پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 ربات OCR؛ متخصص پردازش تصویر و جداسازی متون

ربات OCR؛ متخصص پردازش تصویر و جداسازی متون

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ربات OCR را می‌توان یک سیستم نرم افزاری هوشمند با توانایی پردازش تصویر و جداسازی متون نامید. به گفته طراحان این ربات، این سیستم اولین و تنها سیستم پردازش ابری در کشور بوده که فارسی را تا 100% مورد پشتیبانی قرار داده که می‌تواند در کمترین زمان ممکن متون مختلف را از عکس‌ها استخراج کرده و در اختیار کاربران قرار دهد تا همگان با هزینه اندک بتوانند از آن بهره مند گردند. زیرا هزینه تهیه چنین نرم افزاری میلیون‌ها تومان است و از عهده عموم افراد خارج می‌باشد.

از جمله مزایای قابل توجه ربات OCR  این است که ربات پیچیده‌ای نبوده و فقط کافیست عکس مورد نظرتان را برای ربات ارسال یا فوروارد کنید. با همین کار، فعالیت ربات آغاز می‌شود و در کمترین زمان ممکن، فایل تکست متن مورد نظر در اختیارتان قرار می‌گیرد.

با وجود این طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، در اغلب اوقات نتیجه‌ای که ربات مذکور تحویل مخاطب می‌دهد آن چیزی نیست که انتظارش را داشته‌است. گاها غلط‌های املایی در آن به چشم می‌خورد و برخی از واژ‌ه‌های به کار رفته در خروجی  نیز اصلا شباهتی به متن اصلی ندارند.

ربات OCR برای کسانی که فرصت کافی برای تایپ کردن نوشته‌هایی که فایل متنی آنها در دسترس نیست، ندارند و یا اینکه به صورت عکس یا نوشته روی کاغذ نوشته شده‌اند کمک شایان ذکری می‌تواند باشد. این ربات به طور خلاصه با شناسایی کاراکتر نوری این مشکل را رفع می‌کند و سرعت انجام کارها را بسیار بالا می‌برد.

در این ربات، نخست کامپیوتر پردازشی را بر روی تصویر انجام می‌دهد. اول تصویر را به بخش‌ها یا پارتیشن‌های جدا از هم قسمت‌بندی می‌کند. سپس با استفاده از الگوریتم‌های پردازش تصویر و عکس و با هوش مصنوعی حروف داخل عکس را از درون متن استخراج می‌کند. از دیگر قابلیت‌های ربات این است که برخی اسکن‌ها یا عکس‌های گرفته شده ممکن است هنگام عکسبرداری انحراف زاویه داشته باشد. در این شرایط کامپیوتر می‌تواند عکس را چند درجه بچرخاند و دوباره پردازش را بر روی آن انجام می‌دهد. مشتریان این  ربات کاربران شخصی خصوصا دانشجویان،نویسندگان و مترجمان هستند.


ربات OCR در یک نگاه

ربات OCR


ما فهرستی از شرکت‌های فعال در حوزه بینایی ماشین را گردآوری کرده‌ایم تا در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان این حوزه قرار دهیم. در صورتی که شما نیز اطلاعات تکمیلی در خصوص این شرکت‌ها یا کسب و کارهای دیگری که از قلم افتاده‌اند دارید می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما ارسال نمایید و ما را در تکمیل این فهرست یاری نمایید.
هوشیو به عنوان پایگاه جامع هوش مصنوعی در ایران، ارائه‌دهنده به‌روزترین اخبار و مقالات این حوزه است.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]