40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 امید جدید برای مقابله با طاسی به مدد هوش مصنوعی

امید جدید برای مقابله با طاسی به مدد هوش مصنوعی

ریزش مو تقریباً برای همه پدیده‌ای نامطلوب است، در‌حالی‌که برخی افراد از طاسی استقبال می‌کنند، عده‌ای دیگر در آرزوی رویش مجدد موهای از‌دست‌رفته خود، به درمان‌های شیمیایی و گاه کاشت مو متوسل می‌شوند. با‌این‌حال، تحقیقات بنیاد ملی علوم طبیعی چین، روش جایگزین جدیدی را برای خنثی‌کردن طاسی، با استفاده از هوش مصنوعی (AI) به ارمغان آورده است. در این روش برای رهایی از مشکل طاسی از چسب میکروسوزن استفاده می‌گردد.

به گزارش هوشیو، علائم طاسی با ریزش موی قابل‌توجه مشخص می‌شود، که به آن «آلوپسی آندروژنتیک» نیز می‌گویند. در این شرایط فولیکول‌های مو می‌توانند آسیب ببینند. از جمله دیگر عوامل مؤثر در طاسی، فراوانی بیش از حد گونه‌های فعال اکسیژن است، که آنزیم‌های آنتی‌اکسیدان بدن معمولاً آن‌ها را تحت کنترل نگه می‌دارند. مطالعات دیگری موفق شده‌اند دقیقاً این آنزیم‌ها را با فناوری نانو تکثیر کنند، به این فناوری متکی بر نانو در اصطلاح «نانوآنزیم» می‌گویند، اما تاکنون اثربخشی این شیوه در درمان ریزش مو مشخص نگردیده است.

مقابله با طاسی

پس از این، دانشمندان چینی از یادگیری ماشینی که نوعی الگوریتم هوش مصنوعی است استفاده کردند، تا با کمک آن بتوانند نانوآنزیم بهتری برای درمان ریزش مو طراحی کنند. این مدل‌ها با ۹۱ ترکیب مختلف از فلز واسطه، فسفات و سولفات آزمایش شدند.

براساس نتایج، بهترین ترکیب تست‌شده در ۱۳ روز بر روی موش‌هایی که از آلوپسی رنج می‌برند، باعث بازسازی موهای ضخیم‌تری در این موش‌ها، نسبت به موش‌های تحت درمان با تستوسترون یا ماینوکسیدیل گردید. گفتنی‌است در حال حاضر از تستوسترون یا ماینوکسیدیل برای درمان طاسی استفاده می‌گردد. در نتیجه این تست‌ مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی، قسمت‌هایی از بدن موش‌ها که در اثر کچلی کم‌مو شده بوده، پوشش موی بیشتری پیدا کرد .

در‌حالی‌که مبارزه با طاسی ادامه دارد، تلاش‌های قابل‌توجهی توسط تیم‌های تحقیقاتی مختلف، برای مبارزه با این بیماری انجام می‌شود. اخیراً دانشمندان دانشگاه ملی یوکوهامای ژاپن موفق شدند، موهای سلول‌های جنین موش را در آزمایشگاه رشد دهند. در این مطالعه از مدل‌های مینیاتوری، اندام‌ها و بافت‌ها در مقیاس میکروسکوپی برای تکثیر فولیکول‌های مو استفاده گردید.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]