفت و یادگیری ماشین با ۵۳٪ در رتبه سوم قرار گرفت.

همچنین، کمتر از نیمی از آنها معتقد بودند که هوش مصنوعی مشاغل بیشتری ایجاد خواهد کرد.

با این حال، ۵۳ درصد از مدیران خاطرنشان کردند که هزینه‌هایشان برای فناوری به دلیل نرخ‌های بهره بالاتر کاهش یافته است، که این موضوع می‌تواند باعث کندی بالقوه در رشد یا توسعه فناوری در آینده شود.

این نظرسنجی مابین ۱۵ می تا ۲۰ ژوئن انجام شد.

بودجه‌های هوش مصنوعی

در یک نظرسنجی جداگانه، شرکت تحقیقاتی Omdia متوجه شد که ۵۵٪ از شرکت‌ها بودجه اختصاصی هوش مصنوعی دارند در حالی که ۳۸٪ گفتند که هزینه‌های مربوط به هوش مصنوعی توسط بودجه‌های دیگر پشتیبانی می‌شود. بر اساس گزارش «بودجه‌های هوش مصنوعی: بهترین روش‌ها ۲۰۲۳»، تنها ۵ درصد از شرکت‌ها در این زمینه بودجه‌ای تعریف نکرده‌اند، در حالی که ۲ درصد از شرکت‌های مورد بررسی نتوانستند، جواب روشنی در پاسخ به این سوال که آیا بودجه هوش مصنوعی تعریف کرده‌اند یا خیر ارائه دهند.

بر اساس گزارش Omdia،‌«بسیاری از شرکت‌ها بودجه‌های قابل‌توجه و اختصاصی برای هوش مصنوعی در نظر گرفته‌اند و این روند رو به افزایش است.» این تعهد نشان‌دهنده بلوغ مداوم بازار هوش مصنوعی است و نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌ها تنها برای اهداف آزمایشی خود هوش مصنوعی را استفاده نمی‌کنند، بلکه در واقع از هوش مصنوعی برای فعالیت‌های روزانه‌شان استفاده می‌کنند. در واقع این فناوری بخش بزرگی از نحوه کار کسب‌و‌کارها شده است.

همچنین، ۴۴ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که ۷۰ درصد از بودجه هوش مصنوعی آنها به نرم‌افزار، خدمات و SaaS اختصاص می‌یابد. در همین حال، ۲۰٪ ابراز داشتند که ۷۰٪ از بودجه هوش مصنوعی آنها صرف پرسنل و منابع می‌شود. حدود ۳۶ درصد گفتند که بودجه آنها تقریباً به طور مساوی بین این دو تقسیم شده است.

تمایل شرکت‌ها به استفاده از هوش مصنوعی

شایان ذکر است، شرکت‌هایی واقع در بخش‌هایی از آسیا بیشتر از کشورهای حوزه غرب برای هوش مصنوعی هزینه می‌کنند. براین اساس ۵۲ درصد از پاسخ‌دهندگان در اقیانوسیه، آسیای شرقی و جنوب شرقی در حال حاضر یک میلیون دلار یا بیشتر در سال برای هوش مصنوعی هزینه می‌کنند، در حالی که در مقابل ۴۷ درصد در اروپای غربی و ۳۸ درصد در آمریکای شمالی، حاضر به تقبل این هزینه‌ها در زمینه هوش مصنوعی هستند.

از نظر عمودی، خدمات مالی (۶۲٪) تولید (۵۱٪) و مخابرات (۴۹٪) بیشترین هزینه در راستای هوش مصنوعی را دارند. پس از آنها مراقبت‌های بهداشتی و داروسازی (۳۵٪)، خرده فروشی و CPG (33٪)، انرژی، آب و برق، نفت و گاز (۲۷٪) و رسانه و سرگرمی (۲۴٪) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین، براساس بررسی‌های به عمل آمده هیچ مورد استفاده‌ای غالب نیست و تجربه مشتری با ۲۲.۲۷ درصد، ابزارهای توسعه با ۲۰.۹۵ درصد و چت‌بات‌ها و دستیاران مجازی با ۲۰.۸۹ درصد در زمره برنامه‌های برتر هوش مصنوعی در حال حاضر هستند.

این نظرسنجی در ماه فوریه در میان ۳۶۸ شرکت در سراسر جهان که هوش مصنوعی را به کار می‌گیرند، انجام شد. در میان پاسخ‌دهندگان، ۴۷ درصد گفتند که شرکت‌های آنها درآمد سالانه ۲۵۰ میلیون دلار تا ۹۹۹ میلیون دلار دارند، در حالی که ۳۱ درصد کمتر از ۲۵۰ میلیون دلار و بقیه ۱ میلیارد دلار یا بیشتر درآمد داشتند.

پاسخ‌دهندگان به طور نسبتاً مساوی در بین صنایع  مختلف تقسیم شده‌اند که این صنایع عبارتند از خدمات مالی شامل بیمه (۱۸%)، تولید (۱۸%)، خرده‌فروشی و CPG (18%)، مراقبت‌های بهداشتی و داروسازی (۱۴%)، مخابرات (۱۳%)، رسانه و سرگرمی. (۱۰%) و انرژی، آب و برق، نفت و گاز (۹%).

همچنین حدود یک سوم از این پاسخ‌دهندگان در آمریکای شمالی، ۲۶ درصد در آسیا و اقیانوسیه، ۲۵ درصد در اروپای غربی، ۶ درصد در آمریکای لاتین و دریای کارائیب، ۴ درصد در آفریقا، ۴ درصد در اروپای شرقی و ۲ درصد در خاورمیانه قرار داشتنه‌اند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]