40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ۸۶ درصد از رهبران فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی مولد را برای سازمان‌ها حیاتی می‌دانند

۸۶ درصد از رهبران فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی مولد را برای سازمان‌ها حیاتی می‌دانند

بر اساس نظرسنجی اخیر Salesforce، ۸۶ درصد از رهبران فناوری اطلاعات معتقدند که فناوری اطلاعات مولد یک جزء حیاتی در سازمان آنها خواهد بود. این مطالعه همچنین نشان داد که فناوری هوش مصنوعی در حال حاضر به جریان اصلی تبدیل شده است و ۷۸ درصد از رهبران فناوری اطلاعات و کسب و کار از نقش اصلی آن در شرکت های خود آگاه هستند.

به‌گزارش هوشیو، بر اساس آخرین نظرسنجی «Salesforce State of IT»، در‌حالی‌که هوش مصنوعی مولد تنها در شش‌ماه گذشته به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است، ۸۶ درصد از رهبران فناوری اطلاعات معتقدند که در آینده نزدیک نقش مهمی در سازمان آنها ایفا خواهد کرد.

 Salesforce بیش از ۴۰۰۰ رهبر فناوری اطلاعات از قاره آمریکا، آسیا-اقیانوسیه و اروپا را مورد بررسی قرار داده و دریافته که علیرغم نگرانی‌های اخلاقی در زمینه‌هایی مانند دقت، سوگیری، امنیت و حریم خصوصی، اکثر رهبران فناوری اطلاعات معتقدند که هوش مصنوعی مولد می‌تواند بهره‌وری، کارایی و نوآوری را در سازمان‌هایشان افزایش دهد.

رهبران فناوری اطلاعات همچنین معتقدند که همتایان تجاری آنها اکنون درک بهتری از نحوه استفاده از هوش مصنوعی (AI) در عملیات تجاری خود دارند.

ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند GitHub Copilot ،Replit، و Amazon CodeWhisperer، قادر به نوشتن، اجرا و تشخیص خطاها در کد به شیوه‌ای کارآمد هستند. علاوه بر این، یک پلاگین جدید به نام Code Interpreter، زمانی که با ChatGPT یکپارچه شود، می‌تواند کد را اجرا کند و علم داده را مدیریت نماید.

هوش مصنوعی مولد را برای سازمان‌ها

هوش مصنوعی در حال حاضر جریان اصلی است

هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای در صنعت IT محبوب می‌شود، به گونه‌ای که از این فناوری به عنوان یک «ستاره در حال ظهور»  در صنعت فناوری اطلاعات یاد می‌کنند. به این ترتیب، اکثر رهبران فناوری اطلاعات (۷۸ درصد) از کاربرد بالقوه این فناوری در سازمان خود آگاه هستند، حتی اگر هنوز آن را پیاده‌سازی نکرده‌ باشند.

شرکت‌ها «به احتمال زیاد» از هوش مصنوعی در خدمات مشتری به عنوان اولین گام برای افزایش تجربه مشتریان‌شان استفاده می‌کنند. بر اساس نظرسنجی انجام‌شده توسط Salesforce، پیاده‌سازی هوش مصنوعی توسط متخصصان خدمات مشتری از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲، ۸۸ درصد افزایش یافته است.  

فناوری اطلاعات و ai

توسعه اپلیکیشن

کاربران اکنون خواهان تجربه‌های دیجیتالی بهتر و سریع‌تری هستند، که باعث افزایش تقاضا برای برنامه‌ها می‌شود. در نتیجه، دپارتمان‌های فناوری اطلاعات درخواست‌های بیشتری برای توسعه اپلیکیشن، هم برای استفاده داخلی و هم برای استفاده توسط کاربران خارجی دریافت می‌کنند.

در این گزارش آمده است: «شرکت‌ها می‌توانند نرم‌افزار را از فروشندگان بخرند یا نرم‌افزار خود را با اختصاص تعدادی کارمند برای ایجاد و سفارشی‌سازی آن توسعه دهند. حدود دو سوم از پاسخ‌دهندگان ترجیح می‌دهند نرم‌افزار را از فروشندگان بخرند، اما کارکنان داخلی را نیز برای شخصی‌سازی آن اختصاص ‌دهند.»

نیمی از سازمان‌ها نرم‌افزار خود را در داخل سازمان‌‌شان توسعه می‌دهند و ۲۲ درصد دیگر نرم‌افزارهای از پیش ساخته شده را خریداری و استفاده می‌کنند.

ابزارهای کم کد و بدون کد در حال استفاده گسترده هستند

از آنجایی‌که تقاضای فزاینده‌ای برای خدمات فناوری اطلاعات وجود دارد، ۷۷ درصد از بخش‌های فناوری اطلاعات از ابزارهای کم کد و بدون کد برای افزایش کارایی خود استفاده می‌کنند. این ابزارها می‎توانند روند توسعه نرم‌افزار را سرعت بخشند و همچنین برخی از وظایف فناوری اطلاعات را به کارمندان غیر IT محول نمایند.

در حال حاضر، ۴۶ درصد از رهبران فناوری اطلاعات از طرح‌های ترکیبی برای افزایش عملکرد بخش‌های خود استفاده می‌کنند. به این معنی که ترکیبی از فناوری و پرسنل را به کار می‌گیرند که این امر می‌تواند در صورت نیاز بسته به اهداف سازمان و عوامل خارجی مانند فناوری‌های جدید یا بار کاری فصلی اصلاح گردد.

در ۱۸ ماه آینده، ۴۳ درصد از گروه‌های مورد بحث قصد دارند از یک استراتژی ترکیبی استفاده نمایند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]