Filter by دسته‌ها
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 رد پای هوش مصنوعی در ارتقای تصویربرداری پزشکی با خرید شرکتی به ارزش 230 میلیون

رد پای هوش مصنوعی در ارتقای تصویربرداری پزشکی با خرید شرکتی به ارزش 230 میلیون

شرکت‌ فناوری تصویربرداری پزشکی «نانوکسNanox » به تازگی از خرید شرکت «زبرا مدیکال ویژِنZebra Medical Vision »، پیشرو در به‌کارگیری هوش مصنوعی در حوزه سلامت، خبر داده است که ارزش آن بالغ بر 200 میلیون دلار می‌باشد. افزون بر این، خبر خرید امتیاز شرکت 30 میلیون دلاریِ USARAD و شرکت وابسته به آن «مدیکال دیاگونستیک وبMedical Diagnostics Web » نیز منتشر شده است. یک شبکه جهانی متشکل از بیش از 300 رادیولوژیست در این مرکز مشغول به فعالیت هستند. خرید امتیاز دو شرکت مذکور منوط به پای‌بندی به شرایط خاص و اخذ تاییدیه‌های قانونی است.

خرید امتیاز این دو شرکت بزرگ می‌تواند این فرصت را در اختیار «نانوکس» قرار دهد تا به حل برخی از چالش‌برانگیزترین مشکلات سلامتی جهان بپردازد: از جمله‌ی این مسائل می‌توان به کمبود دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی، تعداد کمِ رادیولوژیست‌ها و تحلیل داده‌های پزشکی اشاره کرد. اگر «نانوکس» به راهکار پیوسته‌ای در حوزه رادیولوژی دست یابد، امیدها به توسعه‌ی چشم‌انداز مدیریت سلامت جمعیت افزایش پیدا خواهد کرد.

«ران پولیاکین» رئیس و مدیرعامل شرکت نانوکس طی توضیحاتی خاطرنشان کرد: «شرکت نانوکس اگر در خرید امتیاز زبرا مدیکال ویژن و  USARAD با موفقیت عمل کند، کمک شایانی به حمایت از شبکه وسیع رادیولوژیست‌ها خواهد کرد. لازم به ذکر است که این شبکه به الگوریتم‌های هوش مصنوعی فوق پیشرفته مجهز می‌باشد. این راهکار جهانی و پیوسته‌ی تصویربرداری پزشکی می‌تواند زمینه را برای تفسیر سریع تصاویر پزشکی فراهم نماید. بنابراین، اقدامات پزشکی با سرعت بالایی به انجام می‌رسند. همچنین، گام بسیار بلندی در راستای آگاهی‌بخشی برای پیشگیری از بیماری‌ها برداشته می‌شود.»

تصویربرداری پزشکی

بزرگ‌ترین پایگاه داده تصویربرداری پزشکی

شرکت «زبرا مدیکال ویژن» که در سال 2014 پایه‌گذاری شد، تاکنون موفق شده مبلغ 4/57 میلیون دلار از شرکت سرمایه‌گذاری «Khosla Ventures»، «Marc Benioff»، صندوق سرمایه‌گذاری «Intermountain Investment Fund»، «OurCrowd Qure»، «Autumn»، «aMoon»، «Nvidia»، «J&J» و «Dolby» جذب نماید. این شرکت صاحب بزرگ‌ترین پایگاه داده تصویربرداری در بخش پزشکی می‌باشد و بیش از دو میلیون تصویر پزشکی در اختیار دارد.

«زبرا مدیکال ویژن» موفق به ارائه چندین راهکار هوش مصنوعی برای تصویربرداری پزشکی شده است که مورد تایید سازمان جهانی غذا و داروی هستند. از جمله راهکارهای اخیر آن می‌توان به مدل‌سازی سه‌بعدیِ تصویر پرتو ایکس اشاره کرد که برای برنامه‌ریزی پیش از جراحی به کار برده می‌شود. زبرا مدیکال با موسسه‌های آکادمیک، سازمان‌های بهداشت و درمان و تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی سراسر جهان به همکاری پرداخته است. دانشگاه آکسفورد، بیمارستان‌های آپولو، جانسون & جانسون، نوآنس، Nvidia، سازمان بهداشت و درمان اینشتین، Erasmus MC و غیره تنها برخی از شرکای زبرا مدیکال به شمار می‌روند.

این شرکت به تازگی تمرکزش را بر روی مدیریت سلامت عمومی معطوف کرده و از پایگاه داده تصویربرداری خود در این راستا بهره گرفته است. این تصمیم باعث می‌شود سیستم‌های درمانی بتوانند تعداد بالایی از بیماران را به لحاظ بیماری‌های مزمن ارزیابی کنند. «زوهر الهانانی» – مدیرعامل زبرا مدیکال ویژن – بیان کرد: «شریک مبتکر و معتمدی مثل نانوکس می‌تواند ضمن ارتقای توانمندی‌های ما به تبادل اطلاعات و نقطه‌نظرات هوش مصنوعی نیز کمک کند. اگر تجهیزات نوین تصویربرداری و راهکارهای هوش مصنوعی در کنار یکدیگر به کار برده شوند، می‌توان شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بود. در این راستا، باید از زیرساخت‌های ابری فوق‌پیشرفته نیز کمک گرفت. پایش جمعیت به منظور شناسایی و درمان زودهنگام بیماری‌ها مزمن با تکیه بر شیوه‌های درمانی جدید باعث شده تا نتایج درمان به طرز قابل‌ملاحظه‌ای ارتقاء یابند.»

انواع کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف را در هوشیو بخوانید

مقاله ما چطور بود؟

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.