پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 پیشرفت انویدیا در تولید تراشه، توسعه نرم‌افزار و پایگاه‌های داده هوش مصنوعی

پیشرفت انویدیا در تولید تراشه، توسعه نرم‌افزار و پایگاه‌های داده هوش مصنوعی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

انویدیا چندی پیش از تحولات جدیدش سخن گفته است که از جمله‌ آنها می‌توان به توسعه‌ی نرم‌افزارها و سرویس‌های پیشرفته اشاره کرد. شرکت‌های مختلف می‌توانند با تکیه بر این فناوری‌ها در عرصه‌ هوش مصنوعی یارای رقابت داشته باشند.

«مانویر داس» مدیر بخش رایانش انویدیا اظهار داشت: «شرکت‌های بسیاری کماکان با پذیرش و به‌کارگیری هوش مصنوعی مشکل دارند و قافیه را به رقبا باخته‌اند. اگر رویکرد جامعی برای به‌کارگیری نرم‌افزارها و سخت‌افزارها به کار گرفته شود، درهای جدیدی به روی این شرکت‌ها باز خواهد شد. البته باید زیست‌بوم همکاری مناسبی نیز راه‌اندازی شود.

اگرچه افزایش تقاصا برای به‌کارگیری هوش مصنوعی مستلزم این است که پروژه‌ها از بازگشت سرمایه برخوردار باشند، اما انویدیا اقدامات زیادی در راستای حدف موانع فناوری انجام داده و سرمایه‌های قابل ملاحظه‌ای برای این اقدامات ترتیب داده است. حال نوبت به شرکای انویدیا از قبیل Dell، HPE، Lenovo و SuperMicro رسیده تا مشعل انقلاب هوش مصنوعی را حمل کنند.»

انویدیا

انویدیا چه خبرهایی منشر کرده است؟

پیش از بررسی جامع نرم‌افزارهای جدید و پیشرفت‌های حاصل آمده در زیست‌بوم، باید به این موضوع اشاره کرد که انویدیا داده‌هایی برای سرور خودش DGX منتشر کرده است. انویدیا همواره در انتشار اطلاعات مربوط به فروش سرورهای DGX محتاط عمل کرده است؛ این شرکت هیچ‌گاه در خصوص حجم فروش خود سخن به میان نیاورده و به ندرت به مواردی به غیر از Saturn V و Selene Supercomputers اشاره کرده است. البته این اقدامات احتیاط‌آمیز قابل توجیه است. اما انویدیا به تازگی اعلام کرد که 10 شرکت هوافضا، 6 بانک بزرگ آمریکا و 8 شرکت خدمات تلفنی برای به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی این شرکت ابراز علاقمندی کرده‌اند.

انویدیا همواره در انتشار اطلاعات مربوط به فروش سرورهای DGX محتاط عمل کرده است.

اینک، نوبت به بررسی تحولات نرم‌افزاری رسیده است. مهندسان انویدیا برای چندین سال از پلتفرم مدیریت Ops استفاده کرده‌اند. کاربران خواستار دسترسی به این قبیل از ابزارها بودند و انویدیا نیز نوید داد که کاربران تا پایان سال جاری این امکان را خواهند داشت. این دسته از ابزارهای MLOP به شرکت‌ها فرصت می‌دهد تا دیگر مجبور به انتخاب و ادغام انواعی از راهکارها نباشند. در صورتی که نرم‌افزار Base Command با محیط توسعه AI Enterprise و منبع NGC ادغام شود، انویدیا می‌تواند به این چشم‌انداز امیدوار باشد که در آینده‌ای نزدیک پای فراتر گذاشته و صرفاً به تولید تراشه نخواهد پرداخت.

این نرم‌افزار می‌تواند در فضای ابر عمومی قرار گیرد و از گردش کار توسعه هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ پشتیبانی کند. نرم‌افزار Base Command این فرصت را در اختیار طیف وسیعی از محققان و دانشمندان داده می‌گذارد تا نقش موثری در ارتقای بهره‌وری و کارایی زیرساخت‌های هوش مصنوعی شرکت‌های مختلف داشته باشند.

نسخه اولیه‌ نرم‌افزار Base Command

افزون بر این، نسخه اولیه‌ نرم‌افزار Base Command فقط با خرید اشتراک ماهانه در دسترس قرار می‌گیرد و زیرساخت SuperPod از آن پشتیبانی می‌کند. چهار سرور DGX به عنوان پیکربندی کمینه در نظر گرفته شده و ماهانه 000/90 دلار هزینه به همراه دارد. به تعبیری، یک سرور DGX بین 000/200 تا 000/40 دلار هزینه دارد. این سرویس به شرکت‌ها کمک می‌کند تا پروژه‌های خود را با هزینه و کار کمتری انجام دهند، اما کماکان کمتر شرکتی می‌تواند از پسِ این هزینه برآید.

ابر گوگل در نظر دارد تا اواخر سال جاری از این نرم‌افزار پشتیبانی کند. همچنین، مشتریان نرم‌افزار Base Command قادر خواهند بود کارهای یادگیری ماشین خود را در Amazon SageMaker به کار گیرند. بنا به پیش‌بینی انویدیا، مشتریان اولیه در ابتدا به راحتی با نرم‌افزار Base Command در SuperPod کار خواهند کرد؛ بعدها می‌توانند به زیرساخت ابری عمومی مراجعه کنند.

در خلال کنفرانس سالانه GTC انویدیا نسل دوم فناوری BlueField یا به عبارتی پیشرفته‌ترین واحد‌های پردازشی داده موجود در دنیا معرفی شد که به مصرف کنندگان امکان میزبانی از شبکه‌های سریع با امنیت و قابلیت ذخیره‌سازی بیشتری ارائه کرده است. در حقیقت، فناوری BlueField-2 ترکیبی از قدرت ConnectX®-۶ Dx SmartNIC با هسته‌های قابل برنامه‌ریزی دقیق سری Arm است.

این دو ترکیب توانایی بارگیری سخت افزاری برای مجازی‌سازی در قسمت ذخیره‌سازها، کاهش داده‌ها، شناسایی حفره‌ها و تهدیدهای امنیتی را دارند. در توضیح بیشتر این فناوری می‌توان به عملکرد استاندارد DOCA اشاره داشت که تحت رابط‌های برنامه نویسی منبع باز ساخته شده است. از این استاندارد می‌توان برای نرم افزارهای تعریف شده، سخت افزارهای شتاب دهنده، هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده‌های کلان، محاسبات ابری و در زمینه مجازی سازی استفاده کرد.

جمع‌بندی

این خبرها می‌تواند نقطه عطف بزرگی برای انویدیا باشد چرا که این شرکت می‌تواند نرم‌افزارهای بیشتری را در حوزه هوش مصنوعی معرفی کرده و بستر مناسبی برای پذیرش هر چه بیشتر آن فراهم کند. همچنین، زیست‌بوم این حوزه برای پشتیبانی از DPU و Arm CPU گسترش می‌یابد. انتظار می‌رود شرکت انویدیا تا سال 2024 بتواند پردازنده Grace Arm-based CPU را روانه‌ی بازار کند. انویدیا در تلاش است تا تمرکز صِرف خود را از تولید تراشه برداشته و زیرساخت‌های رایانش پیشرفته را در دستور کارش قرار دهد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]