پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 رونمایی از سامانه پیش بینی میزان شیوع کرونا در حضور رئیس ستاد مقابله با کرونا شهر تهران

رونمایی از سامانه پیش بینی میزان شیوع کرونا در حضور رئیس ستاد مقابله با کرونا شهر تهران

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

در مرکز توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ICT و با حضور دکتر زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا شهر تهران و همچنین معاونان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و البرز، از سامانه پیش بینی میزان شیوع کرونا رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از این سامانه، وحید یزدانیان،رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سخنانش به کاربردهای هوش مصنوعی اشاره کرد و مدعی شد کشورهای توسعه‌یافته در دنیا از این فناوری برای کاربردهای زیادی از قبیل پیش بینی میزان شیوع کرونا استفاده می‌کنند. اکنون در ایران سامانه پیش بینی میزان شیوع کرونا با بهره‌گیری از تجارب جهانی و بومی‌سازی الگوها، توسعه داده شده و می‌تواند سرعت تحلیل داده‌ها را افزایش دهد. سامانه پیش‌بینی میزان شیوع کرونا همچنین می‌تواند با استفاده از اطلاعات ناشناس و جمع‌آوری‌شده در سطح استان تهران، کمک شایانی در مهار این بیماری کند.

دکتر زالی هم خاطرنشان کرد علاوه بر برنامه‌هایی که تاکنون انجام شده و ما را به سمت یک مدل بومی در استان تهران سوق داده، این مدل زمانی عملکردی است که در حوزه بهداشت بتوان آثار عملکردی آن را دید. در شهر تهران 174 و در استان تهران 420 محله وجود دارد و باتوجه به جمعیت نامتوازن، نوع ارتباطات میان مردم و حجم بالای تردد، مشکلات زیادی برای تصمیم‌گیری محدودیتی وجود دارد. درنتیجه نیاز به مدل جغرافیایی برای داشتن اقدامات اثربخش بیشتر، محسوس است. در صورت داشتن اطلاعات مناسب است که می‌توان برای هفته‌های پیش‌رو پیش‌بینی‌های لازم را انجام داد.

علی‌اصغر انصاری، رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دیگر فردی بود که در این مراسم حضور داشت و درباره سامانه پیش‌بینی میزان شیوع کرونا صحبت کرد. او معتقد است در صورت وجود منابع اطلاعاتی بیشتر، پیگیری‌ها آغاز می‌شود و از آن اطلاعات برای استخراج مدل‌های دیگر استفاده خواهد شد. او همچنین با اشاره به بار علمی بسیار زیادی که این‌کار داشته، از دنباله‌دار بودن آن خبر داد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]